تبیان، دستیار زندگی

۵ گام غذایی برای افزایش سلامت مثانه!

مثانه مسئولیت دائمی تخلیه مواد سمی را به عهده دارد و به رغم نقش مهمی که در بدن دارد، با افزایش سن دچار تغییراتی می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بخش تغذیه و آشپزی تبیان

قاصدک

مشکلات مثانه از جمله عفونت، بی‌اختیاری ادرار و بیش فعالی مثانه، سلامت شما را به طور مستقیم تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این حال بهترین گزینه‌های غذایی برای افزایش سلامت این عضو بدن از این قرارند:

چای قاصدک: خواص دیورتیک قاصدک برای از بین بردن عفونت‌ها و التهاب مثانه، ثابت شده است. مصرف چای قاصدک مازاد مایعات بدن را دفع کرده و به دفع باکتری‌هایی که به سلامت مثانه آسیب می‌زنند، کمک می‌کند.

پتاسیم: نوشیدنی‌های غنی از پتاسیم می‌توانند اثرات محافظتی بر روی مثانه و کلیه داشته باشند. با مصرف این‌گونه نوشیدنی‌ها قبل از وعده‌های غذایی، فرایند هضم بهبود می‌یابد و حذف سموم سریع‌تر می‌شود.

خواص دیورتیک قاصدک برای از بین بردن عفونت‌ها و التهاب مثانه، ثابت شده است. مصرف چای قاصدک مازاد مایعات بدن را دفع کرده و به دفع باکتری‌هایی که به سلامت مثانه آسیب می‌زنند، کمک می‌کند

آب کرفس: این نوشیدنی یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مشکلات مثانه است. کرفس حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین ث، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و قادر به مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌ها است. آب کرفس یک دیورتیک و پاک کننده سموم است و هنگامی که آن را با معده خالی می‌نوشید، سبب تقویت دیواره‌های مثانه، کاهش التهاب و کاهش میزان رسوب کلسیم می‌شود.

آب: مصرف آب برای حفظ یک سیستم ادراری سالم و بدون عفونت ضروری است. این مایع حیاتی، برای خروج ادرار کافی و کنترل التهاب مؤثر است. و از بروز بیماری‌هایی مانند سیستیت یا عفونت مثانه پیشگیری می‌کند. با این حال از این نکته غافل نشوید که نوشیدن بیش از حد آب باعث افزایش کار مثانه شده و عملکرد آن را به خطر می‌اندازد.

هندوانه: مصرف هندوانه برای چند بار در هفته باعث پاکسازی مثانه از سموم ذخیره شده می‌گردد. محتوای بالای آب و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هندوانه منجر به دفع مایعات و ترکیبات اضافه می‌شود.



منبع: آوای سلامت
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.