تبیان، دستیار زندگی

مسؤول کمیته کنگره شهدای روحانی آذربایجان‌غربی خبر داد؛

تدوین کتاب «زاهدان راه عشق»؛ زندگینامه ۸۷ شهید روحانی

حجت الاسلام سرایی با اشاره به جمع آوری خاطرات ۸۷ شهید روحانی آذربایجان غربی، گفت: کتابی با عنوان «زاهدان راه عشق» در ۵۵۰ صفحه که به معرفی شهدای روحانی می پردازد جهت رونمایی در کنگره شهدا تدوین شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
تدوین کتاب «زاهدان راه عشق»؛ زندگینامه ۸۷ شهید روحانی
حجت الاسلام عبدالرحیم نجف قلی زاده سرایی نماینده ولی فقیه در ارومیه، با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت ۸۷ شهید روحانی آذربایجان غربی، اظهار داشت: از ۵۰۰ شهید روحانی کشور ۸۷ نفر از این شهدا متعلق به استان آذربایجان غربی است.
وی با بیان اینکه تا کنون کاری ارزنده در معرفی شهدای روحانی استان انجام نشده است، ابراز داشت: این کنگره می تواند نقش برجسته شهدای روحانی را به جامعه انتقال دهد، همچنین این کنگره زمینه را برای جمع آوری اطلاعات شهدای روحانی استان فراهم کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا با بیان اینکه این کنگره در ۷ آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد، افزود: جهت برگزاری این کنگره اطلاعات و آمار به روز رسانی شد و ۸۷ شهید از علمای شیعه و اهل سنت شناسایی و با جمع آوری خاطرات این بزرگواران کتابی تدوین شد.
وی ادامه داد: به منظور معرفی شهدای روحانی استانی ۸۷ پرونده تشکیل و اطلاعات مربوط به شهدا جمع آوری و در نهایت کتابی با عنوان «زاهدان راه عشق» در ۵۵۰ صفحه که در این کنگره رونمایی خواهد شد تدوین شد.
مسؤول کمیته کنگره شهدای روحانی آذربایجان‌غربی بیان کرد: به منظور تدوین این کتاب از ۳۰۰ روحانی که به عنوان تخریبچی، غواص، آر پی جی زن و تک تیرانداز در جبهه ها حضور داشتند مصاحبه به عمل آمد.»
وی با تأکید بر توجه به شهدای روحانی، خاطرنشان کرد: شهدای روحانی را می توان گمنام ترین شهدا دانست که امید است این کنگره در معرفی این شهدا مفید فایده باشد و حداقل دینی را در قبال این بزرگواران بتوانیم ادا کنیم.
حجت الاسلام سرایی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای در تمام مدارس علمیه استان، گفت: به این منظور پنجشنبه این هفته یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه امام خامنه ای در کنار افتتاحیه حجره شهید در این مدرسه برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه حجرات و مدرس های حوزه های علمیه بانوان و آقایان به نام شهدای روحانی نامگذاری شده است، ادامه داد: همچنین آلبوم تصاویر و نرم افزار اسناد شهدای روحانی تهیه خواهد شد و یک آلمانی از شهدای روحانی همزمان با کنگره در پارک اللرباغی نصب خواهد شد.
منبع: خبرگزاری رسا