تبیان، دستیار زندگی

گزارش یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال از شنبه (۲۰ آبان ماه) کار خود را آغاز کرده و تا ۲۶ آبان در مصلی امام خمینی (ره) ادامه داشت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نمایشگاه رسانه های دیجیتال
به گزارش تبیان، یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در حالی به آخرین ایستگاه خود رسیده است که بسیاری از مشکلات گذشته را همچنان با خود همراه دارد.
یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال با هدف آشنایی هرچه بیشتر فعالان حوزه دیجیتال و شرکت‌های فعال با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه رسانه‌های دیجیتال، آغز به کار کرد که در این راه نتوانست خواسته های علاقمندان را برآورده کند.
در بررسی میدانی صورت گرفته از شرکت های حاضر در بخش های مختلف نمایشگاه، به این نکته مهم که اطلاع رسانی برای دعوت عمومی در رسانه های جمعی و بیلبوردهای شهری برای بزرگترین رخداد دیجیتالی کشور، در حد مطلوب صورت نگرفته است.
اکثر غرفه داران با گلایه از عدم استقبال مخاطبین از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال، نسبت به نمایشگاه الکامپ و همچنین برگزاری چنین نمایشگاهی در مصلی تهران به جای محل دائمی ننمایشگاه بین المللی تهران، لب به سخن می گشودند و از حضور خود در این نمایشگاه پشیمان بودند.
عدم دسترسی به اینترنت، مشکل دیگری در نمایشگاه یازدهم رسانه های دیجیتال بود که تا روز های میانی این نمایشگاه ادامه داشت. این در حالیست که تقریباً اکثر شرکت های حاضر در این نماشگاه، دسترسی به اینترنت را یکی از ملزومات ضروری خود برای ارائه آخرین دستاوردهای خود می دانند.
از دیگر مشکلات این نمایشگاه می توان به زمان برگزاری آن اشاره کرد که مصادف با روزهای پایانی ماه صفر بود که با توجه به حضور پرشور مردم در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، بسیاری از غرفه داران و بازدیدکنندگان، با گذشت چند روز از نمایشگاه، در مصلی بزرگ امام خمینی حاضر شدند.
البته باید به این نکته اشاره کرد که برخی شرکت هایی که از لحاظ محل استقرار غرفه خود در نزدیک درب اصلی نمایشگاه بودند، از رضایت نسبی خود در خصوص بازدید علاقمندان از نمایشگاه خبر دادند.
گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال که به عنوان یکی از مهمترین نمایشگاه های در حوزه فضای مجازی کشور می باشد، می بایست در بستر و فضای بهتری برگزار شود تا قابلیت های فعالان این عرصه به صورت مناسب به مخاطبین عرضه گردد.