تبیان، دستیار زندگی

افرادی که با خودشان حرف می زنند نابغه هستند!

شما هم با خودتان حرف می زنید؟ اگر بله، جای هیچ خجالتی وجود ندارد، چون تحقیقات علمی نشان می دهد کسانی که با خودشان حرف می زنند با داشتن ایده های ناب در واقع نابعه هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
افرادی که با خودشان حرف می زنند نابغه هستند!
به گزارش بیگ بنگ، گری لوپین محقق روانشناس، آزمایشی را ترتیب داده که در آن به ۲۰ داوطلب، اشیایی را در یک سوپر مارکت نشان می دهند و از آن ها خواسته می شود این اشیاء را بخاطر بسپارند و پیدا کنند. به نیمی از داوطلبان گفته شد که نام این اشیاء را، بر زبان بیارید و به بقیه هم گفته شد که این نام ها را فقط در ذهن تان مرور کنید. در آخر، نتایج نشان داد آن هایی که با خودشون حرف زده بودند، در حد ۵۰ تا ۱۰۰ میلی ثانیه، زودتر توانستند در سوپر مارکت، اشیاء را پیدا کنند.
گری لوپین گفت: من در اغلب مواقع برای پیدا چیزی در فریزر یا سوپر مارکت، زیر لبی با خودم حرف می زنم. همین تجربه هم باعث شد دست به چنین آزمایشی بزنم. گری لوپین، به همراه یک روانشناس دیگر، با انجام این آزمایش به این نتیجه رسیدند افرادی که با خودشان حرف می زنند، دارای نبوغ هستند. به دلایل زیر:
۱- حرف زدن با خود، میزان فعالیت های عصبی در ذهن را، زیاد می کند: وقتی با خودتان حرف می زنید، سیستم حسی شما فعال می شود. کلمات خیلی راحت تر در حافظه شما قرار می گیرند و می توانید آن ها را تجسم کنید و در نتیجه عملکرد بهتری داشته باشید.
۲- حرف زدن با خود، باعث تمرکز می شود: وقتی نام یک شئی را بلند بگویید، ذهن تان متمرکز می شود و خیلی سریع آن را تشخیص می دهید. البته این فقط برای اشیائی هست که قبلا دیده شده و می دانید چه شکلی هستند. مثلا یک موز را می شناسید، وقتی اسمش را با صدای بلند به زبان بیارید مغز شما شکلِ آن موز را در ذهن تان نقاشی میکند. اما اگر قبلا موز را ندیده باشید و ندانید چه شکلی است، گفتنش با صدای بلند، تاثیری ندارد.
۳- حرف زدن با خود، باعث وضوح و شفافیت افکار می شود: هر کدام از ما هزاران فکر دارد که شاید فقط برای خودمان منطقی باشد و برای بقیه نباشد. مثلا فرض کنید شما از دست یه نفر خیلی خیلی عصبانی هستید، آنقدر که حاضرید آن شخص را بکُشید. اما این عصبانیت چیزی نیست که بخاطرش به روان پزشک مراجعه کنید. کاری که باید انجام دهید این است که به یک اتاق بروید و درب را ببندید و در این مورد با خودتان حرف بزنید.
جوانب مثبت و منفی کشتن آن فرد را در نظر بگیرید و پس از کلی حرف زدن، در نهایت عصبانیت شما فروکش می کند و می فهمید فکر احماقانه ای داشتید که حتی نمی شد به کسی آن را بگویید، اما با حرف زدن با خودتان آن فکر را دور کردید. لیندا اسپادین روانشناس در این مورد می گوید: حرف زدن با خود باعث وضوح افکار می شود، باعث می شود متوجه شوید کدام یک از افکارتان مهم است و کدام نه. و در نتیجه باعث می شود تصمیم گیری های درستی داشته باشید.


منبع: http://bigbangpage.com