تبیان، دستیار زندگی

33 هزار و 800 نفر بازمانده از تحصیل جذب مدارس شده اند

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش گفت: یکی از برنامه های ما پوشش تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل است به طوری که 33 هزار و 800 نفر بازمانده از تحصیل جذب مدارس شده اند همچنین جذب کودکان فاقد هویت از جمله کارهای بزرگی بود که انجام شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
33 هزار و800 نفر بازمانده از تحصیل جذب مدارس شده اند
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان اصفهان، رضوان حکیم زاده در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی سراسر کشور با اشاره به شرایط جذب معلمان ابتدایی افزود: استفاده از ظرفیت دانشکده های علوم تربیتی، ادامه تحصیل همکاران با ارائه سازو کارهای مشخص از جمله راهکارهای مطلوبی است که باید به آن توجه کرد.
معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش بیان کرد: به رسمیت شناختن معلمان زمانی رخ می دهد که معلمان را جدای از سایر اقشار در نظر بگیریم چرا که معلمی کردن کار هر شخصی نیست.
وی ادامه داد: یکی از موضوع مهم، آسیب شناسی و اصلاح ارزشیابی کیفی و توصیفی است به طوری که یکی از چالش های آموزش و پرورش این است که تعدادی از تصمیمات مهم بدون پشتوانه کار پژوهشی گرفته می شود.
حكیم زاده عنوان کرد: از دیگر چالش های ارزشیابی کیفی توصیفی، برگزاری آزمون های مدارس خاص است و در این رابطه از وزارتخانه در خواست کردیم که به این مسئله توجه شود.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از برنامه های ما پوشش تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل است. به طوری که 33800 نفر از بازماندگان از تحصیل جذب مدارس شدند همچنین جذب کودکان فاقد هویت از جمله کارهای بزرگی بود که انجام شد.
وی عنوان کرد: در بحث پیش دبستانی ها و مدیریت یکپارچه نیز جلساتی برگزار شد و آیین نامه ای باید به صورت مشترک امضا می شد که ما اعلام آمادگی کردیم. مجددا مکاتبه ای با وزیر انجام شد و قرار بر این شد جلسه مجددی با رئیس سازمان بهزیستی داشته باشیم و امیدواریم تلاش ها به نتیجه برسد.
حکیم زاده با اشاره به آموزش و پرورش عشایر تصریح کرد: با برگزاری جشنواره دختران و پسران عشایر بسیار خرسند شدیم که در این جشنواره دانش آموزان و معلمان با اشتیاق فراوان حضور پیدا کرده بودند.
وی با بیان اینکه در نظر داریم مدارس شبانه روزی را برای دانش آموزان عشایر توسعه دهیم، گفت: در این راستا پیگیری‌های لازم را انجام دادیم تا دختران مجبور به ترک تحصیل نشوند.
وی افزود: یکی از اقداماتی که برای دوره ابتدایی انجام داده این است که برگزاری آزمون های تستی در مدارس ابتدایی ممنوع است و متولیان امر باید به این موضوع توجه و تاکید شود همچنین استفاده از کتاب های کمک آموزشی ممنوع است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح تدبیر گفت: امسال 28 هزار مدرسه مجری طرح تدبیر هستند و همکاران باید این موضوع را باید به رسمیت بشناسند.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش