تبیان، دستیار زندگی

فعالیت 18 هزار مشاور در مدارس سراسر کشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت 18 هزار مشاور در مدارس سراسر کشور و اجرای موفق طرح گروه های مشاوره برای هماهنگی فعالیت مشاوره ای مدارس خیر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
فعالیت 18 هزار مشاور در مدارس سراسر کشور
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خوزستان، مهدی فیض جمعه شب در حاشیه گردهمایی سراسری سرگروه های مشاوره سراسر کشور اظهار کرد: بیش از 700 منطقه آموزش و پرورش در سطح کشور دارای سرگروه مشاوره هستند که با هدف هماهنگی و راهبری فعالیت های مشاوره ای فعالیت های مختلفی را در سطح منطقه خود به انجام می رساند.
وی با بیان اینکه موضوع مشاوره جز موضوعاتی است که به طور ویژه در سطح آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است، توضیح داد: با برنامه های ریزی های صورت گرفته قصد داریم در سطوح مختلف دانش آموزان و خانواده ها را خدمات مشاوره ای بهره مند کنیم.
فیض در عین حال با اظهار اینکه خدمات مشاوره ای در آموزش و پرورش در سه سطح مدرسه، هسته های مشاوره و مراکز مشاوره ارائه می شود، خاطرنشان کرد: در مدرسه مشاور وظیفه ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان و اولیا را دارد. در صورت لزوم موضوع به هسته های مشاوره مستقر در مناطق آموزش و پرورش ارجاع داده می شود و مراکز مشاوره نیز در سراسر کشور نیز آماده ارائه خدمات خاص مشاوره ای به دانش آموزان و اولیا هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: با اشاره به طرح "گروه های مشاوره"، عنوان کرد: برنامه‌های مشاوره‌ ای با توجه به ماهیت ویژه و حساس آن ها نیاز به مدیریت راهبردی و هماهنگی تخصص بین مشاوران دارد. به همین منظور طرح گروه های مشاوره در ساسر کشور در حال برگزاری است. در این طرح سرگروه های مشاوره با برگزاری کارگاه های متعدد، سطح آمادگی علمی مشاوران مدارس را ارتقا می دهند.
گفتنی است؛ گردهمایی سرگروه های مشاوره سراسر استان کشور به مدت دو روز و با برگزاری کارگاه های تخصصی مشاوره ای در اهواز در حال برگزاری است.



منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش