تبیان، دستیار زندگی

حل راز مثلث برمودا؟ + فیلم

اخیراً محققان با بررسی ابرهایی در بالای این منطقۀ اسرارآمیز، توجیهی برای کشش فوق‌العاده آن پیدا کرده‌اند؛ توجیهی که علمی است اما قطعی نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حل راز مثلث برمودا؟ + فیلم
اخبار و شایعات درباره مثلث برمودا و حوادثی که برای تعدادی از کشتی‌ها و حتی هواپیماها در آن منطقه رخ داده، زیاد به گوش رسیده است. اخیراً محققان با بررسی ابرهایی در بالای این منطقۀ اسرارآمیز، توجیهی برای کشش فوق‌العاده آن پیدا کرده‌اند؛ توجیهی که علمی است اما قطعی نیست.
لینک مشاهده و دانلود فیلم حل راز مثلث برمودا
در همین زمینه چند نکته و حقیقت جالب هم در مورد منطقه‌ی مثلث برمودا را بیان می‌کنیم.

۱۱ واقعیت جالب و شگفت انگیز کمتر شنیده شده درباره مثلث برمودا

همان‌طور که می‌دانیم مثلث برمودا منطقه‌ای شگفت‌انگیز و جنجالی در اقیانوس اطلس است که تاکنون صدها کشتی و هواپیما را در خود بلعیده و یکی از بزرگ ترین اسرار حل نشده دوران مدرن به شمار می‌آید(البته به عقیده‌ی برخی). تاکنون نظریات و داستان‌های زیادی در مورد این مثلث اسرار آمیز ارائه شده که هیچ یک به طور کامل به اثبات نرسیده‌اند. در ادامه مطلب به تعدادی از نکات جالب و شگفت انگیزی که در مورد این منطقه اسرار آمیز بیان و ادعا می‌شود اشاره می‌کنیم تا بیشتر و بهتر با آن آشنا شوید.
1- اسم دیگر این مثلث اسرار آمیز “مثلث شیطان” (Devil’s Triangle) است.
2- مثلث برمودا اصلا کوچک نیست و ۵۰۰٫۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.
3- مثلث برمودا محدوده‌ای مثلثی شکل بین فلوریدا، پورتوریکو و جزیره برمودا در وسط اقیانوس اطلس است به همین دلیل به آن مثلث برمودا گفته می‌شود.
4- محدوده مثلث برمودا ثابت نبوده و حتی خارج از محدوده آن نیز تاثیراتش دیده شده و حس می‌شوند.
5- این مثلث مرگبار تاکنون صدها هواپیما و کشتی را در خود فرو برده و در ۱۰۰ سال اخیر جان بیش از ۱٫۰۰۰ نفر را به اشکال مختلف گرفته است. نکته جالب این که تاکنون حتی بقایای این کشتی‌ها و هواپیماهای غرق شده نیز کشف نشده‌اند.
6- داستان‌های زیادی برای توضیح آن چه که در این منطقه اسرار آمیز می‌گذرد ساخته شده است. بر اساس برخی از این داستان‌ها، هیولاها مسئول  تمامی اتفاقات ناگواری هستند که تاکنون در این نقطه اسرار آمیز اقیانوس رخ داده‌اند. برخی دیگر نیز این اتفاقات را نتیجه نفرین ساکنان شهر باستانی و گمشده آتلانتیس می‌دانند.
7- در سال ۱۹۱۸ یک ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا با بیش از ۳۰۰ خدمه و ده‌ها هزار تن سنگ معدن منگنز در این نقطه ناپدید شدند و در سال ۱۹۴۵ نیز ۵ بمب افکن ایالات متحده با ۱۴ خدمه آن‌ها در این منطقه سقوط کرده و از آن زمان تاکنون هیچ نشانی از آن‌ها یافت نشده است.
8- اولین کسی که در مورد این مثلث اسرار آمیز اطلاعاتی را جمع آوری کرد کریستف کلمب کاشف معروف ایتالیایی بود. وی در طول اولین سفر خود به دنیای جدید در سال ۱۹۴۲، در یادداشت‌های خود گفته است که قطب نمای کشتی در درون این مثلث اسرار آمیز از کار افتاده بود.
9- عبارت ” مثلث برمودا” برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ در مقاله‌ای در مجله آرگوسی (Argosy) توسط یک نویسنده پدیده‌های اسرار آمیز به نام وینسنت گادیس (Vincent Gaddis) به کار برده شد.
10- به عقیده برخی از صاحب نظران، نمایشنامه “طوفان” (The Tempest) نوشته ویلیام شکسپیر بر اساس داستان واقعی یک کشتی غرق شده در این منطقه نوشته شده است.
11- در سال ۲۰۱۶ دانشمندان به این نتیجه رسیدند که در پشت پرده راز این منطقه ناشناخته ابرهای شش گوشه‌ای (Hexagonal Clouds) قرار دارند که باعث به وجود آمدن بمب‌هایی متشکل از هوا (Air Bombs) و بادهایی با سرعت ۱۷۰ مایل بر ساعت می‌شوند.
همان‌طور که گفتیم این موارد قابل تایید نیست و فقط توصیف‌هایی است که در مورد این منطقه شکل گرفته است. البته بازار حرف‌ها و شایعه‌ها پیرامون منطقه‌ی برمودا فراوان است هر از چند گاهی هم خبر جدیدی در این مورد و یا کشف دلایل اتفاقات رخ داده در آن منتشر می‌شود که معمولا با شک و تردید همراه است و بیشتر فرضیه هستند تا یک دلیل اثبات شده. نظر شما چیست؟ آیا اتفاقات رخ داده در این منطقه را باور دارید و یا عقیده دارید عامل این حوادث انسان‌ها هستند و مقاصد خاصی در پشت صحنه وجود دارد؟

منابع:فرادید،روزیاتو