تبیان، دستیار زندگی

کوروت ZR1 مدل 2019 معرفی شد + تصاویر

نسل جدید کوروت، حالا با نسخه‌ی ZR1 هم در کنار دیگر مدل‌ها عرضه می‌شود تا همراه با آپشن‌های ظاهری متفاوت، توانایی‌های فنی بالاتری در اختیار بگذارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کوروت zr1 مدل 2019 معرفی شد + تصاویر
مدل جدید کوروت ZR1 برای تولید در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است. این خودرو، قدرتمندترین مدلی از کوروت خواهد بود که به صورت استاندارد و توسط شورولت فروخته می‌شود. ZR1 عملکردی خیره‌کننده در پیست خواهد داشت تا جدیدترین فناوری‌های سازنده را به نمایش بگذارد.
مارک ریوس، از مدیران ارشد شورولت در وصف کورت ZR1 جدید می‌گوید:
تا به حال، با هیچ کوروت دیگری شبیه به این مدل رانندگی نکرده بودم. این موضوع, برای دیگران هم صادق است، چراکه هرگز چنین محصولی ساخته نشده بود. توانایی‌های این نسخه از کوروت، به سوپراسپرت‌های دنیا یادآوری می‌کند که ZR1، برگشته است.
این چهارمین بار در تاریخ شورولت است که مدلی از کوروت با نام ZR1 معرفی می‌شود. نسل‌های قبلی این خودرو، در سال‌های ۱۹۶۹، ۱۹۹۰ و ۲۰۰۹ رونمائی شدند و از قدرتمندترین محصولات صنعت خودروسازی امریکا در زمان خود بودند. نسل جدید ZR1 برای عرضه در سال ۲۰۱۹، مجهز به پیشرانه‌ی LT5 شورولت خواهد بود که پیشرفته‌ترین فناوری این شرکت در بحث سورپرشارژرها را به همراه خواهد داشت. این پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری با آرایش V شکل، قدرت ۷۵۵ اسب بخار و گشتاور ۹۶۹ نیوتن‌متر ارائه می‌کند. برای خریداران، امکان سفارش ZR1 با جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دستی یا ۸ سرعته‌ی خودکار مجهز به پدال‌شیفتر دستی، وجود دارد، درحالیکه تا پیش از این، هیچ مدلی از سری ZR1 با گیربکس اتوماتیک، قابل خرید نبود.
کوروت zr1 مدل 2019 معرفی شد + تصاویر
پیشرانه‌ی مخصوص ZR1، در دیگر خودروهای شورولت یا دیگر برندهای دنیا استفاده نخواهد شد تا این مدل را، خاص‌ و بی‌مانند نشان دهد. نسل قبلی این پیشرانه، موسوم به LT۴ در کوروت ZO۶ حضور داشت، اما با گذشت ۸ سال از آن دوران، پیشرانه‌ی LT5، از یک اینترکولر قدرتمند در کنار سوپرشارژر استفاده می‌کند، که۵۲ درصد راندمان بالاتر دارد. برای اولین بار در تاریخ جنرال موتورز، سیستم دوال اینجکشن در LT5 دیده می‌شود که با فناوری ورود همزمان سوخت از سیستم‌های تزریق مستقیم (primary direct injection) و تزریق تکمیلی (supplemental port injection)، عمل می‌کند.
کوروت zr1 مدل 2019 معرفی شد + تصاویر
مدل جدید کوروت ZR1، از نظر آیرودینامیک هم بهبود یافته است و در ۲ تیپ بدنه‌ی مختلف، قابل خرید خواهد بود. از نظر فنی و مقاومت در مقابل هوا، هر دو آپشن کیت بدنه‌ی ZR1 فراتر از کوروت ZO6 عمل می‌کنند و با توجه به استفاده از فیبر کربن در بعضی قسمت‌ها، تفاوت دارند. بال عقب این خودرو، نیروی عمود بر سطح ۴۳۱ کیلوگرم فراهم خواهد کرد تا علاوه بر ظاهر اسپرت، ZR1 را برای سرعت‌های بالا در پیست، آماده نشان دهد. جالب است بدانید که بال عقب این خودرو، صرفا روی بدنه نصب نمی‌شود و مستقیما روی شاسی، سوار خواهد شد.
