تبیان، دستیار زندگی

سیم‌کارت چند شماره‌ای

سیم‌کارت چند شماره‌ای که دو سال پیش معرفی شد، ظاهرا به دلیل نگرانی‌های رگولاتوری درباره‌ی امنیت، فعلا راهی بازار نخواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سیم  کارت
به گزارش تبیان به نقل از زومیت، از معرفی سیم‌کارت‌ چند شماره‌ای تقریبا دو سالی می‌گذرد، اما هرگز به دست مردم نرسیدند. معاون بازاریابی اپراتور دوم در این باره می‌گوید: «در ارائه یک سرویس علاوه بر بعد اقتصادی، ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و امنیتی بررسی می‌شود و مد نظر قرار می‌گیرد که با توجه به این مسائل، رگولاتوری درباره این سرویس نگرانی‌هایی دارد.»
بر اساس گزارش باقر صمدی، این نوع سیم‌کارت‌ از نظر فنی آماده است؛ اما با مشکلات مقرراتی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مواجه شده است.
سیم‌کارت چند شماره‌ای به‌عنوان راه‌کاری برای نیاز به گوشی‌های چندسیم‌کارته،‌ در نمایشگاه تله‌کام دو سال پیش توسط اپراتور دوم تلفن همراه ارائه شد.
این طرح به دو شکل شماره مجازی و شماره حقیقی است که در روش شماره حقیقی چند سیم‌کارت به یک سیم کارت متصل می‌شوند و مشترک می‌تواند چندین شماره را روی گوشی تک‌سیم‌کارته استفاده کند.
در روش شماره مجازی، مشترک سیم‌کارت فیزیکی را از اپراتور تحویل نمی‌گیرد و با خرید چند شماره، آن‌ها را روی یک سیم‌کارت و یک گوشی تک‌سیم‌کارت استفاده می‌کند.
منبع: زومیت