تبیان، دستیار زندگی

سیری در افکار رهبران فکری رسانه‌ای عربستان سعودی؛

پیوند نامبارک آل سعود و آل صهیون

سید حسن نصرالله در آخرین سخنرانی خود، تنها به تآکید بر دستگیری حریری اکتفا نکرده و از اطلاعاتی پرده برداشت درباره اینکه عربستان سعودی از رژیم صهیونیستی خواسته است تا با لبنان وارد جنگ شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سمیه جولایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آل سعود و آل صهیون
دهه‌هاست که آل سعود ادعا می کنند که مدافع اسلام و مسلمانان هستند و از زمان اشغال سرزمین فلسطین به دست رژیم صهیونیستی بازهم آل سعود دست از ادعا برنداشتنند و همواره شعار آزادسازی فلسطین را زمزمه می کردند.  اما حقیقت چیز دیگری است؛ حقیقت این است که آل سعود در خفا یاری گر رژیم صهیونیستی هستند و آن کسانی که چهره پاک اسلام را مشوه ساخته و می سازند وهابیان هم پیمان با افکار صهیونیستی هستند.
امروز این آل سعود است که به اشکال مختلف عامل خون ریزی در عراق و سوریه و یمن بوده و اینانند که بعد از پیروزی بر داعش در سوریه و عراق و شکست مفتضحانه شان با برهم خوردن توازن شان بار دیگر می خواهند به قول خودشان جنگ را به داخل مرزهای ایران بکشانند؛ آل سعود هستند که به بهانه این که ایران به یمن موشک بالستیک می دهد و این موشک ها ریاض را تهدید می کنند، به ایران حمله ور شده اند. البته همه هدف اصلی این هیاهوی سعودی ها ضربه زدن به لبنان و تخریب این کشور است تا حزب الله را زمین بزنند.
همان طور که می دانید اخیراً عربستان سعودی همه اصول دیپلماتیک را زیر پا گذاشته و سعد حریری را مجبور به استعفا کرد آن هم به شکلی عجیب و غیر اصولی. البته سید حسن نصرالله در آخرین سخنرانی خود، تنها به تآکید بر دستگیری حریری اکتفا نکرده و از اطلاعاتی پرده برداشت درباره اینکه عربستان سعودی از رژیم صهیونیستی خواسته است تا با لبنان وارد جنگ شود همانطور که در جنگ 2006 این کار را کرد. عربستان برای انجام این امر ده‌ها میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده است.

اگر میان عربستان سعودی و اسرائیل صلح شود، اسراییل اولین مقصد عربستان سعودی در زمینه گردشگری خواهد بود.


عربستان سعودی در طی این چند سال که گروه‌های تروریستی تکفیری را به جان عراق و سوریه افکنده بود از هیچ گونه سلاح و کمک‌های مختلف در حمایت از این گروه‌ها دریغ نورزیده و در کنار  آن ها نیز رژیم صهیونیستی کمک های فناورانه و اطلاعات جاسوسی ارائه می کرد و نیروهای تکفیری تروریست را در بیمارستان هایش مداوا می کرد. چند ماهی است که روابط پشت پرده رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی آشکار شده است و سعودی ها این روابط را به صورت علنی رسانه ای کرده اند. در این مقاله چند مورد از گفته های سران رسانه ای فکری آل سعود را درباره رژیم صهیونیستی را بیان می کنیم.
- احمد بن سعد القرنی (فعال و نویسنده): یهود برای ما احترام قائل است؛ آن ها به ما حمله نکرده اند و خودشان را میان ما منفجر نکرده اند( عملیات انتحاری انجام نداده اند)؛ پس از پادشاه می خواهم که سفارت عربستان را بگشاید و دیپلماسی عالی را با آنها برقرار کند.
- سعود الفوزان (نویسنده روزنامه الشرق) : من از یهود حمایت نمی کنم اما حق را می گویم ؛ به طور نمونه یک یهودی به من معرفی کنید که یک شهروند سعودی را کشته باشد، اما من می توانم هزار سعودی را به شما معرفی کنم که بسیاری را با کمربند انفجاری کشته اند.
- احمد الفراج ( نویسنده ای در روزنامه الجزیرة): نتانیاهو! حق داری از خشم نسبت به ما بازگردی و از ما راضی باشی.
- محمد آل شیخ(نویسنده روزنامه الجزیره) : مسأله فلسطین، مسأله ما نیست ( به ما مربوط نیست) و اگر از شما خواستند که به جهاد بروید در چهره ایشان خیره شوید.
- حمزه السالم (مشاور اقتصادی و نویسنده) اگر میان عربستان سعودی و اسرائیل صلح شود، اسراییل اولین مقصد عربستان سعودی در زمینه گردشگری خواهد بود.
- عبدالرحمن الراشد (مدیر سابق شبکه العربیة و الشرق الاوسط) زمان تجدید نظر فرا رسیده است، تجدید نظر در همه مفاهیم مربوط به معادلات  میان اسرائیل و فلسطین
- سعاد الشمری (فعال اجتماعی و نویسنده سعودی): شصت سال است که حکومت های عربی ما را به فریب قومیت گرایی مشغول کرده اند، الان زمان تجربه صلح و دوستی و همزیستی رسیده است.
- احمد العرفج (نویسنده و مجری کارشناس): من اصلاً نسبت به یهودیان احساس کراهت و تنفر نمی کنم؛ و با فلسطینی ها نیز اصلاً همدردی نمی کنم.
- محمد بن موسی الطائر (نویسنده ) من نویسنده ای سعودی هستم. و شما را به برقراری ارتباط با اسرائیل فرا می خوانم.