تبیان، دستیار زندگی

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در دیدار با آیت الله علما:

۶۰۰ طلبه پس از وقوع زلزله در منطقه غرب کشور مستقر شدند- طلاب مشاور خواهر به منطقه اعزام می شوند

در حال حاضر قریب به ۶۰۰ طلبه از سراسر کشور در استان کرمانشاه حضور پیدا کرده و مشغول امدادرسانی، کمک رسانی، پاسخگویی به مسائل شرعی، همیاری با کودکان و نوجوانان، و ... می باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی

 حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی صبح امروز در دیدار با آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) و وفات جمعی از هموطنان غرب کشور در زلزله اخیر، اظهار داشت: خوشبختانه حضور روحانیت از قم، کرمانشاه و سایر استان ها در زلزله اخیر منطقه غرب کشور بسیار پررنگ بوده و خدمات رسانی مناسبی در موضوعات گوناگون انجام شده است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر قریب به 600 طلبه از سراسر کشور در استان کرمانشاه حضور پیدا کرده و مشغول به امدادرسانی، کمک رسانی، پاسخگویی به مسائل شرعی، همیاری با کودکان و نوجوانان و ... می باشند.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: شب گذشته جلسه ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه استان کرمانشاه با حضور اعضای ستاد در همین دفتر برگزار و نظرات و پیشنهادات اعضای محترم جمع آوری و به اجرا در خواهد آمد.

دبیر ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه تصریح کرد: پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه، قریب به 20 نهاد حوزوی در قم گردهم آمده که در آن 30 مصوبه به تصویب رسیده و بخش بالایی از آن به اجرا درآمده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان داشت: احیاء مساجد سطح شهر، اقامه جماعت در مساجد، عیادت از بیماران در بیمارستان ها، برگزاری کلاس ها برای کودکان و نوجوانان، مشاوره با خانواده های آسیب دیده، پاسخگویی به مسائل شرعی مردم، همکاری در توزیع کالا از جمله وظایف روحانیت است که در این روزها باید انجام بپذیرد.

وی اظهار داشت: جایگزینی طلاب جدید از برنامه های ماست که در این راستا مقرر شده طلاب تازه نفس در منطقه حضور پیدا کرده و به فعالیت بپردازند.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه ابراز داشت: اعزام طلاب خواهر برای مشاوره با خانواده های آسیب دیده از برنامه های ماست تا بتوانیم کمک رسانی مطلوب روحی داشته باشیم.

دبیر ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه خاطرنشان ساخت: امروز قریب به 300 طلبه در منطقه ثلاث باباجانی حضور داشته و مشغول امدادرسانی و کمک رسانی می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: در همان روز اول در قم چادرهایی نصب شد تا بتوانند اقلام و کالاهای اساسی را دریافت و به مناطق زلزله زده ارسال نمایند.

وی بیان داشت: خوشبختانه طلاب در این مسئله با کمک مالی خوبی به استقبال آمده و مبالغ مناسبی دریافت شده است.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه ابراز داشت: حمایت از طلاب و اساتید آسیب دیده از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مرکز خدمات حوزه های علمیه و ... از جمله مصوبات ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه بوده است که به اجرا در خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری رسمی حوزه علمیه