تبیان، دستیار زندگی

ویژه سالروز ارتحال علامه طباطبایی (رحمه الله علیه)

انتشار سند تازه سخنرانی علامه طباطبایی در جمع نوجوانان

به مناسبت درگذشت علامه ذوفنون، آیت الله محمد حسین طباطبایی، دو مستند صوتی جدید شاید برای نخستین بار بعد از گذشت 36 سال از ارتحال آن فقید، منتشر می شود، شامل سخنرانی آن مرحوم در جمع عده ای از نوجوانان و دیگری مستند صوتی به خاکسپاری، نماز میت و...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
درگذشت علامه طباطبایی

بعضی آدم‌ها آنقدر بزرگ‌اند که زمان، حقیرتر از آن است که بتواند پرده‌ای از فراموشی بر چهره‌شان بیفکند.
بیست و چهارم آبان؛ روز عروج آسمانی بزرگْ‌مردی است از دیار ملکوت. کسی که معصوم‌وار زیست و معجزه‌وار بدرود حیات گفت؛ نادره دوران، ابرمرد علم و عرفان و مفسر کبیر المیزان، حضرت آیت الله سید محمد حسین طباطبایی (قدس الله روحه الشریف)

او در روز یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۶۰ ش (۱۸ ماه محرم الحرام ۱۴۰۲ ق) چهره در نقاب خاک کشید. فردای آن روز، جنازه مطهرش، از مسجد امام حسن عسکری تا صحن حضرت معصومه (سلام الله علیها) تشییع شد. آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی بر پیکرش نماز گذاشت و در حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) به خاک سپرده شد.

حکایت عجیب و معجزه‌گون دفن این ولی خدا را از اینجا بخوانید!

به همین مناسبت، دو فایل صوتی جدید شاید برای نخستین بار بعد از گذشت 36 سال از ارتحال آن فقید، منتشر می شود؛ مستند نخست، قطعه‌ای است از سخنرانی آن مرحوم در جمع عده‌ای از نوجوانان و دیگری مستند صوتی مراسم «به خاکسپاری، تلقین، نماز میت و...» که می‌توانید بشنوید.