تبیان، دستیار زندگی

تجهیز پژوهش سراها با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال به گفته معاون علمی فناوری ریاست جمهوری سال رسیدگی و تجهیز پژوهش سراهاست، گفت: اکنون در بحث لیرز و هوافضا در هر استان یک پژوهش سرا در حال تجهیز شدن است همچنین در بحث سلول های بنیادین 4 پژوهش سرا تجهیز شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
تجهیز پژوهش سراها با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از پانا، علی زرافشان، در پاسخ به این سوال که امسال با توجه به مشخص شدن ردیف بودجه‌ای چه میزان رشد اعتبار برای تجهیزات پژوهش سراهای دانش آموزی کشور مشخص شده است؟، اظهارکرد: خوشبختانه با توجه به تصویب اساسنامه تجهیز پژوهش سراها در شورای عالی آموزش و پرورش یک ردیف بودجه ذیل بودجه های پژوهشی برای پژوهش سراهای دانش آموزی پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: این اعتبار هنوز تخصیص داده نشده و در حال پیگیری هستیم. مستقل از منابع داخلی خود براساس تفاهم نامه با ستادهای معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در حال تجهیز کردن پژوهش سراهای دانش آموزی هستیم.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون در بحث لیرز و هوافضا در هر استان یک پژوهش سرا در حال تجهیز شدن است همچنین در بحث سلول های بنیادین 4 پژوهشسرا تجهیز شده است.
زرافشان تصریح کرد: سعی می کنیم با جذب منابع بیرونی به خصوص منابع حمایتی معاونت علمی ریاست جمهوری، پژوهش سراهای دانش آموزی را تجهیز کنیم.
وی هم چنین عنوان کرد: در جلسه وزیرآموزش و پرورش با معاون علمی ریاست جمهوری، دولت دوازدهم دولت توجه به پژوهش سراها در معاونت علمی فناوری برای ارتقای کیفیت اعلام شد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: چشم انداز خوبی در این راستا داریم زیرا معاون علمی ریاست جمهوری امسال را سال رسیدگی به پژوهش سراها اعلام کردند لذا در این موضوع نگرانی وجود ندارد.



منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش