تبیان، دستیار زندگی

نسخه کامل فیلم "316" در شبکه نمایش خانگی

"316" به کارگردانی پیمان حقانی دو سال بعد از اکران در گروه هنر و تجربه به تازگی به شبکه نمایش خانگی آمده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
سی صدو شونزده

پیمان حقانی کارگردان جوان دو سال پیش فیلم سینمایی "316" را روانه اکران در گروه هنر و تجربه کرد که با فروش و استقبال خوبی نیز مواجه شد.

"316" داستان زندگی زنی است که خاطرات زندگی و کشورش را از پیش از تولد تا لحظه مرگ روایت می‌کند. داستان 63 سال زندگی که بیشتر از طریق کفش‌ها و پاهاى شخصیت‌هاى فیلم روایت می‌شود. داستانی پر حادثه که هم انقلاب و هم جنگ 8 ساله ایران را در بر دارد. در فیلمی که هیچ یک از شخصیت‌هایش دیده نمی‌شوند و اولین نمونه در نوع خودش است با صحنه‌هایی عجیب از جنگ، انقلاب، عشق، تولید مثل، امید و زندگی و مرگ مواجه می‌شویم. این فیلم در سال 92 تولید شد و در سال 94 به روی پرده رفت. حالا پس از گذشت دو سال این فیلم به تازگی در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است.

حقانی در گفتگو  درباره تغییرات احتمالی که در نسخه خانگی این فیلم شاهد هستیم بیان کرد: در طی این چهار سالی که از زمان ساخت فیلم و دو سالی که از اکران فیلم در گروه هنر و تجربه گذشته، گویا فضای مملکت بازتر شده و فیلمی که در گروه هنر و تجربه با سه دقیقه ممیزی روبه‌رو شد و روی پرده سینماها رفت، در نسخه نمایش خانگی بدون ممیزی اولیه و کامل توزیع‌شده است.

وی ادامه داد: از ابتدا تصمیم داشتیم موسیقی متن فیلم را که بسیاری از مخاطبان به دنبال آن بودند، در قالب یک آلبوم مجزا منتشر کنیم که این اتفاق رخ نداد و در نسخه نمایش خانگی موسیقی متن فیلم نیز کامل وجود دارد. درواقع مخاطب به‌جای خرید 2 دی‌وی‌دی، یک دی‌وی‌دی تهیه می‌کند اما با نمایش نسخه کامل فیلم و آلبوم موسیقی آن.

حقانی افزود: موسیقی فیلم "316" ساخته مهیار افشار است که در اسکاتلند تحصیل‌کرده و در خارج از کشور زندگی می‌کند و این اولین فیلم ایرانی بود که با آن همکاری داشت.

این کارگردان جوان در ادامه درباره فعالیت‌های جدید خود نیز گفت: مشغول بازنویسی فیلم‌نامه "فنس" هستم که یک درام خانوادگی است و علاوه بر آن فیلم‌نامه "ول شدگان" را هم در قالب کمدی نوشته‌ام که یک کمدی مردانه است. اولویتم با "فنس" است و دوست دارم آن را بسازم، اما اگر موفق به انجام آن نشوم به سراغ "ول شدگان" می‌روم و سال آینده اگر شرایط مساعد باشد این فیلم را جلوی دوربین می‌برم.

منبع: هنر آنلاین