تبیان، دستیار زندگی

رونق صحنه‌های تئاتر با حضور چهره‌های محبوب تئاتر و سینما

پس از ایام سوگواری محرم و صفر صحنه‌های تئاتر با حضور چهره‌هایی چون آتیلا پسیانی، مهتاب نصیرپور، امیر جعفری، الناز شاکردوست، نوید محمدزاده، مهناز افشار، افشین هاشمی، سحر قریشی، هوتن شکیبا و ... رونق گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بازیگران سینما و تئاتر


  مدتی است که حضور چهره‌های سینمایی منجر به حواشی عدیده‌ای در میان برخی فعالان عرصه تئاتر شده است. برخی معتقدند مردم به منظور ملاقات با چهره محبوب‌شان، نه تماشای اثر نمایشی راهی تماشاخانه‌ها شده و تماشاگران این آثار، طرفداران پر و پا قرص و به اصطلاح امروزی، فن‌های ستاره تازه آمده از سینما به تئاتر هستند. واقعیت این است طی این سال‌ها با پیوستن سلبریتی‌ها، تماشاگران تئاتر که در گذشته مخاطبانی ثابت و در بیشتر مواقع از خانواده تئاتر بوده‌اند، روز به روز در حال افزایش‌اند. برخی از کارگردانان مقصر عدم استقبال از اثر به صحنه رفته‌شان را نبود چهره‌های سینمایی در آثارشان عنوان کرده‌اند و تنها دلیل خیل عظیم استقبال از دیگر آثار نمایشی را حضور چهره سینمایی در آن اثر می‌دانند. با کمی نگاه واقع‌بینانه متوجه خواهیم شد که در چند ماه اخیر در تالارهای نمایشی تهران آثاری با بازیگران تئاتر و بدون حضور ستاره‌ها به صحنه آمده‌اند که مورد اقبال قرار گرفته و بارها نیز اجرای‌شان تمدید شده است. حضور چهره‌های سینمایی در تئاتر که این روزها بسیار حاشیه‌ساز شده است، در همه جای دنیا سابقه دارد و هیچ منعی نیز نداشته است. آن‌ها حرفه‌شان بازیگری است و می‌توانند آن را در هر مدیومی ارائه کرده و چه بسا در مواقعی همین چهره‌های سینمایی در عرصه تئاتر در مقایسه با سینما بسیار خوش درخشیدند و در صورتی‌که به توفیق مدنظر خود و تماشاگر نائل نشدند، خود از این هنر کناره‌گیری کرده، همچنان که طی این سال‌ها در مواردی شاهد این موضوع نیز بوده‌ایم.

اما در نمایش‌های جدیدی که این روزها به روی صحنه آمده‌اند و یا تا چند روز آینده اجرای خود را آغاز می‌کنند، نام‌هایی چون آتیلا پسیانی، مهتاب نصیرپور، الناز شاکردوست، مهناز افشار، افشین هاشمی، سحر قریشی، نوید محمدزاده، امیر جعفری، هوتن شکیبا و ... دیده می‌شوند که هر کدام مخاطبان و علاقمندان خود را دارند که می‌توانند به صحنه‌های تئاتر دولتی و خصوصی شهر تهران رونقی دوباره دهند.

سحر قریشی در دومین روایت سیامک صفری از "لامبورگینی"

سحر قریشی بازیگر سینما و تلویزیون در نخستین تجربه خود در تئاتر، ایفاگر نقشی در نمایش "لامبورگینی 2" نوشته و کار سیامک صفری شده است. نخستین روایت این اثر نمایشی با بازی اشکان خطیبی و سیامک صفری روی صحنه آمد و این بار سحر قریشی و سیامک صفری در "لامبورگینی 2" ایفای نقش خواهند کرد. سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد از 3 آذر ماه ساعت 18:15 میزبان این نمایش خواهد بود.

 "الیورتوئیست" و مهناز افشار و نوید محمدزاده

مهناز افشار با حضور در نمایش "الیور توئیست" سومین تجربه بازی در تئاتر را پشت سر خواهد گذاشت. نوید محمدزاده، آتیلا پسیانی، هوتن شیکبا، سعید چنگیزیان و داریوش موفق دیگر بازیگران این نمایش هستند که از تئاتر پا به عرصه سینما گذاشته و اکنون با نمایش "الیور توئیست" به کارگردانی حسین پارسایی از اول آذر ماه ساعت 18 در تالار وحدت به صحنه خواهند رفت.

نمایش "گم و گور" با بازی امیر جعفری و الناز شاکردوست

نمایش "گم و گور" به کارگردانی امیر مهندسیان نخستین حضور الناز شاکردوست در یک نمایش محسوب می‌شود. امیر جعفری نیز در این نمایش که پنجمین اثری است که مهندسیان کارگردانی کرده است ایفای نقش می‌کند. "گم و گور" ساعت 20:30 در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است.

افشین هاشمی با "پیکان جوانان" در شهرزاد

محمد رحمانیان نمایش "ترانه‌های قدیم 2 (پیکان جوانان)" را با بازی مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، هومن برق‌نورد، رضا یزدانی، مهدی ساکی، احسان کرمی، هانا کامکار، سینا رازانی، سانیا سالاری، سعید توکلی، نوشین اعتماد، آلاله زارع طلب و مانیا علیجانی از 29 آبان‌ماه ساعت 18:30 و 20:30 در سالن شماره 2 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. نخستین روایت این اثر سال 93 به صحنه رفته است.

