تبیان، دستیار زندگی

جشنواره سریال های پاییزی

با پایان یافتن ماه محرم و صفر پرونده سریال های مناسبتی این ایام بسته شد و شبکه های سیما در تدارک برای پخش تازه ترین تولیدات خود هستند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تاریکی شب روشنایی روز
مجموعه های تلویزیونی از مهم ترین تولیدات رسانه ملی است و معمولا بهانه خوبی است برای همراهی مخاطب. درحال حاضر چند مجموعه تلویزیونی مناسبتی و غیر مناسبتی درحال تولید است که قرار است در زمان های مختلف از شبکه های سیما پخش شود. «پاهای بی قرار»، «محکومین»، «هیأت مدیره»، «پایتخت» و.... از جمله سریال های درحال تولید است. در کنار این سریال ها که مراحل مختلف تولید را پشت سر می گذارند سه سریال«تاریکی شب، روشنایی روز»، «سایه بان» و «لیسانه ها» آماده پخش اند و طبق اخبار قرار است از فردا روی آنتن بروند.

 تاریکی شب روشنایی روز/ شبکه یک


نویسنده و کارگردان: حجت قاسم زاده اصل

بازیگران: فرهاد قائمیان،‌ سام کبودوند، سیدمهرداد ضیایی، فرزین صابونی، احسان امانی، مائده طهماسبی، بهاران بنی‌احمدی، بهرام ابراهیمی، روزبه حصاری، مهرداد ضیایی، ناصر ممدوح، پرویز پورحسینی و امیرحسین مدرس.

قاسم زاده اصل پیش از این کارگردانی مجموعه تلویزیونی «یادآوری» را برعهده داشته است که از شبکه آی فیلم پخش شد و از پربیننده ترین سریال های این شبکه بود، همچنین ساخت تعداد زیادی تله فیلم از دیگر فعالیت های اوست. «تاریکی شب روشنایی روز» در دو زمان حال و گذشته روایت می شود. طبق اعلام روابط عمومی فیلم دو خواننده جدید تیتراژ این کار را می خوانند و 11 ترانه برای تیتراژهای این کار خوانده شده که هر دو قسمت یک ترانه  پخش می شود.

خلاصه داستان: داستان در دو برهه زمانی گذشته و حال اتفاق می‌افتد. این سریال داستان زندگی بهنام طریقت است که جریان روزمره حیاتش از مدار عادی خارج می‌شود. او مجبور است جواب چرایی مشکلات امروزش را در گذشته پیدا کند. بیش از 70 درصد از قصه در زمان حال روایت می‌شود و 30 درصد از ماجرا در گذشته رخ می‌دهد. بهنام طریقت به همراه همسرش در گذشته دانشجوی پزشکی بودند که فعالیت سیاسی هم داشتند.

زمان پخش: هر شب / ساعت 22:15

سایه بان/ شبکه دو


نویسنده: سعید دولتخانی و جمشید محمودی

کارگردان: جمشید و نوید محمودی

بازیگران: امین تارخ، هستی مهدوی، محمدرضا غفاری، مجتبی پیرزاده، محمد ولی زادگان، رویا جاویدنیا، کاوه خداشناس، افسانه کمالی، حسام محمودی، خاطره حاتمی، سینا مهراد، افشین اخلاقی، زهرا بهروز منش، پریوش نظریه، رویا تیموریان، بهزاد فراهانی، علی اوسیوند و کامران تفتی.

برادران محمودی با فیلم سینمایی «چندمتر مکعب عشق» معرفی شدند و در اولین تجربه سینمایی خود موفق بودند. «سایه بان» اولین تجربه این دو برادر در سریال سازی است که با تکیه بر زندگی قشر کارگر زندگی دو دوست را روایت می کند. محسن چاوشی آهنگسازی و خوانندگی تیتراژ این سریال را با شعری از حسین صفا برعهده دارد. چاوشی ابراز امیدواری کرده است با وجود تیمی حرفه‌ای تجربه‌ای موفق با عوامل این سریال داشته باشد که نتیجه آن مورد پسند و تایید مخاطبان است.

خلاصه  داستان: سایه بان قصه  زندگی امروز ما و شماست. دو رفیق كه در منطقه ای كارگر نشین بزرگ شده اند، تا پای جان تلاش می كنند که چراغ خانه های شان را روشن نگه دارند. ایستاده اند در برابر سرنوشت سركش. عشق و ایمان، خون می شود در رگهایشان تا از پا نیفتند و دلخوش بمانند به رحمت خدا و فرداهای بهتر، اما زخمی در راه است، زخمی كه سنگ محكی است برای رفاقت دیرینه شان.

زمان پخش: از شنبه 4 آذر، هر شب ساعت 21:30.

لیسانسه ها/ شبکه سه


نویسنده : ایمان صفا/ سروش صحت

 کارگردان: سروش صحت

بازیگران: امیرحسین رستمی ، هوتن شکیبا، امیر کاظمی، متین ستوده، رویا میرعلمی، کاظم سیاحی، سیاوش چراغی پور، عزت الله مهرآوران، افشین سنگ چاپ، تبسم هاشمی، مریم سرمدی، پریسا مقتدی، فرخنده فرمانی زاده، فرید اخباری، مهدی ربیعی، نیلوفر هوشمند، مرتضی علی آبادی.

سروش صحت تجربه ساخت سریال هایی چون «چارخونه»،«ساختمان پزشکان»، «پژمان»، «شمعدونی» و ... دارد که تقریبا در همه آنها کم و بیش توانست رضایت مخاطب را جلب کند. فصل اول «لیسانسه ها» سال پیش پخش شد و طنز متفاوت و نقادانه این سریال مورد توجه قرار گرفت. فصل دوم سریال که برای پخش آماده است در ادامه داستان و اتفاقات فصل اول پیش می رود، قرار است بعد از پایان این مجموعه فصل سوم با نام «فوق لیسانسه ها» تولید شود.

خلاصه داستان: حبیب وضع مالی مناسبی دارد ولی به علت ضعف در برقراری روابط اجتماعی هنوز نتوانسته همسری انتخاب کند. مسعود در آستانه ازدواج است ولی مشکلات زیادی او را از آغاز زندگی مشترک دور می کند. مازیار فرزند خانواده ای پر تنش و گرفتار است و فکر مهاجرت در سر دارد حبیب و مازیار و مسعود سه رفیق لیسانسه هستند.

زمان پخش: از شنبه 4 آذر، هر شب ساعت 20:45