تبیان، دستیار زندگی

آموزش و پرورش بدون فضای مجازی منزوی خواهد شد

رئیس مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، با تاكید بر تعامل روابط عمومی ها با رسانه ها گفت : آموزش و پرورش بدون فضای مجازی منزوی خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
آموزش و پرورش بدون فضای مجازی منزوی خواهد شد
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز ، مرتضی نظری در نشست مجمع عمومی كارشناسان روابط عمومی مناطق شهر تهران، در سالن اجتماعات اداره كل شهرتهران، با تسلیت و ابراز همدردی با هموطنان مناطق زلزله زده اظهار كرد : امیدواریم با تلاش مضاعف، مشكلات آسیب دیدگان رفع و به زودی شادابی به كرمانشاه باز گردد .
وی با طرح این پرسش كه «آموزش و پرورش چگونه می تواند پیشران و محرك توسعه باشد؟» گفت: پاسخ این پرسش را باید در درون آموزش و پرورش جست وجو كرد .
نظری تصریح كرد: امروز برای مخاطبان آموزش و پرورش سودمندی و فایده آموزش های رسمی و مدرسه ای اهمیت دوچندان پیدا كرد و چالش نظام آموزش ما از همین حیث است كه آنچه در مدرسه به دانش آموزان آموزش داده می شود تا چه میزان با نیازهای واقعی آن ها منطبق است .
وی ادامه داد: از این حیث، نقش روابط عمومی ها بسیار موثر است چون می توانند واقعیت ها و نیازهای فرهنگی و اجتماعی را به بخش برنامه ریز و سیاست گذار آموزش و پرورش باز بتابانند و دومین نكته، دفاع از ورود متخصصان تعلیم و تربیت به عرصه جهانی آموزش و پرورش است .
رئیس مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی خاطر نشان كرد : امروز در فضای رسانه ای كشور شاهد اظهار نظرهای غیر تخصصی در حوزه تعلیم و تربیت هستیم و ما به عنوان كنشگران روابط عمومی باید هوشمندانه از این عرصه خطیر نگهبانی كنیم تا مسائل آموزش و پرورش توسط افراد غیر مرتبط و فاقد نگرش و بینش تخصصی به جامعه ارائه نشود .
وی در ادامه با مروری بر برنامه های تحولی روابط عمومی در آموزش و پرورش افزود : شاخص انتخاب، انتصاب و ارتقای مدیران و كارشناسان روابط عمومی از نظر این مركز، هوشمندی رسانه ای، وجاهت، توان تعامل با مخاطبان، قدرت غلبه بر روزمرگی و سازگاری با شرایط سخت تعریف شده است .
نظری اظهار كرد : كسی كه درروابط عمومی شاغل است بدون تسلط و حضور موثر در فضای مجازی امكان رشد و حركت و توفیق ندارد چنانكه آموزش و پرورش بدون تعامل و حضور در فضای مجازی منزوی خواهد شد .
وی سه عنصر دانش آموز ، معلم و خانواده را از عناصر مهم انعكاس و پردازش اخبار برشمرد و افزود : ضروری است مسئولان روابط عمومی ، همواره این سه عنصر را در نگارش اخبار لحاظ كنند .
رئیس مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به برخی از« پرهیزهای ضروری در روابط عمومی » اشاره و عنوان كرد : پرهیز از مدیر ستایی، ادبیات متملقانه ،‌چاپ و تبلیغات های غیرضرور، حبس شدن در ساختمان های اداری و برخورد سرد با خبرنگاران و ... باید از جمله پرهیزهای روابط عمومی ها درآموزش و پرورش باشد.
وی در پایان با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه مدیران و روسای آموزش و پرورش از كارشناسان و مسئولان روابط عمومی گفت : شرح وظایف و كارهای درحال انجام توسط همكاران روابط عمومی بسیار سنگین و فراتر از امكانات است و این مركز خود را نسبت به حمایت اداری ، مالی و پشتیبانی از همكاران روابط عمومی موظف می داند.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش