تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه كوكوی چغرتمه

یه پیشنهاد برای شمایی که تازگی ها چاق شده اید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

 كوكوی چغرتمه

مواد لازم:

فیله مرغ ۲۰۰ گرم
لوبیا سبز ۲۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
زعفران آب کرده ۳ قاشق چای خوری
روغن به مقدار لازم

زمان تهیه ۵۰ دقیقه
زمان پخت ۳۰ دقیقه

 

طرز تهیه:

 

۱ فیله مرغ را در یك قابلمه با كمی آب و مقداری زردچوبه و نمك آب‌پز كنید و بگذارید تا آب آن تمام شود. سپس تكه‌های مرغ را با چاقو برش زده و خلالی خرد كنید. حالا تكه‌های مرغ را با مقداری روغن در تابه تفت دهید. لوبیاها را هم بعد از پاك كردن به همان حالت درسته آب‌پز كنید.
۲ پیاز را به صورت خلالی ریز كنید و در تابه با مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود. لوبیا‌ها را هم كه از قبل پخته‌اید، خرد كرده همراه با تكه‌های مرغ، نمك و فلفل به مواد اضافه كنید و هم بزنیدتا تفت داده شوند. در این فاصله فلفل دلمه‌ای را هم نگینی خرد كرده و سیر را هم پس از رنده كردن به مواد بیفزایید. حالا تفت دادن را ادامه دهید تا مواد طعمشان را به هم بگیرند.
۳ بعد از آماده شدن مواد، تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مخلوط كاملا سرد شود. مواد را داخل كاسه ریخته، تخم‌مرغ‌ها را داخل آن بشكنید و خوب هم بزنید. حالا نوبت اضافه كردن زعفران است.
۴ در پایان یك تابه را روی حرارت قرار داده مقداری روغن در آن داغ كنید. حالا مواد كوكو را در تابه بریزید و حرارت را كم كنید و اجازه دهید تا یك طرف آن كاملا سرخ شود. سپس كوكو را برش زده و برگردانید تا طرف دیگر هم به همین صورت سرخ شود. بعد از حدود ۱۵ دقیقه، حرارت را خاموش كرده و كوكو را در ظرف مناسب سرو كنید.


سایر نکات:

اگر تخم‌مرغ را در مخلوط مواد داغ بریزید، بلافاصله بسته شده و دیگر كاركرد اصلی‌اش را در پخت كوكو ندارد.

منبع: پاپیون 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.