تبیان، دستیار زندگی

دنبال توجیه منطقی در گریم‌ها نبودیم

شهرام خلج طراح گریم «آهوی پیشونی سفید ۲» با اشاره به اینکه فضای حاکم بر اثر به شکلی است که هیچ گونه توجیه منطقی در گریم‌ها را نمی‌طلبد، عنوان کرد بچه ها از دیدن این اثر سینمایی لذت می برند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
«آهوی پیشونی سفید

شهرام خلج طراح گریم سینما و تلویزیون که این روزها طراحی گریم بازیگران فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید ۲» را برعهده دارد با اشاره به فضا و نوع گریم حاکم بر این فیلم گفت: «آهوی پیشونی سفید۲» یک فیلم بسیار عجیب با فضایی کاملا متفاوت است و هر نوع گریمی که در این فیلم دیده می شود در واقع خواسته جواد هاشمی کارگردان فیلم بوده است و با توجه به فضای حاکم بر فیلم نمی توان توجیه منطقی برای آن پیدا کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مادر پیشونی سفید با بازی لیلا اوتادی یک انسان است و مانند دیگر شخصیت ها گریمی با المان حیوان های جنگل ندارد، توضیح داد: در این زمینه نمی‌توانم پاسخی بدهم چون این نوع گریم برای لیلا اوتادی خواسته کارگردان بود و وی اعتقاد داشت این گریم نباید هیچ نوع المان حیوانی داشته باشد.

این طراح گریم بیان کرد: در این فیلم ۲ شخصیت هستند که المان حیوانی ندارند. اول محمدرضا شریفی نیا که نقش پدرخوانده پیشونی سفید را بازی می کند و نفر بعدی نیز لیلا اوتادی است که نقش مادر پیشونی سفید را برعهده دارد البته معتقدم برای طراحی گریم و صحنه این فیلم نباید به دنبال هیچ منطقی باشیم چرا که فضای حاکم در این اثر چنین امری را می طلبد.

خلج توضیح داد: تاکید می‌کنم فضای «آهوی پیشونی سفید ۲» به گونه ای است که نیازمند یک پیش تولید با صرف زمانی طولانی بود. اگر قرار بود همه چیز در این پروژه سینمایی ایده آل باشد باید بودجه بسیار زیادی را صرف ساخت اثر می کردیم که البته جواد هاشمی کارگردان و تهیه کننده کار تا آنجا که توان داشت برای فیلم هزینه کرد اما معتقدم با هزینه بیشتر می توانستیم کار بهتری ارایه دهیم. معتقدم برای چنین فیلمی اگر قرار باشد صحنه و گریم آبرومندی داشته باشیم که قابل مقایسه با یک فیلم هالیوودی باشد بی شک ۴ برابر بیشتر از این باید هزینه شود.

طراح گریم فیلم «ایستاده در غبار» ادامه داد: به هر حال در حد توان مالی که داشتیم، سعی کردیم گریم ها مناسب شخصیت ها باشد و معتقدم که بچه ها می توانند از دیدن آن لذت ببرند.

وی با اشاره به گریم متفاوت پژمان بازغی و ارسلان قاسمی در این فیلم، توضیح داد: باز هم تاکید می کنم که گریم ها با نظر کارگردان صورت می گیرد اما از بین گریم هایی که در این فیلم داشته ام گریم های میمون و شیر جزو گریم هایی بود که زحمت و زمان زیادی برای آن صرف شد. ما برای هر کدام از این شخصیت ها قالب ساختیم و تلاش بسیاری برای متفاوت بودن آن انجام دادیم.

این هنرمند بیان کرد: البته این را هم باید بگویم که در نهایت گریم میمون با آنچه من طراحی کرده بودم متفاوت بود و در نهایت این میمون با نظر کارگردان تبدیل به میمونی شد که نیمه انسان و نیمه میمون است.

خلج در پایان درباره دیگر فعالیت های خود در حوزه سینما گفت: با ۲ پروژه سینمایی همکاری خود را آغاز کرده‌ام که اولین پروژه «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و دیگری فیلم «واسطه» به کارگردانی آرش لاهوتی است.

منبع:مهر