تبیان، دستیار زندگی

ادامه پاکسازی ریف غربی شهر بوکمال

ارتش سوریه در ادامه پاکسازی مناطق اطراف شهر بوکمال موفق شد چند تن از سرکرده های داعش را کام مرگ بکشاند و هم اکنون در تلاش است که در منطقه «حویجه کاطع»، افراد غیر نظامی را از دست داعش نجات دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دیرالزور
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، جنگنده های سوری در جریان عملیات خود برای ریشه کن کردن تروریستهای داعش در ریف دیرالزور و ریف شهر بوکمال در این استان، چندین سرکرده از این گروه را از پای درآوردند.
گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی گزارش داد که این جنگنده ها مواضع داعش را در ریف غربی شهر بوکمال هدف قرار دادند که چندین تروریست کشته و زخمی شدند.
در میان سرکرده های داعشی که در این حملات کشته شدند نام «هانی الثلجی، أبو منذر الشیشانی و أبو محمد الصافی» به چشم میخورد.
منابع محلی از ریف شرقی دیرالزور از فرار شمار زیادی از عناصر داعش در روستای «الزر» خبر داده و تأکید کردند که به همراه این افراد یکی از خطرناکترین عناصر امنیتی این گروه نیز حضور داشته است.
شبکه خبری «سکای نیوز» گزارش داد که در ریف دیرالزور، نیروهای مقاومت سوریه وارد منطقه «حویجة کاطع» شده اند.
این منطقه یک جزیره در دل رود فرات است که عناصر داعش در آن شمار زیادی از افراد غیر نظامی را به عنوان سپر انسانی، گروگان گرفته اند.
عناصر داعش تا کنون چندین غیر نظامی را در این منطقه از پای درآورده اند. اهالی این منطقه اعلام کردند که قصد داشتند به سمت دیگر رود فرات بروند، ولی عناصر داعش مانع از این مسئله شدند.
حویجه کاطع در میان رود فرات واقع شده است و از شمال 100 متر با روستای «الحسینیه» و از جنوب با منطقه «الحویقه» فاصله دارد و مساحت آن به دو کیلومتر میرسد که سراسر آن اراضی زراعی است.
ادعای دیده بان سوریه: داعش مجددا بوکمال را اشغال کرد
در همین راستا، گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه مدعی شد که نیروهای سوری در شهر بوکمال نتوانسته اند مواضع خود را تثبیت کنند و نیروهای تحت فرماندهی سرهنگ «سهیل حسن» عملیات خود را از منطقه المیادین واقع در کرانه باختری رود فرات به سمت شهر بوکمال آغاز کرده اند.
به گفته این گروه، نیروهای مقاومت در جریان عملیات خود موفق شدند دهها کیلومتر پیشروی کنند و خود را به 35 کیلومتری غرب شهر بوکمال برسانند.
بنا بر این گزارش، نیروهای سوری در موازات کرانه باختری رود فرات، هم اکنون به نزدیکی آخرین میدان نفتی رسیده اند که داعش در خاک سوریه در اشغال خود دارد و در صورتی که نیروهای سوری بتوانند به پیشروی خود ادامه دهند خواهند توانست به بوکمال برسند.
دیده بان میگوید که درگیری میان داعش و ارتش سوریه در شهر بوکمال به پایان نرسیده و دو طرف به شدت با هم درگیر هستند.
به ادعای این گروه، داعش روز گذشته به صورت کامل شهر بوکمال را در جریان یک پاتک گسترده مجددا اشغال کرده است. بدین صورت که داعش نیروهای مقاومت را به داخل بوکمال کشانده و نیروهای سوری گمان کرده اند که عناصر داعش فرار کرده اند و داعش نیز با چند کمین و حمله پیاپی، نیروهای سوری را مجبور به عقب نشینی کرده است.
این ادعاها در حالی مطرح میشود که ارتش سوریه پس از آزادسازی کامل شهر بوکمال در حال حاضر مشغول پاکسازی مناطق اطراف این شهر است.
منبع: خبرگزاری فارس