تبیان، دستیار زندگی

«خانواده شاد» از نگاه تبیان

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با هدف تحکیم بنیان خانواده در مقاله ای به بررسی «قواعد کنار هم خوش بودن» پرداخت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خانواده
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بخش خانواده ایرانی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مقاله را بر اساس مطالعات اجتماعی تهیه و منتشر کرده است.
در این مقاله می نویسد:«همه ما اینقدر درگیر کار و گرفتاریهای روزمره شده ایم که بعضی وقتها حتی یادمان می رود درست و حسابی زندگی کنیم و از زندگی و کنار هم بودن لذت ببریم. اما باید بهانه ها را کم کرد و با یک برنامه ریزی بیشترین استفاده را از لحظات باهم بودن برد.برنامه های کاری تکراری هر هفته از شنبه اول صبح شروع می‌شود و تا چهارشنبه آخر وقت هم ادامه پیدا می‌کند. پنجشنبه و جمعه هم که می‌شود روز کارهای عقب افتاده و رسیدگی به نظافت خانه و برنامه هایی از این دست. بنابراین، تا به خودمان می آییم و کمی به زندگی مان نگاه می‌کنیم، می بینیم فقط کار کرده ایم و با این بهانه، خودمان را از بودن کنار اعضای خانواده و به خصوص بچه ها محروم کرده ایم. در حالیکه گذراندن وقت با خانواده و بودن کنار آنها، نه تنها حس و حال مان را تغییر می دهد، بلکه با افزایش کیفیت زندگی، به تمام اعضای خانواده برای داشتن زندگی بهتر کمک می‌کند. در این میان، خانواده هایی که بچه دارند باید بیشتر و دقیق تر به این موضوع توجه کنند، چراکه وقت گذاشتن برای بچه ها ضروری است و باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.البته نباید وقت گذاشتن با بچه ها را با سرگرم کردن آنها اشتباه بگیرید. خیلی وقت ها تا صحبت از وقت گذاشتن برای بچه ها می‌شود، پدر و مادر سراغ بازی های جدید یا وسایل سرگرمی تازه می روند و فکر می‌کنند همین که برای فرزندشان سرگرمی ای فراهم کنند کافی است. در صورتیکه دقیقاً همان وقت گذاشتن برای بچه ها و گذراندن زمان با آنها است که اهمیت پیدا می‌کند. بنابراین اگر هم می خواهید وقت تان را کنار فرزندتان بگذرانید، سعی کنید تمام حواس تان در همان لحظه و همان جا باشد و برای چند دقیقه کار و برنامه های دیگر را فراموش کنید.»
متن کامل این مقاله در اینجا قابل مشاهده است.