تبیان، دستیار زندگی
محمدرضا لطفی، آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی شیدا از آمادگی خود برای برگزاری كنسرت مشترك با بزرگان موسیقی سنتی و دوستان قدیمی خود خبر داد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«لطفی» هم برای اجرای كنسرت با بزرگان موسیقی اعلام آمادگی كرد

محمدرضا لطفی

محمدرضا لطفی، آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی شیدا از آمادگی خود برای برگزاری كنسرت مشترك با بزرگان موسیقی سنتی و دوستان قدیمی خود خبر داد.

محمدرضا لطفی، آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی شیدا در یك گفت‌وگوی مشروح با خبرگزاری فارس به پرسشهایی درباره فعالیتهای اخیر خود، كنسرت با بزرگان موسیقی سنتی ، موسیقی مذهبی و رویكرد اجتماعی در موسیقی پاسخ گفت.

این نوازنده برجسته تار با بیان اینكه برای برگزاری كنسرت با بزرگان موسیقی و دوستان قدیمی‌ام اعلام آمادگی می‌كنم ،اظهار داشت: برنامه بعدی من كه، شاید در پاییز امسال باشد، دعوت از دوستان قدیمی و بزرگان موسیقی برای همكاری مشترك خواهد بود.

وی با اشاره به اینكه امیدوار است به عنوان حلقه اتصال این جمع قدیمی عمل كند، تصریح كرد: مگر می‌شود هنرمند آوازی مثل شجریان و نوازنده‌ای مثل علیزاده و مشكاتیان و هنرمند تارنوازی مثل من باشد و ما بگوییم آماده نیستیم و نمی‌توانیم ؟

لطفی ادامه داد: همه ما می‌خواهیم این كار را انجام دهیم. من خودم هم امیدوارم و فكر می‌كنم این كار درست است و باید آن را انجام داد.

وی در عین حال با اشاره به اینكه باید همكاری و ارتباط بین ما هنرمندان به صورت طبیعی رخ دهد، یادآور شد: این ارتباط را نمی‌شود بوسیله كسی برقرار كرد. برای اینكه چنین اتفاقی رخ دهد باید یك فضای فرهنگی بین خود ما هنرمندان به وجود بیاید. وقتی به دیدن دوستان برویم این دوستی و پیوند به وجود می‌آید و از درون این دوستی و همدلی،نشستن و ساز زدن و آواز خواندن نیز به وجود خواهد آمد.

لطفی گفت: در حال حاضر در جامعه مدتهاست كه این نوع رویكرد متوقف شده اما در دوره جنگ و بعد از آن نیازهای موجود آدمها را دور هم جمع می‌كرد كه اینها با هم درد و دل‌هایشان را به طور مشترك بازگو كنند.

سرپرست گروه موسیقی شیدا افزود: با این حال اتفاقاتی هم در این فاصله بین ما افتاده مثلا من با شجریان، علیزاده، ناظری، مشكاتیان، كیانی و طلایی دیدار كردم. اما هنوز فرصت فضای با هم بودن و رفت و آمد قدیم به وجود نیامده است.

وی تصریح كرد: همه آدم‌های اهل موسیقی یك خاطره‌ای از بزرگان دارند و ما نباید با عجله كردن در برگزاری كنسرت مشترك با دست خودمان یكدفعه تمام آن خاطرات قدیمی‌شان را بر هم زنیم. پس نباید عجله كرد و باید بگذاریم روند طبیعی این كار طی شود.

منبع : خبرگزاری فارس