تبیان، دستیار زندگی

برنامه‌های عزاداری شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی اعلام شد

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام رضا(ع) میزبان هزاران زائری است که برای اقامه عزاداری به حرم رضوی مشرف می‌‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
شهادت امام رضا
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی در تشریح برنامه‌های شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: برنامه‌های شهادت امام رضا(ع) از صبح روز شنبه 27 آبانماه آغاز و تا سوم ربیع الاول ادامه خواهد داشت.

ویژه برنامه شب شهادت امام رضا(ع)



حسینی تصریح کرد: ویژه برنامه شب شهادت امام رضا(ع)، پس از نماز مغرب و عشاء تحت عنوان شکوه ایثار با حضور زائران عزادار در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شروع این ویژه‌ برنامه با اقامه نماز جماعت توسط آیت الله هاشمی شاهرودی صورت می‏گیرد، افزود: حجج الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی، اسکندری و مدنی سخنرانان ویژه برنامه شب شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی هستند.

وی مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی ﻣﯿﺮداﻣﺎد، ﺳلحشور و ﻋﻄﺎﭘﻮر را از دیگر برنامه‌های شب شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی ذکر کرد.

روز شهادت امام رضا(ع)



‌حسینی ادامه داد: ویژه برنامه‌های عزاداری و ذکر مصیبت در روز شهادت امام رضا(ع) از اذان صبح تا بعد از نماز ظهر و عصر تدارک دیده است.

وی قرائت زیارت‌های امین الله، سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین ﺳﯿﺪ ﻣﻬﺪی ﻣﯿﺮ ﺑﺎﻗﺮی و مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهار(ع) را از برنامه‌های بعد از اذان صبح تا ساعت 6 عنوان کرد.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی در توضیح بخش دوم برنامه‌های عزاداری روز شهادت امام رضا(ع) گفت: بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری از ساعت 10 صبح با مرثیه‌سرایی آغاز و در ادامه آیت الله علم الهدی و کازرونی به سخنرانی می‌پردازند.

شام شهادت امام رضا(ع)



به گفته حجت الاسلام حسینی، ویژه برنامه شام شهادت امام رضا(ع) یکشنبه، 27 آبانماه قبل از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ع) میزبان عزاداران رضوی است و در این برنامه حجج الاسلام و المسلمین اسکندری، پناهیان و آیت الله صدیقی سخنرانی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: سلحشور، کریمی، طاهری و مشکینی مداحانی هستند که در این مراسم به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت می‌پردازند.

‌حسینی برگزاری اجتماع عزادارن رضوی، در روزهای شنبه و یکشنبه پس از نماز ظهر و عصر در صحن جامع رضوی را از دیگر برنامه‌های حرم مطهر رضوی برشمرد و افزود: احمد واعظی، میرداماد، مطیعی و رسولی مداحان اجتماع بزرگ عزاداران رضوی حرم مطهر هستند.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی ماه صفر، ویژه برنامه متعددی از سوی این معاونت تدارک دیده شده است که به طور شبانه روز درحال اجرا است.

منبع: تسنیم