تبیان، دستیار زندگی

«کوپال» بهترین فیلم جشنواره «همیلیتون» کانادا شد

فیلم «کوپال» به کارگردانی و نویسندگی کاظم مولایی برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد جشنواره «همیلتون» در کشور کانادا شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کوپال

برندگان دوازدهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «همیلتون» (۴ تا ۱۲نوامبر ۲۰۱۷ (۱۳ تا ۲۱ آبان ۹۶) در کشور کانادا در حالی اعلام شد که فیلم «کوپال» نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی را از آن خود کرد و لوون هفتوان نیز برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد.

«کوپال» در بخش‌های بهترین فیلمنامه (کاظم ملایی) و بهترین فیلمبرداری (مجید گرجیان) نیز نامزد کسب جایزه از این جشنواره سینمایی بود.

جشنواره‌ فیلم «همیلتون» کانادا یک جشنواره‌ کاملا مستقل است که خودش را رقیب جدی جشنواره‌ تورنتو دانسته و تمرکز عمده‌اش نمایش خلاقیت و نوآوری در سبک‌های مختلف سینمایی است. 

«کوپال» اولین فیلم بلند سینمایی کاظم ملایی است که اولین نمایش آن سال گذشته در سی و پنجمین جشنواره‌ فیلم فجر رقم خورد و آخرین نمایش آن نیز مربوط به بخش اصلی دهمین جشنواره‌ فیلمهای زیرزمینی آریزونای آمریکا و ششمین جشنواره‌ بین‌المللی «براشوف» کانادا است.

داستان این فیلم یک هفته از زندگی دکتر احمد کوپال با بازی لوون هفتوان را به تصویر می‌کشد که درست قبل از تحویل سال نو دچار چالشی غریب در زندگی‌اش شده است. طبق اعلام تهیه‌کننده‌ این فیلم، «کوپال» از  آبان‌ماه سال جاری در سینماهای سراسر کشور به نمایش درخواهد آمد.

امسال علاوه بر فیلم «کوپال» که در بخش فیلم‌های بلند سینمایی حضور دارد، ۶ فیلم کوتاه نیز از ایران در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی و انیمیشن حضور داشتند که شامل «پیش‌خدمت» ساخته فرنوش عابدی، «لایت سایت» از مسلم طباطبایی، «کرختی» ساخته میلاد جرموز، «سهمی از سهم» به کارگردانی کاوه جاهد، «اکتسابات انتسابی» از سمانه شجاعی و «روح‌انگیز» ساخته المیرا باقرزاده می‌شود.

منبع: ایسنا