تبیان، دستیار زندگی

کاردستی قایق و دریا

اگر دنبال بهانه‌ای هستید تا در کنار کودک زمان مفیدی داشته باشید و مهارت‌های مختلفی آموزش دهید کاردستی قایق را انجام دهید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کاردستی قایق و دریا
کاردستی قایق و دریا با بشقاب یکبار مصرف بسیار جذاب و ساده هست. در این فعالیت با استفاده از دوریختنی‌ و بشقاب یکبار مصرف یک سرگری برای بچه‌ها دارید. اگر دنبال بهانه‌ای هستید تا در کنار کودک زمان مفیدی داشته باشید و مهارت‌های مختلفی آموزش دهید کاردستی قایق را انجام دهید زیرا در این کاردستی کودک شما نقاشی می‌کشد، با کلاژ و تکه چسبانی آشنا می‌شود و برش و قیچی دارد. در انتها کاردستی قایق شما یک صحنه برای اجرای بازی‌های نمایشی هست و می‌توانید نمایش اجرا کنید.

چه نیاز هست:
بشقاب یکبار مصرف سفید
آبرنگ
کاغذ رنگی
سیخ چوبی
قیچی
چسب کاردستی
 
روش ساخت کاردستی قایق :
ابتدا بشقاب یکبار صرف را بصورت افقی دو قسمت تقسیم کنید. قسمت پایین بشقاب دریا و قسمت بالایی آسمان باشد. رنگ ها را در اختیار کودک قرار دهید تا دریا و آسمان را رنگ آمیزی کند.
برای درست کردن قایق، روی کاغذ رنگی دو شکل مربع و مستطیل برش بزنید و سیخ چوبی را از وسط خط تای شکل مستطیل
(طولی) رد کنید و با چسب دور سیخ محکم کنید. دو خط مورب از گوشه مستطیل قیچی کنید تا شکل ذوزنقه برای بدنه قایق درست شود. برای بادبان کاغذ رنگی مستطیل را برداشته و سیخ چوبی روی خط تای کاغذ چسب بزنید، اطراف کاغذ را بر روی هم قرار دهید و شکل یک مثلث برش بزنید تا بادبان کاردستی قایق درست شود.

کاردستی قایق و دریا
از کودک بخواهید برای تکمیل منظره دریا و آسمان هر چیزی که دوست دارد بر روی کاغذ جداگانه‌ای نقاشی کند.مثلا خورشید، ابر، ماهی، پرنده…
نقاشی‌ها را رنگ آمیزی کند و دور آنها را برش بزند و بر روی منظره دریا و آسمان بچسباند. با کمی ایده پردازی
کاردستی قایق و دریا
رسیدیم به مرحله‌ی نهایی کاردستی قایق و اونهم انداختن قایق در آب دریا هست! با کاردک (این مرحله حتما یک بزرگتر انجام دهد) خط مرز دریا و آسمان را تا لبه‌ی بشقاب برش بزنید و سیخ چوبی را از شکاف رد کنید.
با چپ و راست بردن سیخ چوبی از پشت بشقاب یک کاردستی قایق شناور دارید.

کانال کودک و نوجوان تبیان
تنظیم: فهیمه امرالله- منبع: http://www.shidshad.com


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.