تبیان، دستیار زندگی

جستجو با عکس در گوگل

اگر از ما ایرانی‌ها بپرسند موتور جستجوی محبوبتان چیست به احتمال بسیار زیاد همه‌ی ما از گوگل به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجوی نام خواهیم برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چگونه با عکس در گوگل جستجو کنیم؟
اگر از ما ایرانی‌ها بپرسند موتور جستجوی محبوبتان چیست به احتمال بسیار زیاد همه‌ی ما از گوگل به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجوی نام خواهیم برد. جای شک هم ندارد و با این امکانات و کاربردهایی که گوگل در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همچنین کاربری آسان آن، طبیعی است که محبوب‌ترین موتور جستجو باشد. البته لازم به ذکر است که موتورهای جستجوی دیگری نیز هستند که امکاناتی خبی ارائه می‌دهند و از محبوبیت خوبی برخوردارند اما معمولا به این شکل است که در هر کشوری یکی از این موتورهای جستجو بین کاربران بسیار محبوب می‌شوند. در ایران گوگل بالاترین نرخ استفاده را از آن خود کرده است.

 اگر کلمه‌ی زلزله یا earthquake را جستجو کنید آخرین زلزله‌ی به وقوع پیوسته را در منطقه‌ی شما و جهان نشان خواهد داد.


گوگل علاوه بر یک جستجوی ساده بین مطالب اینترنتی، امکانات جالب و پر کاربرد دیگری نیز ارائه می‌دهد که می‌تواند در برخی شرایط به کاربران کمک کند. امکاناتی مثل نقشه‌های گوگل، گوگل اسکای،جستجوی بر اساس تصویر، جستجوی پیشرفته، ترجمه و تلفظ، جستجوی ویدیویی، ماشین حساب گوگل، ارائه اطلاعات عمومی در مورد عناوین مورد جستجو و بسیاری از ویژگی‌های دیگر.

نمایش زمان

به عنوان مثال یکی از این ویژگی‌ها نمایش زمان در شهرهای مختف جهان است. کافی است که در گوگل عبارت time tokyo را وارد کنید تا ساعت به وقت محلی توکیو را نشان دهد. اگر time tabriz را وارد کنید زمان تبریز را به شما نشان خواهد داد. در مقابل time نام هر شهری را وارد کنید زمان و ساعت آن شهر را به شما نشان خواهد داد.

نمایش آب و هوا

می‌خواهید از آب و هوای شهر خود مطلع شوید اما نتوانستید در اخبار از آب و هوا مطلع شوید. فقط با جستجوی weather tehran در گوگل می‌توانید از آب و هوای تهران، میزان باد و میزان بارش مطلع شوید.weather shiraz را وارد کنید تا آب و هوای شیراز را مشاهده کنید و یا نام هر شهر دیگری را در مقابل weather قرار دهید تا اطلاعات آب و هوای آن شهر را به شما نمایش دهد.

ماشین حساب گوگل

در گوگل بنویسید 5+6 تا نتیجه را به شما نمایش دهد. همچنین یک ماشین حساب هم برای شما می‌آورد تا بتوانید از آن استفاده کنید. بله گوگل یک موتور جستجوی همه فن حریف است. برای دیدن برخی دیگر از امکانات جالب و جذاب گوگل می‌توانید "ترفندهای باحال گوگل "را ببینید.
یکی از امکانات بسیار کاربردی گوگل امکان جستجو از طریق عکس است که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم.

