تبیان، دستیار زندگی

واکنش‌ها به زمین لرزه‌ای مرگبار

زمین‌لرزه مرگبار ۷.۳ ریشتری شب گذشته در مرز ایران و عراق بازتاب خبری گسترده‌ای در ایران و جهان داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زلزله
زلزله بزرگی که ایران و عراق را لرزاند، باعث به وحشت در آمدن مردم شهرهای ایلام، قصرشیرین، همدان، مهاباد، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، شیراز، اهواز، زنجان، چهارمحال و بختیاری، قزوین و خرم آباد شد، در نتیجه این زمین لرزه بسیاری از هموطنانمان کشته و مجروم شدند.
مرکز زمین شناسی آمریکا اعلام کرد این زمین لرزه در 103 کیلومتری جنوب شرق شهر سلیمانیه عراق نزدیک ایران رخ داده است. مرکز لرزه نگاری اروپا مدیترانه نیز اعلام کرد مردم اکثر کشورهای خاورمیانه این زمین لرزه را احساس کرده‌اند. بنابر اعلام منابع عربی، این زمین لرزه در قطر، امارات متحده عربی، کویت و فلسطین اشغالی نیز به وضوح احساس شده است.
در پی زلزله‌ای که روز گذشته خاورمیانه را به لرزه درآورد، شاهد واکنش‌های فراوانی از سوی چهره‌ها و افراد مختلف از جمله رجال سیاسی، هنرمندان و دیگر مردم بودیم که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز در حساب توییتر خود نوشت: امروز اخبار ناراحت‌کننده ای از ایران و عراق شنیدیم. مردم کانادا با خانواده‌های قربانیان این زلزله عمیقا ابراز همدردی می‌کنند.
زلزله
مایکل کلور برشتولد، سفیر آلمان در ایران، در پیامی به زبان انگلیسی و فارسی در صفحه توییتر خود نوشت: مراتب تسلیت عمیق آلمان به دولت و ملت ایران، در پى زلزله مرگبار غرب ایران. ما به یاد قربانیان و خانواده هایشان خواهیم بود. آلمان در صورت لزوم آماده کمکرسانى مى باشد.
زلزله
سفارت فرانسه در ایران  نیزدر پیامی به زبان فرانسوی و فارسی در توییتر خود در واکنش به زلزله در ایران و عراق نوشت: سفارت فرانسه در ایران همبستگی خود را با خانواده قربانیان و مجروحان حادثه زلزله مرگبار در مرز ایران و عراق و نیز تمامی ایرانیان اعلام می‌کند و بسیج بخش‌های خدمات اورژانس ایران را ارج می‌نهد.
زلزله
زلزله
زلزله

زلزله

این زلزله همچنین به دلیل دامنه گسترده آن که تقریبا تمامی خاورمیانه را در بر گرفت، به تیتر "یک" اکثر رسانه‌های مهم جهان تبدیل شد به طوریکه شبکه‌های تلویزیونی با قطع برنامه‌های عادی خود به پوشش این حادثه پرداختند و رسانه‌های نوشتاری نیز جزئیات آن را به صورت لحظه به لحظه در خروجی خود در شبکه‌های اجتماعی قرار دادند.
منابع: خبرگزاری دنیای اقتصاد/ باشگاه خبرنگاران جوان