شهرام قائدی و ایوب آقاخانی در کمدی انتقادی "بولشویک"

"بولشویک" اثری کمدی انتقادی نوشته و کار عباس اکرمى با بازی شهرام قائدی، ایوب آقاخانی، سولماز غنی، علیرضا مهران، سروش طاهری، سید علی موسویان، حسین پور کریمی، رویا فلاحی، میثم یوسفی، مهدی طهماسبی، منصور عربی، عباس وزیری و نیکی ابراهیم شاه از 29 آبان ماه ساعت 21:30 در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

رحیم نوروزی پس از مدت‌ها کارگردانی کرد

ما تا ابد در قطب می‌مانیم" نام نمایشی نوشته و کار رحیم نوروزی با نگاهی به آثار هاروکی موراکامی است که از اول آذر ماه با بازی عالیه نعمت الهی، پرنیان محرابی، رومینا فرمانی، سوگل ایزدی فرد و سلمان مشیر پناهی در کافه سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر اجرا خواهد شد.

اثری به کارگردانی امیرکاوه آهنین جان و بازی آناهیتا همتی و السا فیروزآذر

"تنهایی پرهیاهو" به نویسندگی حسین پاکدل با اقتباسی از رمان "تنهایی پرهیاهو" اثر بهومیل هرابال ترجمه پرویز دوایی و کارگردانی امیرکاوه آهنین جان با بازی بانیپال شومون، آناهیتا همتی و السا فیروزآذر از 24 آبان، ساعت 20:30 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. این نمایش پس از "بارانداز" دومین نمایشی است که آهنین جان در مقام کارگردانی قرار می‌گیرد.

کوشک جلالی و کارگردانی اثری کمدی اجتماعی با حضور اشکان خطیبی

نمایش "در انتظار آدولف" به نویسندگی ماتیو دلاپرته و الکساندر دلاپاتلیر و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی از ۲۱ آبان ماه ساعت 18:30 در سالن دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر با بازی اشکان خطیبی، آناهیتا درگاهی، حسین امیدی، آوا شریفی و رضا مولایی اجرا می‌شود. 

"پدر" زلر با بازی چنگیز جلیلوند، میر طاهر مظلومی و فقیهه سلطانی

نمایش "پدر" به نویسندگی فلوریان زلر، ترجمه ساناز فلاح‌فرد و کارگردانی محمد زنده‌نام از 29 آبان ماه ساعت 19:45 با بازی چنگیز جلیلوند، میر طاهر مظلومی، فقیهه سلطانی، محسن بهرامی، سوگل خالقی و ساناز فلاح فرد در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه است.

محمد نادری و خاطره حاتمی در پالیز

محمد نادرى و خاطره حاتمى بازیگران نمایش "شیوه به قداست رساندن یک اعتراف‌کننده نامعتبر" به نویسندگی و کارگردانی آرش واحدى هستند. این نمایش از 24 آبان ماه ساعت 19 در سالن شماره 2 تماشاخانه پالیز روی صحنه است. دیگر نقش‌آفرینان این اثر نمایشی علی باقرى و آذین نظرى هستند.

"هایلات" اثری کمدی اجتماعی به کارگردانی سوسن پرور

"هایلایت" نمایشی کمدی اجتماعی به نویسندگی ریحانه حسن‌زاده و سوسن پرور و کارگردانی سوسن پرور از ۲۹ آبان ماه ساعت 19 به صحنه آمده است‌. سوسن پرور، صدیقه کیانفر، غزاله جزایری، شراره درشتی، منا شمس‌الدینی، سمیه شوقی، مرضیه صدرایی، بیژن قهرمانی، شیما ملکیان و فاطمه هاشمی در این نمایش ایفای نقش می کنند.

سنگلج و نمایشی از عبدالرضا اکبری

عبدالرضا اکبری در مقام نویسنده و کارگردان نمایش "شال و انگشتر" را از اول آذر ماه ساعت 20 با بازی داوود داداشی، علی فتحعلی، محمود راسخ‌فر، پندار اکبری، غلام بابونه، حمیدرضا مرادی، امیرحسین انصافی، عرفان اکبری، فاطمه نوری، امیررضا دلیری، محمد امین پازکی، فرهاد آبی، احمد شاه قاسمی، حمیدرضا سعیدی خواه،  تانیا زارع، شیدا رزم شعار، فاطمه کاشانی، نازنین تبریزی، عاطفه موانس، ندا اکبری، فاطیما زارع و سارا فاتحی اجرا خواهد کرد.

ساناز بیان و اجرای اثری پژوهشی با بازی عاطفه رضوی و  نسیم ادبی

نمایش "آبی مایل به صورتی" تازه‌ترین اثر ساناز بیان است که از 6 آذر ماه در تماشاخانه پالیز روی صحنه می‌رود. این اثر با بازی عاطفه رضوی،‌ نسیم ادبی،گیتی قاسمی، آناهیتا اقبال‌نژاد، بهنام شرفی، محمدهادی عطایی و امین میری امید سلیمی و ملیکا پارسا به صحنه خواهد رفت.

منبع: هنر آنلاین