تبیان، دستیار زندگی

همه می گویند طلاق بگیر اما نمی خواهم!

جوانی هستم 25 ساله. سه سال است ازدواج کردم، مشکلات مان از یک ماه بعد از عقدمان شروع شد و تا امروز بارها کلانتری و دادگاه رفته ایم. هرچند همه می گویند طلاق بگیر و بی خیال این زندگی بشو ولی من تصمیم گرفتم ادامه بدهم و تا آخرش بروم و حرف مردم هم برایم اهمیتی ندارد. من با همه این شرایط خانمم را دوست دارم. فقط از شما می خواهم من را راهنمایی کنید چراکه فردی بسیار پرخاشگر، عصبانی، دودل، شکاک و دهن بین هستم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دهن بینی، طلاق ،پرخاشگری، عصبانیت، شکاکیت، اعتماد به نفس ، خانواده ایرانی،
 با سلام، جسارت و شجاعت شما برای چنین اعترافی تحسین برانگیز است! وقتی خودتان را فردی بسیار پرخاشگر، عصبانی، دودل، شکاک و دهن بین می دانید و می خواهید این ویژگی ها را تغییر دهید، باید بدانید کار سختی در پیش دارید. اگر به جای این که بارها و بارها کلانتری و دادگاه بروید، یک بار هم به مرکز مشاوره سری می زدید، شاید مشکل تان خیلی زودتر حل می شد به خصوص که شما همسرتان را دوست دارید و حاضر نیستید به راحتی جدا شوید. برای رهایی از مشکلاتی که به آن اشاره کردید، می توانید راه حل هایی را که در ادامه به آن ها اشاره می شود، به کار ببرید.
نکاتی درباره پرخاشگری هایتان
احساس عصبانیت یک حس طبیعی است که همه انسان ها گاهی دچار آن می شوند. وجود این حس به خودی خود چیز خوب یا بدی نیست اما نحوه واکنش نشان دادن به این احساس، می تواند خوب یا بد باشد. به طور مثال یکی از راه های ابراز عصبانیت، پرخاشگری است که می تواند کلامی یا غیرکلامی باشد. پرخاشگری کلامی که ممکن است همراه با فحاشی باشد، می تواند به رابطه شما با طرف مقابل آسیب برساند و احساس او را درباره شما تغییر دهد. اگر پرخاشگری همراه با کتک کاری، فحاشی یا پرتاب و شکستن اشیا باشد، تاثیر به مراتب بدتری به همراه دارد. هیچ گاه خود را به دلیل داشتن احساس عصبانیت سرزنش نکنید بلکه به نحوه ابراز این احساس بیندیشید. احساس عصبانیت جزو هیجانات منفی است و کنترل هیجانات منفی یک مهارت اساسی برای بهتر شدن رابطه زناشویی است.
نکاتی درباره شکاک بودن تان
سوء ظن و شکاک بودن باعث می شود همواره سعی کنید همسرتان را کنترل کنید. بدبینی ریشه در احساس نا امنی دارد. با خودتان فکر می کنید باید مدام مراقب همسرتان باشید اما در واقع با این کار او را آن قدر تحت فشار قرار می دهید که دیگر رابطه با شما برایش غیرقابل تحمل می شود. این تعهد و احساس مسئولیت است که باعث حفظ رابطه می شود، تعهدی که از روی عشق و علاقه و مهرورزی است نه خصومت، بدبینی و دشمنی.
نکاتی درباره دهن بینی تان
اگر خودتان را انسان دهن بینی می دانید یعنی خیلی به نظر دیگران وابسته اید و حرف دیگران برایتان خیلی مهم است. دهن بینی یعنی برداشت ظاهری از حرف و رفتار دیگران. یعنی عجولانه قضاوت کردن و تصمیم گرفتن. یعنی هر چه دیگران بگویند، همان کار را انجام دهید. خصوصیتی که باعث می شود افراد در هر جایگاهی که باشند بدون تفکر، تامل کافی و تحلیل و بررسی، حرفی را که می شنوند، دربست بپذیرند و باور کنند و حتی آن را به حافظه بسپارند و سپس در اولین فرصتی که به دست می آید برای شخص دیگری بازگو کنند. برای غلبه بر این مشکل، باید یک مهارت را در خود تقویت کنید و آن «خودآگاهی» است. خودآگاهی یعنی توانایی ها و نقاط ضعف خود را بیشتر بشناسید تا راحت تر بتوانید در مواقع لزوم تصمیم بگیرید. نتیجه آن، افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس است که باعث می شود آگاهانه تصمیم بگیرید و ثابت قدم باشید.
منبع : خراسان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.