تبیان، دستیار زندگی

گفتگوی تبیانی با خادم حرم امام رضا(ع)

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان در آستانه سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در گزارشی به بازخوانی روایتهایی از خدمت به زائران حضرت رضا(ع) پرداخت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمود طالب پور
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بخش دین و اندیشه موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این گفتگو را چندی پیش با مرحوم حاج محمود طالب پور انجام داده و هم اکنون به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) بازنشر کرده است.
مهری هدهدی این گفتگو را تهیه کرده و در آن چنین روایت می‌کند:«از آسمان ابری چشمانش ستاره ستاره باران می‎بارید. با بغض گفت:من در نزد خود خجلم که آیا جایی که رفته‎ام، جایگاه من هست یا نه؟ و اگر بدانم که جایگاهم آنجاست که دیگر روی پا بند نمی‎شوم.و با صدایی بغض آلود گفت از خدا می‎خواهم که تا نفس دارم بتوانم در آن حرم خدمت کنم.پس از پذیرفته شدن، گفتند بهترین کاری که خادمان افتخاری بهتر است انجام دهند این است که سالمندان و معلولان را با ویلچر به حرم برسانند. حدود شش ماه این کار را انجام دادم.پس از آن ماشین زائربر خریداری کردم و از آن پس به وسیله این ماشین معلولان و پیران را به سمت حرم می‎بریم.با تعجب به حاج محمود نگاه می‎کردم. ای خدا، عشق امام رضا(علیه‎السلام) با این پیرمرد چه کرده است که خود در سن 75 سالگی پیران را با ویلچر به سمت حرم می‎برده است.ایشان با بغض سلامی عرض کردند به امام و گفتند که یقین دارم که آقا جواب می‎دهند و این ما هستیم که گوشمان نمی‎شنود وگرنه ایشان جواب می‎دهند.در آخر با تواضع خاصی از همه التماس دعا داشتند.»
حاج محمودطالب پور خادم افتخاری استان مقدس حضرت امام رضا(ع) بود که هفته گذشته به رحمت ایزدی پیوست و تبیانی ها به مناسبت شهادت حضرت رضا(ع) این گفتگو را بازنشر داده اند که متن کامل آن در نشانی https://www.tebyan.net/ قابل مشاهده است.