تبیان، دستیار زندگی

قانون پرسپولیس جنگیدن برای قهرمانی

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کاملا واقفیم که بازی بسیار بسیار سختی مقابل پدیده خواهیم داشت، آن‌ها متفاوت با سایر تیم‌ها بازی می‌کنند اما قانون ما مثل همیشه جنگیدن برای قهرمانی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برانکو
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پدیده خراسان‌، گفت: من قبل از هر چیزی به بازماندگان زلزله تسلیت می‌گویم. همچنین به مردم ایران تسلیت می‌گویم. متاسفانه برای بازی فردا در حالت غم‌انگیزی برگزار می‌شود. اما به هر حال هیچ چاره‌ای نیست و باید زندگی اینطور پیش برود.
برانکو ادامه داد: در مورد بازی باید بگویم قبل از هر چیز به همکارم، مربی تیم پدیده تبریک می‌گویم که با کار درخشانی که انجام داده نه فقط امسال بلکه پارسال هم اعلام کرد تیمش با استحقاق کامل بالای جدول خواهد ایستاد. نتایجی هم که گرفته شاهد بر این مسئله است. بازی سپاهان و پدیده و همینطور بازی پدیده و نفت را در فصل پیش به خاطر بیاورید که در فضای خوبی انجام شد. البته فصل گذشته ما پدیده را قاطعانه بردیم. اما اگر یادتان باشد زمانی که بازی صفر بر صفر بود 2 بار آنها با بیرانوند دروازه‌بان ما تک به تک شدند. بازیکنانی مثل قاضی، خلعتبری و قاسمی‌نژاد در این تیم حضور دارند و تیم یکدست و خوب هستند. کاملا واقفیم که فردا بازی بسیار بسیار سختی مقابل پدیده خواهیم داشت.
وی ادامه داد: موضوع مشکل‌ساز برای ما این است که بعد از مدت طولانی که لیگ به خاطر اردوی تیم ملی تعطیل بود، بازی می‌کنیم و همیشه در این شرایط اولین بازی بحرانی است چرا که بعد از 20 روز دوباره بازی خواهیم کرد اما اعتقاد دارم و امیدوارم که وقایع اخیر حول و حوش بحث تغییرات احتمالی در کادر مدیریت باشگاه تقصیری روی عملکرد بازیکنان ما نداشته باشد چرا که ما حرفه‌ای هستیم و باید کار خودمان را انجام دهیم و به خاطر هواداران که کمک بزرگ ما هستند باید روند بردهایمان را که تا بازی با سایپا ادامه داشت را تکرار کنیم.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد:‌ درباره کادر بازیکنان باید بگویم که همگی سلامت هستند و این بهترین خبر برای ما خواهد بود. البته نوراللهی هنوز حق حضور در بازی‌ها را ندارد و طارمی و خلیل‌زاده محروم هستند. امروز البته فرشاد احمدزاده به صورت کامل با ما تمرین کرد اما فردا هم او با ما نیست اما ماهینی که چند وقتی تمرینات محدودی را به دلیل مصدومیت جزئی از ناحیه آشیل پا داشت، فردا در رقابت برای حضور در ترکیب اصلی است. نیازی هم نیست که تکرار کنیم هدف ما چیست چرا که مثل همیشه قانون ما جنگیدن برای قهرمانی است.
برانکو در مورد اینکه چه تدبیری برای توقف خط حمله قدرتمند پدیده در نظر گرفته‌اید، گفت: در ابتدای صحبت‌هایم به پدیده به خاطر بازی‌های درخشانش تبریک گفتم. پدیده تیم مؤثری است. 3 بازیکن تهاجمی هم آورده‌اند. قاضی، خلعتبری و قاسمی‌نژاد. کمندانی هم بازیکن جوانشان است و تیم خوبی را بسته‌اند. تیمی که حداقل تلاش می‌کند متفاوت از دیگر تیم‌ها بازی کند.می‌دانم بازی سخت و مشکلی مقابل این تیم خواهیم داشت.خط دفاع ما هم تقریبا همان بازیکنان فصل گذشته هستند. البته جای شجاع خلیل‌زاده هم خالی خواهد بود. قبلا هم گفتم کادر بازیکنان را توسعه‌ داده‌ایم و بازیکنان مناسب و باکیفیت را روی نیمکت برای جایگزینی خواهیم داشت.
