تبیان، دستیار زندگی

بودجه مدارس استثنائی کشور به حدود یک هزار میلیارد ریال افزایش یافت

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: بودجه امسال مدارس استثنائی با چهار برابر افزایش نسبت به سال های گذشته به حدود یک هزار میلیارد ریال رسیده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
بودجه مدارس استثنائی کشور به حدود یک هزار میلیارد ریال افزایش یافت
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از ایرنا، مجید قدمی با بیان اینکه رقم بودجه اختصاصی این سازمان در سال 92 کمتر از 300 میلیارد ریال بود، اظهارکرد: هزینه دانش آموزان در مدارس با نیازهای ویژه، معادل چهار برابر دانش آموزان عادی است و طی سال های گذشته تلاش شد تا دریافت بودجه در این بخش به رقم واقعی آن افزایش یابد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: امسال 132 هزار دانش آموز در هزار و770 مدارس استثنایی کشور زیرنظر 24 هزار نفر از فرهنگیان، تحصیلات خود را ادامه می دهند.
وی با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تلاش شد زمینه عدالت آموزشی در میان دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود، اظهارکرد: در این راستا توسعه پوشش تحصیلی به ویژه در بخش آموزش تلفیقی و هم چنین راه اندازی خدمات حمایتی ویژه دانش آموزان استثنایی برای نخستین بار در کشور از جمله تامین هزینه دارو، جراحی، خدمات توانبخشی، واکر، ویلچر و تهیه عینک به صورت بلاعوض برای خانواده های دارای فرزند محصل در مدارس استثنایی، انجام پذیرفت.
قدمی، توسعه مراکز مشکلات ویژه یادگیری که فلسفه وجودی آن ها پیشگیری از افت تحصیلی در مراکز عادی است را از دیگر خدمات دولت برشمرد و از افزایش تعداد این مراکز به 550 مورد در کشور خبر داد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص تامین بودجه سرویس مدارس استثنایی کشور نیز توضیح داد: بودجه امسال سرویس مدارس استثنایی به 200 میلیارد ریال افزایش یافته و پاسخگوی مشکلات در مناطق محروم است ولی همچنان در مناطق نیمه برخوردار، خانواده ها باید مقداری از هزینه سرویس مدارس را پرداخت کنند، اما با این حال نسبت به چهار سال گذشته گام های بلندی برداشته شده است.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش