تبیان، دستیار زندگی

جعبه جادو و طراحی فضای نشیمن

فضای نشیمن مثل یک قلب گرم و صمیمی می‌مونه که اعضای خانواده رو کنار هم جمع می‌کنه و بهانه ای برای دور هم بودن برای اون‌ها ایجاد می‌کنه، حال باید دید چه فاکتورهایی روی کیفیت این فضا تاثیر گذار هستند و باید هنگام طراحی این فضا مد نظر قرار بگیرند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نشیمن؛ قلب خانه من (قسمت دوم)
ورود و حضور رسانه‌ها در زندگی امروز ما امری انکار ناپذیرهست. تلویزیون سال‌هاست بخش جدانشدنی فضای نشیمن خونه‌های ماست. گرچه استفاده بیش از حد از اون ممکنه تاثیر نامناسبی روی زندگی روزمره ما داشته باشه ولی حضور محدودش در فضای نشیمن ما خالی از لطف نیست.
نشیمن؛ قلب خانه من
اولین نکته در مکان‌یابی موقعیت تلویزیون، توجه به سبک زندگی خودمون هست، توی خیلی از خونه‌ها بواسطه برداشته شدن مرز آشپزخانه و ارتباطی که با فضای نشیمن داره تعامل این دو فضا خیلی بهتر شده. برای مثال اگر خانم خونه دوست داره زمان زیادی رو که در آشپزخونه می‌گذرونه با تماشا (یا حتی گوش دادن) به تلویزیون همراه کنه، باید در نظر داشته باشیم موقعیت تلویزیون طوری باشه که از آشپزخونه هم بشه بهش اشراف داشت.
نشیمن؛ قلب خانه من
اگر در فضای نشیمن 2ست مبلمان دارید که یکی راحتی و دیگری بیشتر برای مهمانی‌ها استفاده می‌شه، مبلمان راحتی و خودمونی‌تر رو در محدوده تلویزیون قرار بدین. البته باید توجه داشته باشید که یک پیشنهاد همیشه قطعی‌ترین روش نیست و باید مطابق سبک زندگی خودتون از اون‌ها استفاده کنید، برای مثال در این حالت اگر تماشای تلویزیون بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن اعضای خانوادتون نیست و بیشتر داره شما رو از هم دور می‌کنه شاید قرار دادنش در محدوده کمی تشریفاتی‌تر منزل، پیشنهاد مناسب‌تری برای شما باشه.
نشیمن؛ قلب خانه من
نکته دیگه‌ای که باید بهش توجه کنیم اینه که فاصله تلویزیون تا محل نشستن مقابل اون چقدر هست، ما باید متناسب با این فاصله سایز مناسب رو برای تلویزیون منزلمون انتخاب کنیم تا آسایش بصری ما رو هنگام تماشای اون تأمین کنه، تصویر زیر سایز مناسب تلویزیون متناسب با این فاصله را به ما نشون می‌دهد.
نشیمن؛ قلب خانه من
دیوار تلویزیون در فضاهای نشیمن، همون شکل تکامل یافته میزهای تلویزیون هست که تلویزیون و تمام متعلقاتش رو می‌تونه دربربگیره. البته شاید بهتر باشه بهش بگیم دیوار رسانه؛ این دیوار می‌تونه پادزهر جنبه‌های منفی تلویزیون رو در خودش جا بده، برای مثال می‌تونیم یک کتابخونه کوچک در این دیوار داشته باشیم و کتاب‌هایی که دوست داریم رو برای مطالعه جلوی چشممون بذاریم (کتاب در نوع خودش یک رسانه محسوب میشه)، چند قاب عکس خانوادگی از بهترین عکس‌های اعضای خانوادمون و حتی حضور چند گیاه دوست داشتنی می‌تونه این دیوار رو تکمیل کنه.
نشیمن؛ قلب خانه من
می‌بینید چطور می‌تونیم با خلاقیت عمل خودمون و تغییراتی نه چندان بزرگ، تاثیرات مطلوبی روی محیط زندگی خودمون بذاریم...
در ادامه با ما همراه باشید...

نشیمن؛ قلب خانه من (قسمت اول)

برای سوال پیرامون این نوشتار از طریق کانال تلگرام استودیو خلاقیت رایان با ما در تماس باشید.   
تهیه شده در دپارتمان معماری داخلی استودیو خلاقیت رایان
نویسنده: مهندس فرزانه حسینیان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.