تبیان، دستیار زندگی

نشیمن؛ قلب خانه من

فضای نشیمن مثل یک قلب گرم و صمیمی می‌مونه که اعضای خانواده رو کنار هم جمع می‌کنه و بهانه ای برای دور هم بودن برای اون‌ها ایجاد می‌کنه، حال باید دید چه فاکتورهایی روی کیفیت این فضا تاثیر گذار هستند و باید هنگام طراحی این فضا مدنظر قرار بگیرند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نشیمن؛ قلب خانه من
درسته که خیلی‌ از ما مثل پدر و مادرهامون تو خونه‌های بزرگ که تابستون‌ها خنکای حیاط باصفاشون و زمستون‌ها گرمای کرسی‌های روشنشون آدم‌ها رو دور هم جمع می‌کرد، زندگی نمی‌کنیم و سبک زندگیمون عوض شده، اما ما هنوز همون آدمایی هستیم که خیلی از خستگی‌ها و تنش‌های زندگیشون رو با انرژی و حس خوبی که از اعضای خانواده می‌گرفتن، رفع می‌کردند و این جزئی از فرهنگمون هست، پس برای ادامه حال خوبمون باید راهی برای دمیدن اون روح و روحیه تو زندگی‌های امروزمون پیدا کنیم. ما شبانه روزمون رو در فضاهای معماری که همچون "ظرفی" برای زندگی ما هستند می‌گذرونیم و خانه و تک تک اجزای داخلی و خارجیش یکی از مهمترین این ظرف‌هاست.
نشیمن؛ قلب خانه من
نشیمن علاوه بر نقش مهم و اساسی که در خانه شما به عنوان ایجاد فضایی راحت برای استراحت اهل خانه ایفا می‌کنه، باید بنا به اقتضای زمانه برای تک‌تک اهل خانه حس جاذبه‌ای ایجاد کنه و ان ها رو برای ساعاتی هم که شده کنار هم بنشاند. بطور کلی اتاق های نشیمن خوب چند ویژگی مشخص در تمام موارد دارند؛ اون‌ها موزون، باسلیقه و متناسب با شخصیت افرادی که از اون استفاده می‌کنند، طراحی شده اند. شما می‌تونید بینهایت ایده و امکان برای طراحی و چیدمان اتاق نشیمن منزلتون داشته باشید، اما برای شروع نیاز دارید به یک سوال اساسی پاسخ بدین: به چه منظوری می‌خواین ازش استفاده کنید؟
نشیمن؛ قلب خانه من
یک جمله معروف در معماری هست که میگه "فرم از عملکرد تبعیت میکنه" و در معماری داخلی فضا هم مصداق داره. فضای نشیمن می‌تونه محلی برای برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، فضایی برای تماشای تلویزیون کنار اعضای خانواده هنگام عصر یا به عنوانی بخشی از فضای غذاخوری هم استفاده بشه. بنابراین می‌بینیم قبل از هر اقدامی لازمه روی نیازهای عملکردی خودمون و خانوادمون تمرکز کنیم و بر اساس اون‌ها مسیرمون رو ادامه بدیم.

در ادامه با ما همراه باشید...

برای سوال پیرامون این نوشتار از طریق کانال تلگرام استودیو خلاقیت رایان با ما در تماس باشید.   
تهیه شده در دپارتمان معماری داخلی استودیو خلاقیت رایان
نویسنده: مهندس فرزانه حسینیان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.