تبیان، دستیار زندگی

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی تشریح کرد؛

گذشت و اخلاص راهکار رهایی از گرفتاری و رسیدن به سعادت

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) گذشت و اخلاص را راهکار رهایی از گرفتاری و رسیدن به سعادت عنوان کرد و گفت: با گذشت، خداوند حقی را که از انسان ضایع شده جبران می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
گذشت و اخلاص راهکار رهایی از گرفتاری و رسیدن به سعادت
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که حضرت رسول(ص) در یک حدیث نورانی به نقل از جبرئیل امین هفت نکته را برای درمان گرفتاری های انسان و عاقبت به خیری به امت اسلامی گوشزد می کنند، گفت: اولین نکته ای که رسول خدا(ص) بر آن تأکید دارند این است که انسان در خلوت خود نیز باید اخلاص داشته و اعمال خود را با اخلاص انجام دهد.
وی افزود: تمامی بزرگان ما اعمال خود را از روی اخلاص انجام می دهند و اهل بیت(ع) همواره در خلوت و تاریکی در راه رضایت خدا انفاق می کردند.
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که انسان نه تنها در خلوت بلکه در حضور مردم و با وجود مخالفت آنها نیز باید اخلاص داشته باشد، تصریح کرد: مؤمن مخلص برای جلب رضایت خداوند با وجود ظلم دیگران از آنها می گذرد و ظلم آنها را تلافی نمی کند.
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی خاطر نشان کرد: عمر انسان کوتاه است و مؤمن مخلص اگر کسی به او ظلم کرد و بعد ها از او خواسته ای یا درخواست انجام کاری را داشت درصدد انتقام بر نمی آید زیرا خواسته خداوند را بر خواسته خود مقدم می داند.
وی افزود: حضرت رسول(ص) در ادامه روایت می فرمایند اگر می خواهید در زندگی آرامش داشته باشید از دیگران بگذرید زیرا لذتی که در ببخش وجود دارد در انتقام نیست.
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که قطع ارتباط با ارحام از عواملی است که در جامعه امروز مشکل آفرین شده است، گفت: حضرت رسول(ص) می فرمایند« اگر کسی با شما قطع رحم کرد شما با او ارتباط خود را قطع نکنید»
منبع: خبرگزاری رسا