تبیان، دستیار زندگی

«زنانی که با گرگها دویده اند» فیلم جنگی نیست

کارگردان «زنانی که با گرگها دویده اند» با تاکید براینکه این فیلم یک درام عاشقانه است، بیان کرد گرچه داستان در بستر جنگ رخ می دهد ولی یک فیلم جنگی نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امیراطهر سهیلی

امیراطهر سهیلی کارگردان فیلم «زنانی که با گرگها دویده اند» گفت: این فیلمنامه با نام اولیه «یونس» توسط من و حسام سامری زاده نوشته شد، البته از ابتدا قرار بود نام اثر تغییر کند به همین دلیل بعد از چندین جلسه و بررسی المان های مختلف موجود در فیلم نام «زنانی که با گرگها دویده اند» را انتخاب کردیم.

وی تاکید کرد: این نام می تواند ذهن مخاطب را به سمت کتاب «زنانی که با گرگها می دوند» که اسطوره ای درباره کهن الگوی زن وحشی است، سوق دهد.

این کارگردان تاکید کرد: زمانی که فیلمنامه این فیلم را می نوشتیم، سعی کردیم تا روایت مدرنی از داستان یونس پیامبر داشته باشیم یعنی همان داستان را به صورت امروزی روایت کنیم.

وی توضیح داد: این فیلم داستانی است که در حاشیه جنگ رخ می دهد، اما نمی توان آن را یک اثر جنگی دانست. در واقع داستان «زنانی که با گرگها دویده اند» تنها در یک لوکیشن جنگی رخ می دهد و می توان آن را یک درام عاشقانه دانست.

سهیلی گفت: این فیلم سینمایی یک اثر با هزینه ساخت کم است که همه عوامل این پروژه تمام انرژی خود را برای این کار صرف کردند و همراهی لازم را با ما داشتند.

حسام سامری زاده جانشین تهیه کننده این فیلم سینمایی نیز بیان کرد: برای ساخت «زنانی که با گرگها دویده اند» با مشکلات بسیاری مواجه بودیم و این مساله بیشتر در مورد جذب سرمایه بود. نهادهای مختلف سینمایی پیشنهادهایی برای حمایت مالی و سرمایه گذاری در این فیلم داشتند که متاسفانه تنها در حد یک پیشنهاد باقی ماند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در حوزه سینما هیچ کارشناس اقتصادی وجود ندارد تا با هنرمندان صحبت و بهترین روش را برای تولید و سرمایه گذاری ایجاد کند.

سامری زاده در پایان گفت: تا امروز «زنانی که با گرگها دویده اند» با صد در صد بودجه خصوصی ساخته شده است و هیچ حمایت مالی از سوی نهادهای مربوطه دریافت نکرده ایم.

منبع: مهر