وی در مورد اینکه غیبت 4 بازیکن اصلی برای تیمش مشکل‌ساز می‌شود یا نه، گفت: بله اینها مشکل است. اما دنبال توجیه و بهانه نیستم. ما بازیکنان جدید آورده‌ایم که در حد پرسپولیس هستند و تعویض‌های مناسبی داریم. اصلا دنبال بهانه و توجیه نیستم.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه ممکن است ایران و کرواسی در جام جهانی در یک گروه قرار بگیرند، عنوان کرد: بله امکان هم گروهی ایران و کرواسی وجود دارد اما دوست ندارم ایران و کرواسی در یک گروه باشند و امیدوارم در فاز بعدی آنها به هم بخورند. کرواسی تیم ملی کشورم است که 7 سال مربی‌اش بودم. ایران هم تیم ملی دوم من است. دوست ندارم این دوتیم در بازی‌های رسمی مقابل هم قرار بگیرند و فقط در بازی‌های دوستانه با هم بازی کنند، بهتر است.
برانکو در مورد  اینکه دو تیم هم گروه شوند دوست دارید چه نتیجه‌ای رقم بخورد، گفت: به سؤالات فرضی جواب نمی‌دهم. اگر اگر اگر!
وی در خصوص اینکه  پرسپولیس دو بازی سخت در پیش دارد و آیا این موضوع و همچنین مشکلات مالی روی پرسپولیس اثر گذار خواهد بود یا خیر، خاطرنشان کرد: بله ما دو بازی سخت داریم. پارس جنوبی تیم خیلی خوبی است و صدر جدول را حفظ کرده و پدیده هم ضعیف نیست. این را می‌دانیم که مسائل مالی و مشکلات آن طبیعی است اما مهمترین موضوع این است. همه ما حرفه‌ای هستیم و به خاطر پول بازی می‌کنیم چون شغل ماست. به هر حال بازیکنان، خانواده و فامیل خود را از این راه تغذیه می‌کنند. طبیعی است گاهی پرداخت‌های مستمر دچار خلل می‌شود و این موضوع باعث نارضایتی خواهد بود. اما به بازیکنان تبریک می‌گویم چون در تمرینات شوق دارند و این مسائل در تمرینات وبازی‌هایشان احساس نمی‌شود. طبیعی است که این نارضایتی وجود داشته باشد اما دیروز بازیکنان درصدی پول گرفتند و همه انتظار داریم مشکلات مالی کمتر شود. بازیکنان روی پرداختی‌ها حساب  می‌کنند.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص مشکلاتش با محسن مسلمان خاطرنشان کرد: کدام مشکل؟‌ما مشکلی با مسلمان نداریم. اما طبیعی است که هر وقت بازیکنی تعویض می‌شود ناراحت خواهد شد. چه کسی تضمین کرده که بازیکن تا آخر فصل باید فیکس بازی کند. فردا ماهینی روی نیمکت است و نباید ناراحت شود چرا که هیچ بازیکنی به صورت رسمی قرار نیست تا آخر فصل فیکس بازی کند.
برانکو  در خصوص اینکه این تیم اگر عقب بیفتد سخت به بازی برمی‌گردد، تصریح کرد: ما طارمی را نداریم اما نسبت به سال گذشته شرایط بهتری داشتیم. او دو سال است بهترین بازیکن ایران و آقای گل لیگ بوده اما اگر بخواهند نسبت به فصل گذشته مقایسه کنم ما 6 گل بیشتر زدیم و از نظر امتیازی امتیاز ما نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است. ما فصل گذشته به قشقایی باختیم اما امسال قهرمان فصل گذشته جام حذفی را شکست دادیم و در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازی کردیم و از نظر مشابه نسبت به سال قبل از هر نظر موفق‌تر بودیم.
وی درباره اینکه آیا به بشار رسن اجازه می‌دهد که به تیم ملی عراق برود یا خیر، افزود:‌ سؤال جالبی پرسیدید. او تازه با تیم ما هماهنگ شده و در حال حاضر هم بازیکن فیکس ماست. طبیعی است که انتظارات زیادی از او وجود داشه باشد و دعوتش به تیم ملی عراق برای ما افتخاری است اما الان در دوراهی سختی هستم و باید ببینم که او می‌تواند برود یا نه. هر چند که هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره تساوی نمایندگان ژاپن و عربستان در بازی رفت لیگ قهرمانان آسیا، گفت: به نظرم الهلال بهتر از حریف بازی کرد و 4-5 شانس گل داشت. من قبل از بازی با الهلال گفتم این تیم اگر به فینال برود شانس زیادی برای قهرمانی در آسیا دارد. اما باید اقرار کنم که از این که در فینال آسیا نیستیم حسرت می‌خوریم.
منبع: خبرگز اری فارس