تبیان، دستیار زندگی

تشریح دستاوردهای برگزیدگان جایزه مصطفی(ص)

قائم مقام مدیرعامل همراه اول در جلسه سخنرانی برندگان جایزه مصطفی(ص)، حمایت از این جایزه را افتخاری برای همراه اول دانست.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جایزه مصطفی(ص)
به گزارش تبیان و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، جلسه سخنرانی برندگان جایزه مصطفی(ص)، امروز شنبه ١١ آذرماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد و برندگان این جایزه «پروفسور سامی ارول گلنبه» از ترکیه و «پروفسور محمدامین شكراللهی»، در خصوص فعالیت ها و دستاوردهای خود سخنرانی كردند. این نشست با حضور، مهندس نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر امیرحسین دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر حمیدرضا نیکوفر قائم مقام مدیرعامل همراه اول، دکتر سید احمدرضا شرافت مشاور وزیر در امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمدتقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس و جمعی از دانشجویان این دانشگاه، برگزار شد. 
قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این مراسم با بیان اینکه در هفته تولد پیامبر و با یادگار از لقب برگزیده او مصطفی(ص)، به بزرگداشت دانشمندان مسلمان عصر خود، نشسته ایم، گفت:‌ اقدام ارزنده ای توسط دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) و با تأمین مالی از طریق وقف، برای توسعه علمی و پژوهشی برنامه ریزی صورت گرفته است.
نیکوفر ادامه داد: باعث افتخار و بركت برای همراه اول است كه به نمایندگی از مشتركین، سهامداران و كاركنان، حامی جایزه مصطفی(ص) و برگزاری این جلسه شده است. همراه اول به عنوان یك راهبرد، به دنبال توسعه همكاری های علمی و پژوهشی خود در حوزه ICT است و امیدواریم با حمایت همراه اول و دانشكده مهندسی برق و كامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس، بتوانیم به موازات همکاری مان با دانشگاه صنعتی شریف، فعالیت های علمی در حوزه ۵G‌ و مجازی سازی را تقویت كنیم. در این راه نیازمند ارتباط و همكاری با مراكز پژوهشی بین المللی و دانشمندان آنها هستیم.
شایان ذکر است، فردا یکشنبه ۱۲ آذرماه، در دومین دوره این مراسم، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام به دو دانشمند حوزه  ICT، «پروفسور سامی ارول گلنبی» دانشمند کامپیوتر، مهندس الکترونیک و ریاضیدان کاربردی اهل ترکیه با مدلسازی ارزیابی عملکرد سیستم های کامپیوتری و «پروفسور محمدامین شکراللهی» دانشمند و دکترای علوم کامپیوتر و ارتباطات با ارائه اثری در زمینه کدهای رهرو، در تالار وحدت مورد تقدیر قرار می‌گیرند.