تبیان، دستیار زندگی
خسرو معصومی بر لزوم اعمال حساسیت بیشتر روی ساخت فیلم‌های تلویزیونی تأكید كرد و گفت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستمزد بازیگران این روزها به هیچ‌ وجه اصولی نیست

خسرو معصومی

خسرو معصومی:

تله‌فیلم‌ها مناسب اكران سینمایی نیستند

دستمزد بازیگران این روزها به هیچ‌ وجه اصولی نیست

*آغاز سینمایی «خرس» از بهار سال آینده

خسرو معصومی بر لزوم اعمال حساسیت بیشتر روی ساخت فیلم‌های تلویزیونی تأكید كرد و گفت: می‌توان حجم بالایی از تله‌فیلم تولید كرد كه همگی آن‌ها به لحاظ كیفی نیز در حد قابل قبولی باشند.

این كارگردان ، وسواس بیشتر در تصویب فیلم‌نامه‌ی فیلم‌های تلویزیونی را از راه‌های بالابردن كیفیت این ساختار برشمرد و افزود: مسوولان تصویب‌ فیلم‌نامه باید وسواس بیشتری به خرج داده و در عین حال نباید از طرح برخی انتقادها در متن فیلم‌ها بترسند. در صورت تحقق این امر اتفاقات خوبی را در این ساختار شاهد خواهیم بود.

وی فیلم‌نامه‌های اغلب تله‌فیلم‌ها را ضعیف خواند و گفت: آن‌چه در این فیلمنامه‌ها اهمیت دارد تنها خط و موضوع است و بافت اغلب آن‌ها مشكل دارد. اكثر فیلم‌نامه‌های فیلم‌های تلویزیونی كشش ندارد و مخاطب را جذب نمی‌كنند.

خسرو معصومی كه ساخت دو تله‌فیلم «بیرون از بهشت» و «تاریكی» را براساس فیلم‌نامه‌هایی از جابرقاسمعلی و سعید نعمت‌الله برعهده داشته است، در عین حال به ایسنا گفت: به هنگام ساخت این فیلم‌ها هیچ‌گاه فكر نكردم كه آن‌ها را برای تلویزیون می‌سازم و همان وسواسی كه در ساخت فیلم‌های سینمایی به كار می‌گیرم در ساخت این تله‌فیلم‌ها به خرج دادم.

وی تأكید كرد: همواره در تمامی مراحل ساخت فیلم‌های تلویزیونی سعی خود را می‌كنم كه به شعور مخاطب توهین نشود.

معصومی كه هیچ‌كدام از این تله‌فیلم‌ها را مناسب اكران سینمایی ندیده است، در عین حال به ایسنا گفت: مسلم است فیلمی كه طی 28 روز ساخته می‌شود، بسیار متفاوت از اثری سینمایی خواهد بود كه 60 روزه ساخته می‌شود. طی 28 روز نمی‌توان معجزه كرد؛ چراكه زمان فرصت این‌كار را نخواهد داد.

البته برخی تهیه‌كنندگان به این مسأله توجه نمی‌كنند و فكر می‌كنند اگر تله‌فیلمی 15 روزه ساخته شود، كارگردان شاهكار كرده است. ممكن است به لحاظ مالی واقعا شاهكاری رخ داده باشد، اما مسلما كیفیت چنین فیلمی درحد اكران سینمایی نخواهد بود.

معصومی در پاسخ به این پرسش كه آیا ساخت حجم بالای فیلم‌های تلویزیونی چه مشكلاتی را در حوزه‌ی انتخاب بازیگر و افزایش دستمزدها، ایجاد می‌كند؟ گفت: تلویزیون پول خوبی به بازیگران می‌دهد و بازیگران هم كه می‌بینند بازار كار فراهم است و اگر ایفای نقش در تله‌فیلمی را نپذیرند، كار دیگری به آن‌ها پیشنهاد می‌شود، هركاری را قبول نمی‌كنند، بنابراین وقتی تعداد بازیگر كم باشد مسلم است كه رقم‌های بالایی برای دستمزد پیشنهاد می‌شود.

به اعتقاد این كارگردان سینما و تلویزیون درحال حاضر رقم‌هایی كه به عنوان دستمزد بازیگران مطرح می‌شود، به هیچ‌ وجه اصولی نیست.

خسرو معصومی در پایان همچنین از ادامه نگارش فیلم‌نامه سینمایی «خرس» خبر داد كه قصد دارد فیلم‌برداری آن را از بهار سال آینده آغاز كند.

وی تأكید كرد كه نگارش فیلمنامه‌ی «خرس» را همانند سایر كارهای با وسواس بسیار انجام می‌دهد.

منبع : ایسنا