تبیان، دستیار زندگی

به این ۸ دلیل به مناطق روستایی چین سفر کنید

اگر مشتاق گشت و گذار در چین واقعی هستید به مناطق روستایی بروید چون اینجا تنها جایی است که می توانید چین واقعی را ببینید و فرهنگی را تجربه کنید که خیلی از گردشگران در آرزوی آن هستند. از روستاها و شهرهای عجیب و غریب گرفته تا مردم محلی مهربان و غذاهای تازه و خوشمزه در این سفر جاذبه های پنهان زیادی انتظارتان را می کشد و در آن می توانید روش زندگی محلی ها را از نزدیک ببینید، روشی که در جنبه های مختلف از زمان باستان تا به حال بدون تغییر مانده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روستاهای چین

مردمی دوست داشتنی
بسیاری از روستاییان چینی تا به حال هیچ خارجی ای را از نزدیک ندیده اند و به محض اینکه یک گردشگر خارجی می بینند به شدت کنجکاو می شوند. در اینجا روستاییانی را می بینید که با مهمان نوازی یک فنجان چای و غذاهای محلی به شما تعارف می کنند. درباره «زبان» نگران نباشید چون می توانید با زبان اشاره و لبخند با آنها ارتباط برقرار کنید کاری که می تواند حتی جالب و سرگرم کننده هم باشد. روستاییان چینی بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند و از گردشگرانی که نسبت به روش زندگی آن ها کنجکاو هستند استقبال می کنند. اگر همراه خودتان هدایایی کوچک مثل مداد و پاک کن برای بچه ها داشته باشید در این صورت دوستانی پیدا می کنید که مشتاقانه قسمت های دیدنی روستا را به شما نشان می دهند.

چشم اندازهای روستایی
روستاهای چینی را بیشتر در تصویر و فیلم ها دیده ایم؛ مزرعه دارهایی که کلاه های حصیری بر سر دارند و در شالیزارها مشغول کار هستند، خانه های خشتی با موزاییک های سرامیکی و رودخانه هایی که در میان کوه ها کشیده شده اند. شهر ها در چین با آسمان خراش ها و ردیفی از آپارتمان ها اغلب از همدیگر قابل تشخیص هستند اما مناطق روستایی تماشایی و منحصربفرد است.

غذاهای تازه که با محصولات مزرعه درست می شود
در مناطق روستایی همه غذاها از محصولات مزرعه درست می شود. سبزیجات به کار رفته در غذاها فصلی هستند و توسط خود مردم محلی کاشته شده اند برای همین مطمئن باشئید که همه مواد غذیی تازه و سالم است. حتی گوشتی که در غذاها استفاده می شود هم از دام های خود روستاییان استفاده شده. در بسیاری از محه ها حتی می توانید گیاهان وحشی خوردنی مثل قارچ های وحشی، خزه و انواع مختلف گل ها را امتحان کنید.

مسیرهای کوهنوردی و دوچرخه سواری
لازم به گفتن نیست که بهترین مسیرهای کوهنوردی و دوچرخه سواری چین در شهرها نیستند. با این حال در کشوری مثل چین با این تعداد جمعیت حتی در مناطق روستایی هم تعداد زیادی آدم می بینید پس اگر طبیعت گردی و کوهنوردی را در پارک های ملی انجام دهید حتما در سر راهتان مغازه های زیادی را می بینید که می توانید از آن ها خوراکی بخرید و با خوردن انها انرژی تازه بگیرید. سفری به خارج از پکن داشته باشید و در مسیر باستانی جاده ابریشم دوچرخه سواری کنید. بسیاری از روستاییان از اینکه میزبان گردشگران باشند خوشحال می شوند و حتی اگر در آن محل هتل و یا مهمان خانه خوبی نباشد می توانید در خانه آن ها غذا و اتاق خوب داشته باشید. حتما قبل از اینکه در خانه روستاییان اقامت کنید بر سر قیمت با هم به توافق برسید معمولا برای هر شب باید بین ۵۰  تا ۱۰۰ رنمینبی بپردازید.

فرهنگ سنتی
درحالی که بسیاری از شهرهای بزرگ چین جهانی شده اند و فرهنگ سنتی چین با تاثیرات مدرن در حال کمرنگ شدن است اما در مناطق روستایی همچنان می توانید جنبه های سنتی این کشور را ببینید. در این سفر ممکن است اگر خوش شانس باشید با جشن عروسی سنتی روبرو شوید و در این میان تماشای فرهنگ ها و سنت ها می تواند برایتان به شدت جالب توجه باشد. یا ممکن است با صحنه ای روبرو شوید که در آن محلی ها به افتخار اجدادشان در حال آتش زدن اسکناس های پول هستند! مخصوصا فستیوال ها درمناطق روستایی بسیار هیجان انگیزتر برگزار می شود و در آنجا نسبت به شهرها سنت هایی منحصربفرد تر را تجربه می کنید.
روستاهای چین

معماری باستانی
با اینکه در شهرها بسیاری از ساختمان های قدیمی در اواسط دهه ۹۰ میلادی خراب شدند تا پروژه های ساختمان سازی های مدرن و بزرگ جای آن ها را بگیرد در روستاها بناهایی را پیدا می کنید که قدمتی چند صد ساله دارند و همچنان پابرجا هستند. تقریبا در همه روستاها یک مکان مقدس وجود دارد که بعضی از آن ها مدرن و بعضی باستانی هستند. دیگر بناهای جالب توجه روستاها پل ها و میدان های قدیمی هستند که در پشت همه آن ها داستانی نهفته است پس اگر همراه خودتان یک مترجم دارید از او بخواهید تا داستان جذاب این بناها را برایتان تعریف کند.

هوای تازه، آسمان آبی
اگر با سفر به پکن از هوای آلوده و دود گرفته آن ترسیده اید در مناطق روستایی چین از مشکلات محیطی در امان هستید در روستاها خیابان ها همیشه تمیز است و آسمان همیشه آبی. حتی اگر فاصله زیادی تا شهرها داشته باشید می توانید شب ها به آسمان پرستاره خیره شوید و لحظاتی نورانی را بگذرانید. حتی ممکن است روستایی که آن را انتخاب کرده اید در احاطه جنگل ها باشد در این صورت هوایی تازه و تمیز هم انتظارتان را می کشد.

فرهنگ های عجیبی که تا به حال آن ها را ندیده اید
خیلی از گردشگران متوجه این نکته نمی شوند که چین کشوری متنوع با ۵۶ اقلیت قومی قبیله ای مختلف است که همه با هم در یک کشور زندگی می کنند. از قبیله Miao در جنوب غربی تا مغول ها در شمال؛ چین فرهنگ ها و سنت های حیرت آوری را برای گردشگران به نمایش می گذارد. بسیاری از روستاها فرهنگ های سنتی خودشان را همچنان حفظ کرده اند، در روستاهای دورافتاده بسیاری از مردم مخصوصا سالمندان همچنان لباس های سنتی می پوشند، با لهجه های قدیمی حرف می زنند و فستیوال ها و مراسم سنتی خودشان را دارند که شاید در هیچ کدام از شهرهای چین نتوانید تماشای آن ها را تحربه کنید.


منبع:مجله الی گشت به نقل از  theculturetrip.com