جستجو با عکس در گوگل

گوگل قابلیتی دارد که با استفاده از آن کاربر می‌تواند جستجوی خود را بر اساس تصویر انجام دهد. ابزار جستجو با عکس گوگل کاربردهای بسیاری دارد؛ به عنوان مثال می‌توان اطلاعات یک عکس یا کیفیت های متفاوتی از آن را به دست آورد.
همه شما می‌دانید که برای جستجو کردن یک تصویر باید کلمه مربوط به آن را در باکس جستجوی گوگل تایپ کنید و جستجو را بزنید و ثانیه‌ای بعد شما تصاویر را در قسمت Google Images مشاهده می‌کنید. اما هر کسی در مورد جستجو توسط تصویر نمی‌داند؛ قابلیتی که می‌تواند به شما در موارد مختلفی کمک کند.
گاهی اوقات شما می‌خواهید منابع تصاویر را جستجو کنید، یا شاید یک تصویر در کامپیوتر خود داشته باشید یا یکی از آنها را آنلاین پیدا کنید و می‌خواهید یک نسخه با وضوح و رزولوشن بالاتر داشته باشید، یا می‌خواهید یک تصویر از یک میز داشته باشید و یکی همانند آن را بخرید، یا اینکه یک عکس از شخصیت کارتونی دیده‌اید و قادر به تشخیص آن نیستید و اسم آن را به خاطر نمی‌آورید. همه این موارد توسط ابزار جستجوی عکس گوگل ممکن می‌شوند.
ما چندین بار از طریق ویژگی جستجوی تصویری گوگل بررسی کردیم که آیا مردم تصاویر ما را در وب سایت های دیگر قرار داده‌اند یا خیر. همچنین از آن استفاده کردیم تا تصاویری شبیه به آن هایی پیدا کنیم که در اینترنت یافت می‌شوند یا برخی از آنها که در رایانه ما ذخیره می‌شوند. جستجوی تصویری گوگل به خوبی کار می‌کند و اغلب نسخه با کیفیت بالاتر از تصویر شما را پیدا می‌کند.

نحوه جستجو با عکس در ویندوز

چگونه با عکس در گوگل جستجو کنیم؟
به این آدرس بروید: https://images.google.com/imghp
در باکس جستجو بر روی آیکون دوربین کلیک کنید.
حالا شما دو بخش Paste Image URL و Upload an Image را مشاهده می‌کنید.
قسمت Paste Image URL برای جستجوی عکس‌هایی است که در اینترنت قرار دارند، شما می‌توانید آدرس اینترنتی (URL) تصویر آنلاینی را که پیدا کرده‌اید کپی و در این قسمت وارد کنید.
قسمت Upload an Image به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر ذخیره شده در کامپیوتر را آپلود کنید. هنگامی که تصویر را آپلود می‌کنید تصاویر مشابهی با اندازه و رزولوشن های مختلف خواهید دید و با کلیک بر روی هر کدام که خواستید می‌توانید آن را ذخیره کنید.
چگونه با عکس در گوگل جستجو کنیم؟
شما همچنین می‌توانید با تصاویری که روی گوشی خود دارید این جستجو را انجام دهید، اما اگر مایل به دسترسی به تمام ویژگیها هستید یک راه حل کوچک وجود دارد. باید بگوییم که آیکون دوربین به‌صورت پیش فرض در نسخه موبایل در این صفحه نمایش داده نمی‌شود. برای حل این مساله باید مراحل زیر را انجام دهید.

نحوه جستجو با عکس در گوشی

چگونه با عکس در گوگل جستجو کنیم؟
آدرس مقابل را در نوار آدرس وارد کنید: https://images.google.com/imghp
اکنون شما باید گزینه Request desktop site را در مرورگر خود پیدا کنید.
در مرورگر سافاری دکمه‌ی اشتراک‌گذاری (Share) را انتخاب کنید تا گزینه Request desktop site را بیابید.برای این کار در مرورگر کروم باید سه نقطه‌ی بالا سمت راست را لمس کنید تا گزینه Request desktop site را مشاهده کنید. در سایر مرورگرها هم مشابه همین روش‌ها می‌باشد و به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.
سپس نسخه دسکتاپ را در مرورگر گوشی مشاهده خواهید کرد.
سپس آیکون دوربین را مشاهده خواهید کرد و سایر مراحل هم مثل مراحل ویندوز است که در بالا عنوان شد.
همانطور که مشاهده کردید گوگل امکانات وسیعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و کافی است کاربر کلمه‌ی آب و هوا را جستجو کند تا گوگل اطلاعات آب و هوایی را نمایش دهد و یا زمان را جستجو کند و گوگل زمان را در مناطق مختلف زمین به کاربر نمایش دهد. یکی دیگر از امکانات جالب گوگل این است که اگر کلمه‌ی زلزله یا earthquake را جستجو کنید آخرین زلزله‌ی به وقوع پیوسته را در منطقه‌ی شما و جهان نشان خواهد داد.
گوگل در واقع تلاش دارد تا چیزی را که کاربر می‌خواهد در اختیار او قرار دهد و به همین علت است که محبوبیتی به‌نظیر در دنیا به دست آورده است.

منابع:بلاگ‌بامیلو،کلیک