تبیان، دستیار زندگی

وحید فرهنگی اربعین سال گذشته زائر حسین(ع) بود و امسال شهید راهش

آقاوحید روسفید و سربلندم كردی!

در آستانه اربعین حسینی و هنگامی كه زائران حرم اهل‌بیت در نهایت امنیت و احترام در سفری عاشقانه و عارفانه رهسپار سفری معنوی بودند شهید وحید فرهنگی، جوان 26 ساله تبریزی با فداكاری و جانسپاری، سر در راه معشوق داد و آسمانی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهید وحید فرهنگی

در آستانه اربعین حسینی و هنگامی كه زائران حرم اهل‌بیت در نهایت امنیت و احترام در سفری عاشقانه و عارفانه رهسپار سفری معنوی بودند شهید وحید فرهنگی، جوان 26 ساله تبریزی با فداكاری و جانسپاری، سر در راه معشوق داد و آسمانی شد. حالا عكس‌های شهید شبكه‌های اجتماعی را قرق كرده است. او كه اربعین سال گذشته در راهپیمایی اربعین حضور داشت و در حال خدمت به زائران بود و امسال پیكر مطهرش بر دست عاشقان اهل‌بیت تشییع می‌شود. مأموریت نیمه‌كاره شهید فرهنگی امسال به سرانجام رسید و رؤیایش تعبیر شد. شهادت آرزویی دیرین برای او بود و از امام حسین(ع) شهادت در راهش را خواسته بود. وحید فرهنگی متولد 1370 از استان آذربایجان‌شرقی، سه‌شنبه 16 آبان 1396 به كاروان شهدای مدافع حرم پیوست. شهید فرهنگی هجدهمین شهید مدافع حرم استان آذربایجان‌شرقی است كه نامش را در تاریخ این مرز و بوم جاودانه كرد.
شهید فرهنگی فارغ‌التحصیل رشته مكانیك از دانشگاه آزاد واحد تبریز بود و چندی پیش برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و مقابله با تروریست‌های تكفیری راهی سوریه شد. این جوان خوشنام پس از حضور در جبهه‌های نبرد و مقابله با دشمنان تکفیری بر اثر انفجار مین در شهر ادلب سوریه به شدت مجروح شد. پیكر مجروح او برای مداوا به تهران منتقل شد و دو روز مانده به اربعین امام حسین(ع) به فیض شهادت نائل شد. این شهید 26 ساله در زمان تحصیل از اعضای فعال بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بود كه بعد از اتمام تحصیلات در رشته مكانیك وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. تنها سه ماه از دامادی شهید فرهنگی می‌گذشت. هنوز هزاران آرزو و نقشه برای زندگی‌اش داشت ولی در پیش چشمانش زندگی دنیوی ارزش چندانی نداشت و او خوشبختی واقعی را در جای دیگری جست‌وجو می‌كرد. فهمیده بود این دنیای فانی می‌گذرد و آنچه او را عاقبت به‌خیر می‌كند، پا گذاشتن در راه اهل بیت است. آقاوحید برای عاقبت به‌خیری عجله داشت و خیلی زود خودش را به كاروان شهیدان عاشورا رساند. حالا همسر و خانواده‌اش سرشان را با افتخار بالا می‌گیرند و از آقاوحید می‌گویند. پس از انتشار خبر شهادت شهید فرهنگی، همسر ایشان با متنی زیبا از شهادت این شهید بزرگوار نوشت و شهادتش در راه اهل بیت (ع) را تبریك گفت. همسر شهید در رثای همسرش اینگونه نوشت: «شهادتت مبارك آقایم. روسفیدم كردی، سربلندم كردی. خودت نیومدی هنوز پیشم اما برام سربند و پرچم و گل فرستادی. همون سربندی كه رو پیشونیت بود، همون پرچمی كه رو تنت بود رو برام فرستادی. خدا رو شكر می‌كنم كه هم تو به آرزوت رسیدی هم من. یادته می‌گفتم‌ بعضی از آدما حیفه كه به مرگ طبیعی بمیرن، باید شهید بشن، می‌گفتم وحیدم تو هم یكی از اونایی. افتخار آفریدی بسیجی پاسدارم. حالا دیگه می‌تونم سرمو جلو اهل بیت(ع) و رهبری بلند كنم و با افتخار بگم كه منم همسرم رو فدای این راه كردم. دعامون كن كه عاقبت به‌خیر بشیم...»
پدر شهید مدافع حرم بسیجی پاسدار وحید فرهنگی نیز پس از شهادت پسرش بیان كرد: وحید همیشه در راه اسلام و امام حسین(ع) و ولایت حركت می‌كرد و در این راه بسیار تلاش می‌كرد. این چند وقت را هم به اجبار در خانه نگهش داشته بودم و زمانی هم كه اصرار می‌كرد برود گفتم كه فعلاً نرو، تازه سه‌ماه از زمان ازدواجت گذشته است. وحید خیلی تلاش می‌كرد و برای رفتن عجله داشت. این بار كه می‌خواست برود گفتم عجله نكن، صبر كن، تازه ازدواج كرده‌ای، گفت باباجان آن سری هم نوبت را از من گرفتی و باعث شدی نتوانم بروم، این بار اگر نروم دلم می‌گیرد.
همچنین غلام‌عسكر كریمیان فرمانده سپاه عاشورا، شهید وحید فرهنگی را نماد و الگویی دیگر از نسل چهارم انقلاب اسلامی و جوانان دهه هفتادی دانست و یادآور شد: جوانان امروز، رهروان مخلص شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هستند و تلاش دشمن برای ایجاد شكاف بین نسل جوان و مبانی اعتقادی و طریقت عملی اسلامِ انقلابی راه به جایی نبرده است.

منبع: روزنامه جوان