تبیان، دستیار زندگی

تلاش ما این است که نقدها را در روند تصمیم سازی ها جاری کنیم

وزیر آموزش و پرورش در نخستین کنگره مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت: تاکید می کنم که ما از تمام نقدهایی که تشکل ها از ما می کنند استقبال می کنیم و تلاش می کنیم آن ها را در روند تصمیم سازی جاری کنیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
تلاش ما این است که نقدها را در روند تصمیم سازی ها جاری کنیم
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی در ابتدای سخنرانی خود ضمن تسلیت به خانواده های داغدار زلزله زده کرمانشاه گفت: این گونه جلسات و کنگره ها بیشتر و موثرتر برگزار شود تا ما نیز بتوانیم با تشکل ها ارتباط بهتر و مستمر داشته باشیم.
وی افزود: یکی از مهم ترین ویژگی های آموزش و پرورش دامنه مخاطبان بسیار زیاد آن است. هیچ دستگاه دیگری در کشور این ویژگی را ندارد. همه مخاطبان ما ذی نفعان آموزش و پرورش هستند. همانطور که می دانید تعریف ذی نفع در دنیای مدرن عوض شده است و ذی نفعان کسانی هستند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط می باشند. حدود بیست میلیون نفر از جمعیت کشور مستقیما با آموزش و پرورش در ارتباط ند و اگر کلمه مستقیم را برداریم تقریبا تمام کشور با آموزش و پرورش در ارتباط است. این ویژگی شرایط خاصی را برای ما رقم می زند .
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به دلیل مخاطبان زیاد، نفع تشکل ها در آموزش و پرورش بسیار زیاد است . تشکل ها می توانند نقدهایی را که بر تصمیمات وزارتخانه است را وارد عرصه تصمیم سازی کنند. آن ها می توانند روند تصمیم سازی را اصلاح کنند.
بطحایی ادامه داد: آموزش و پرورش نیازمند این است. پس اگر آموزش و پرورش دست نیاز به سمت تشکل ها دراز می کند به معنای کمک خواستن نیست. ما به دنبال نقد شدن از سوی تشکل ها هستیم. ما از این تشکل های تخصصی آموزش و پرورش می خواهیم که ما را نقد کنند تا وزارتخانه راه درستی را برود.
وی افزود: گاهی حضور تشکل ها، پیش از این تشریفاتی بوده است اما حالا ما از تشکل ها  می خواهیم که یک سازکار منظم، مستمر و موثر را طراحی کنند تا در روند تصمیم سازی دخالت کنند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به خواست آموزش و پرورش برای ارتباط بیشتر با مخاطبان و ذی نفعان گفت: ما به دنبال ایجاد یک شبکه ملی تعاملی هستیم در مرحله اول آموزش و پرورش در حال راه اندازی تلویزیون تعاملی است ما می خواهیم راحت تر با دانش آموزان، معلمان و مدیران به صورت مستمر ارتباط داشته باشیم.
وی افزود: برنامه دوم ما ایجاد یک سامانه ارتباطی برای اعلام کاندیداتوری برای مدیریت مدارس است این سامانه در حال طراحی است و سازوکارهای این طرح در حال تدوین است. امیدواریم بتوانیم این طرح را در آینده برای پست های ستادی و مدیریتی نیز اجرایی کنیم.
بطحایی با اشاره به افزایش روزافزون آسیب های اجتماعی گفت: ما درتلویزیون تعاملی آموزش و پرورش درحال تهیه برنامه های مناسب و هنری خوبی هستیم تا اولیای دانش آموزان ما این برنامه ها را ببینند و کمی روی آسیب های اجتماعی تاثیرگذاری کنیم.
وی با تاکید بر استقبال آموزش و پرورش از نقدها و پیشنهادات بیان کرد: تشکر می کنم از همه کسانی که به من اعتماد کردند و سکان نظام آموزش و پرورش را در اختیارم قرار دادند.



منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش