تبیان، دستیار زندگی

افزایش شمار بی‌سرپناهان در آلمان

شمار افراد بی سرپناه در آلمان در سال آینده میلادی به رقم بی سابقه یک میلیون و دویست هزار نفر خواهد رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آوارگان
به گزارش گروه تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شمار افراد بی سرپناه در آلمان در سال آینده میلادی به رقم بی سابقه یک میلیون و دویست هزار نفر خواهد رسید.
در حالی که بحران مسکن در آلمان ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته است، انجمن فدرال حمایت از افراد بی سرپناه در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد اعلام کرد پیش بینی می‌شود شمار افراد بی سرپناه در آلمان سال آینده به یک میلیون و دویست هزار نفر برسد.
این گزارش در حالی منتشر شده است که نگرانی‌ها درباره افزایش نرخ فقر و ظرفیت‌های دولت برای ادغام حدود یک میلیون و یکصد هزار آواره در جامعه آلمان افزایش یافته است. این یک میلیون و یکصد هزار آواره و مهاجر در دو سال گذشته به لطف سیاست در‌های باز که آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور به اجرا گذاشت، وارد خاک آلمان شدند.

بدبینی آلمان‌ها نسبت به آوارگان و سیاست در‌های باز که آنگلا مرکل به اجرا گذاشت و راه را برای ورود صد‌ها هزار آواره به آلمان باز کرد، موجب کاهش محبوبیت حزب دموکرات مسیحی شده است.


انجمن فدرال حمایت از بی سرپناهان در آلمان که فعالیت‌های بشردوستانه و خیریه دارد در گزارش خود افزود بیش از هشتصد و پنجاه هزار نفر در سال دو هزار و شانزده در آلمان از داشتن سرپناه محروم بودند. این رقم نسبت به سال دو هزار و چهارده افزایش یکصد و پنجاه درصدی داشته است. طبق بررسی‌ها نیمی از این افراد را آوارگان و مهاجران تشکیل می‌دهند.
سال گذشته نزدیک به پنجاه و دو هزار نفر در خیابان‌های شهر‌های مختلف آلمان زندگی می‌کردند. شمار این افراد نسبت به سال دو هزار و چهارده بیش از سی درصد افزایش داشته است.
بدبینی آلمان‌ها نسبت به آوارگان و سیاست در‌های باز که آنگلا مرکل به اجرا گذاشت و راه را برای ورود صد‌ها هزار آواره به آلمان باز کرد، موجب کاهش محبوبیت حزب دموکرات مسیحی شده است.
آلمان در سال‌های اخیر در میان کشور‌های اروپایی بیشترین شمار آوارگان و پناهجویان را از کشور‌های خاورمیانه پذیرش کرده است. طرفداران و فعالان حزب راست افراطی و ضدمهاجرت آلترناتیو برای آلمان حتی آنگلا مرکل را خائن دانسته و او را متهم کرده اند که با سیاست‌های خود در زمینه مهاجرت امنیت و ثبات آلمان را به خطر انداخته است. آنگلا مرکل در مبارزات انتخابات پارلمانی اخیر نیز در اغلب سفرهایش با انتقاد‌ها و اعتراضات زیادی در این زمینه روبرو شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان