تبیان، دستیار زندگی

افول اعتماد کاربران به گوگل

زمان آن فرارسیده است که دیگر به جست‌وجوهای گوگل اعتماد نکنید. بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده، تعداد اندکی از مردم به اخبار شبکه‌های اجتماعی اعتماد می‌کنند و به موتورهای جست‌وجو به ویژه گوگل باور دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گوگل
به گزارش تبیان به نقل ازسایت ایتنا از رایورز، نظرسنجی که در سال 2017 انجام شد، نشان داد که 64 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، به اخبار و اطلاعات موجود در موتورهای جست‌وجو اعتماد دارند. البته میزان این اعتماد در سال 2012، معادل 61 درصد بود و این نشان می‌دهد درصد افرادی که به این جست‌وجوها اعتماد دارند در طول این پنج سال افزایش یافته و البته این میزان، از 57 درصدی که به رسانه‌های سنتی اعتماد دارند، بیشتر است.
 نظرسنجی دیگری که در سال 2012 انجام شد، نشان داد که 66 درصد مردم بر این باورند که نتایج موتورهای جست‌وجو منصفانه و بی‌طرفانه بوده است و البته در سال 2005 نیز دقیقاً همین نتیجه حاصل شد. پژوهشگران بر این باورند که آموزش سواد رسانه، افراد را به سمت تحقیق مستقل با استفاده از موتورهای جست‌وجو می‌کشاند.
گوگل نیز مانند اپل و آمازون از این کار حمایت می‌کند، چرا که محصولات آنها بیشتر به دستیارهای مستقل بستگی دارد. صفحه جست‌وجوی متنی گوگل، اشکالاتی دارد و جست‌وجوی گوگل، به عنوان یک دایرکتوری برای اینترنت بزرگ‌تر عمل می‌کند و در سطح ابتدایی، ابزاری مفید برای انسان‌ها به حساب می‌آید و به طور کلی می‌توان گفت که جست‌وجوی گوگل، یک ابزار است و نمی‌توان به عنوان یک متخصص روی آن حساب کرد.
دستیار هوشمند گوگل، جست‌وجوهای خود را از راه‌های مؤثرتر و قابل اعتمادتری پیگیری می‌کند. این سرویس بر این ایده تکیه دارد که مردم نباید از دستور خاصی برای صحبت با کامپیوتر پیروی کنند. حتی اگر جست‌وجو به طور کامل صحیح و بی‌نقص باشد، تنها چند نتیجه نامناسب و نامربوط در مورد مسائل مهم، می‌تواند به مشکلات بزرگی ختم شود.
از سوی دیگر واقعیت مهم این است که هر چند جست‌وجوی گوگل باید به سمت و سویی برود که از وقوع اشتباهات فاحش جلوگیری کند، اما در حقیقت خود افراد هم باید بیشتر به توانایی‌ها و جست‌وجو از منابع مختلف تکیه نموده و به راحتی و صرفاً به جست‌وجو از یک منبع خاص اعتماد نکنند.
منبع: ایتنا