کیت بدنه‌ی نوع اول، بال عقب کوتاه‌تری دارد و نهایت سرعت بالاتری ارائه می‌کند. نوع دوم، دارای بال بزرگ‌تری است که می‌تواند در دو جهت، تنظیم شود و نیروی عمود بر سطح بیشتری داشته باشد تا در پیچ‌ها و ترمزگیری‌های پیست، عملکرد بهتری در اختیار راننده بگذارد. کیت بدنه‌ی نوع دوم، به اختصار ZTK نامیده می‌شود و علاوه بر بال بزرگ‌تر، قطعات فیبرکربن متعددی در سپر و بدنه دارد. لاستیک‌های تابستانی میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2، شاسی تقویت‌شده‌ی اختصاصی و فناوری کنترل مغناطیسی سیستم تعلیق خودرو در پیچ‌های تند، از آپشن‌هایی هستند که با کیت بدنه‌ی ZTK روی کوروت نصب می‌شوند.
کوروت zr1 مدل 2019 معرفی شد + تصاویر
طراحی نمای روبروی ZR1، نشان می‌دهد که سریع‌ترین کوروت تاریخ، تفاوت‌های ظاهری خاصی با یک محصول پایه خواهد داشت. دو مجرای هوای بزرگ در طرفین سپر، هوای مورد نیاز پیشرانه را تامین می‌کنند، ضمن اینکه در خنک‌کاری قوای محرک هم تاثیر بسیار زیادی دارند، چراکه پیشرانه‌ی LT5، از ۴ رادیاتورجدید بهره می‌برد. شکاف‌های روی کاپوت، موسوم به هود مخفی (halo hood) هم، فضایی آزاد بالای پیشرانه و اینترکولر فراهم می‌کنند. پکیج آیرودینامیک کوروت ZR1، رسیدن این خودرو به نهایت سرعت ۳۳۶ کیلومتر بر ساعت را ممکن می‌کند.
کوروت zr1 مدل 2019 معرفی شد + تصاویر
کوروت ZR1 در نمای داخل کابین هم با مدل استاندارد، تفاوت‌هایی دارد و با ادوات فیبر کربن در داشبورد و صندلی‌های چرم طبیعی ارائه می‌شود. برای علاقه‌مندان به این خودرو، امکان سفارش صندلی‌ها با چرم ناپا و گرم‌کن داخلی هم وجود خواهد داشت. فرمان فیبر کربن، صندلی‌های اسپرت مخصوص پیست، تجهیزات الکترونیکی ثبت رکورد و سیستم صوتی حرفه‌ای از برند بوز (Bose)، دیگر آپشن‌هایی هستند که به خواست خریدار روی کوروت ZR1 نصب می‌شوند. طراحان شورولت، نوعی رنگ نارنجی اختصاصی (Sebring Orange) هم برای این خودرو در نظر گرفته‌اند که همراه با کالیپرهای ترمز و کمربندهای ایمنی نارنجی، ارائه می‌شود.
آمار رسمی از توانایی حرکتی کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۹ منتشر نشده است، اما به نقل از مهندسان شورولت، این خودرو در زمانی کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و با کیت بدنه‌ی ZTK وزن خالص ۱۶۵۵ کیلوگرم خواهد داشت. پیش‌فروش این سوپراسپرت امریکایی از بهار سال آینده آغاز خواهد شد، درحالیکه قیمت نهائی آن رسانه‌ای نشده است. مدل قبلی کوروت ZR1 تا سال ۲۰۱۳ در خط تولید شورولت قرار داشت و با آستانه‌ی قیمت ۱۱۰ هزار دلار فروخته می‌شد.
منبع:زومیت