تبیان، دستیار زندگی

10 فایده استفاده موضعی از روغن منیزیم

مالیدن روغن منیزیم به پوست، یکی از روش‌های کلیدی برای بهبود عملکرد دستگاه ایمنی بدن است. این روغن باعث کاهش خطر بیماری‌های عفونی شده و در تنظیم میزان انرژی بدن اثر می‌گذارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روغن منیزیم معدنی
منیزیم یکی از مواد معدنی ضروری است که باید به طور صحیح جذب شود تا از بروز چندین نوع بیماری جلوگیری کند. این ماده معدنی در حداقل 300 واکنش بیوشیمیایی بدن نقش دارد که از بین آنها قدرت منیزیم در سلامت عضلانی، عصبی و قلبی عروقی پررنگ تر است.

امروزه به دلیل تغییراتی که در کیفیت خاک و به طور کلی سبک زندگی ایجاد شده است بدن ما برای دریافت میزان مورد نیاز خود با سختی هایی مواجه است. خوشبختانه روش‌های جایگزینی وجود دارد می توان منیزیم را وارد بدن کرده و به این ترتیب با انواع بیماری های مقابله کرد.

در بین این روش‌ها می توان به استفاده از روغن منیزیم اشاره کرد. می توانید این روغن را در منزل نیز تهیه کرده و روی پوست بمالید. در این مطلب به خواص استفاده موضعی از روغن منیزیم و روش تهیه آن اشاره می‌شود.

روغن منیزیم برای کاهش درد

استفاده از لوسیون منیزیم باعث کاهش شدت دردهایی رایجی مانند کمردرد، سردرد یا درد مفاصل می‌شود. این ماده معدنی باعث ایجاد آرامش در بدن، کاهش التهاب و بهبود روند احیای سلول های بدن می‌شود. 

روغن منیزیم برای بهبود سلامت دندانی

استفاده از روغن منیزیم مانند یک مکمل در بهداشت دهان و دندان عمل کرده و به بهبود سلامت لثه ها و کاهش تجمع پلاک‌های دندانی کمک می کند. این ماده باعث تقویت دندان ها می‌شود و در بین روش‌های دیگر به کاهش خطر عفونت ها و بیماری های دهانی کمک می کند.البته توجه داشته باشید که نباید این روغن را ببلعید.


روغن منیزیم برای تقویت استخوان‌ها

میزان مناسب منیزیم در بدن باعث بهبود تولید کلسیم می‌شود و از این جهت در تقویت استخوان ها و حفظ سلامتی آنها نقش موثری دارد. استفاده منظم از روغن منیزیم باعث کاهش التهاب و کاهش تاثیر منفی رادیکال های آزاد و سموم در بدن می‌شود.

روغن منیزیم برای پرهیز از مشکلات پوست

در حین استفاده موضعی از روغن منیزیم، پوست بیشترین خواص آن را دریافت می نماید. این محصول منافذ پوست را تمیز می کند و از جوش، آکنه و آلرژی های پوستی پیشگیری به عمل می آورد. روغن منیزیم همچنین به تنظیم ترشح سبوم کمک کرده و اثرات مضر آفتاب را به حداقل می رساند.


روغن منیزیم بهبود جریان خون در پاها

زمانی که روغن منیزیم به پاها مالیده شود باعث آرامش عضلانی و بهبود جریان خون می‌شود. به همین دلیل نیز استفاده از روغن منیزیم به کاهش خطر بروز واریس و رگ های عنکبوتی کمک می کند. حتما می دانید که این مشکلات در اثر جریان خون نامناسب در پاها ایجاد می‌شود.

 

روغن منیزیم برای کاهش استرس

میزان مناسب منیزیم در بدن باعث ایجاد تعادل در فعالیت برخی هورمون های دخیل در کنترل استرس می‌شود.اکثر محصولات ضداسترس و ضداضطراب در ترکیبات خود حاوی منیزم هستند.

روغن منیزیم برای بهبود کیفیت خواب

استفاده از این روغن طبیعی برای بیمارانی که از اختلالات خواب رنج می برند فوق العاده است. چون همانند آرامبخش دستگاه عصبی مرکزی عمل می کند. بعد از اینکه این روغن از طریق پوست جذب می‌شود، بدن احساس آرامش کرده و فرد به خواب عمیقی فرو می رود.


روغن منیزیم برای کنترل دیابت

با وجود اینکه عوامل متعددی در کنترل دیابت تاثیر دارد، می توان با جذب میزان مناسبی منیزیم در درمان آن گام برداشت. در واقع منیزیم باعث بهبود مصرف انسولین شده و قدرت آن را در تنظیم میزان قند خون بهبود می دهد.

روغن منیزیم برای مراقبت از سلامت پاها

مالیدن روغن منیزیم روی پاها نه تنها به کاهش احساس خستگی کمک می کند، بلکه مانع از تشکیل ترک، پینه و دیگر مشکلات رایج پاها می‌شود.

روغن منیزیم برای تقویت دستگاه ایمنی بدن

جذب منیزیم از طریق پوست یکی از روش‌های کلیدی برای بهبود عملکرد دستگاه ایمنی بدن است. این روغن باعث کاهش خطر بیماری های عفونی شده و در تنظیم میزان انرژی بدن اثر می گذارد.

روغن منیزیم

روش تهیه روغن منیزیم در منزل

با وجود اینکه روغن منیزیم به صورت حاضری در بازار وجود دارد، اما تهیه آن در منزل ساده و به صرفه است.

مواد لازم برای تهیه روغن منیزیم
آب مقطر              یک لیوان معادل 250 میلی لیتر
کلرور منیزیم         200 گرم

روش تهیه
قبل از هر چیز دقت کنید که در تهیه و استفاده از روغن منیزیم از لوازم فلزی استفاده نکنید، چون ممکن است ترکیبات آن با این ماده معدنی واکنش ایجاد کرده و روی خواص آن تاثیر بگذارد. قاشق سیلیکونی و شیشه روغن ریزی پمپی نیاز دارید.

در ابتدای کار آب را داغ کنید و قبل از اینکه به جوش بیاید، زیر شعله را خاموش کنید. سپس کلرور منیزیم را به آن اضافه کرده و با قاشق سیلیکونی هم بزنید تا کاملا حل شود. در ظرف را بگذارید تا بخار نشود. زمانی که محلول کاملا سرد شد، آن را داخل شیشه‌های روغن ریزی پمپی بریزید. این نوع شیشه‌ها برای سهولت در مصرف روغن بسیار مناسب هستند.

روش استفاده
مقداری از روغن را به روی ناحیه مورد نظر بپاشید و اجازه دهید 30 تا 40 دقیقه بماند. می توانید این کار را روزانه سه بار انجام دهید.

همانطور که مشاهده کردید تهیه این روغن در منزل کار بسیار ساده ای است و فواید زیادی دارد. بنابراین توصیه می‌شود آن را خریداری یا تهیه کنید و در منزل داشته باشید. روزانه آن را به روی پوست زده و از جذب آن مطمئن شوید.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.