تبیان، دستیار زندگی

دست‌هایم در خاک ریشه کرده‌اند

مریم سالور درباره شاعرانگی موجود در آثار نمایشگاه اخیرش در گالری ایرانشهر گفت: این بار قاصدک توانست مرا مجذوب کند و به شکلی شاعرانه در آثارم بروز و ظهور داشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مریم سالور نقاش

مریم سالور نقاش، سفالگر و مجسمه‌ساز که این روزها نمایشگاه آثارش در گالری ایرانشهر برپاست؛ توجه به عناصر طبیعت را ازجمله دلایل شروع مجموعه آثار "قاصدک" دانست و دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: زمانی که مشغول کار روی مجموعه مترسک‌ها بودم، متوجه حضور قاصدکی روی بوم شدم که توجه مرا به خود جلب کرد.

او ادامه داد: دیدن یک قاصدک در لحظه مرا مجذوب خود کرد به‌نحوی‌ که لحظاتی کاملاً شیفته این عنصر طبیعی شدم زیرا قاصدک در نهاد و درون خود حامل شادمانی و انرژی مثبت است.

این هنرمند افزود: جالب اینجاست که وقتی بعد از دیدن قاصدک، مشغول به کار شدم، فهمیدم که حضور این گیاه زیبا روی کار من تأثیر گذاشته است به‌نحوی‌ که کاملاً  آثار این مجموعه از قاصدک متأثر شد و تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند.

سالور توجه به عناصر طبیعت را از ویژگی‌های کاری خود خواند و اظهار کرد: من یک نقاش طبیعت هستم لذا همواره عناصر موجود در طبیعت روی من اثر گذاشته‌اند به همین خاطر این بار قاصدک توانست مرا مجذوب کند و به شکلی شاعرانه در آثارم بروز و ظهور داشته است.

او درباره آثار این نمایشگاه بیان کرد: بالغ‌بر 11 تابلوی نقاشی در ابعاد 220 در 130 به همراه چیدمان مجسمه‌هایی معلق در فضا در این مجموعه به نمایش گذاشته‌ شده‌اند.
نقاشی مریم سالور

این هنرمند درباره تکنیک اجرای این آثار توضیح داد: مجسمه‌های موجود در این مجموعه از جنس قلع هستند البته در درون تابلوها خاک و آینه نیز به‌ کار رفته است به‌نحوی‌ که در پس‌زمینه هر یک از تابلوها بافت زمین به شکل خاک تصویر شده است.

سالور، عنصر خاک را دارای اولویت ویژه‌ای در کارهای هنری‌اش دانست و گفت: طی سال‌های گذشته همواره بیان من در اجرای آثار تغییر کرده است اما هرگز عناصر و متریال کاری من تغییر چندانی نداشته است به همین خاطر می‌توانم بگویم که دست‌های من در خاک ریشه پیدا کرده‌اند.

او ادامه داد: تابلوهای مجموعه "قاصدک" همان مجسمه‌هایی هستند که روی بوم کشیده شده‌اند زیرا سبک و سیاق مجسمه‌سازی من و حتی سفالگری و کار با سرامیک نیز در آن‌ها دیده می‌شود.

این هنرمند بازخورد نمایشگاه را بسیار دل‌انگیز خواند و اظهار داشت: در طول مدت‌زمان نمایش این آثار دیدم، شادی و شعف کودکانه‌ای که در کارهای این مجموعه بود کاملاً به مخاطبان منتقل شد.
نقاشی مریم سالور

سالور تأکید کرد: به لحاظ اندیشه، متریال و احساسات مجموعه "قاصدک" برای من بسیار جذاب بود به‌خصوص که استقبال قابل‌توجهی نیز از این مجموعه شکل گرفت.

بر اساس این گزارش،  نمایشگاه نقاشی و چیده‌مان مریم سالور از ۱۲ تا ۲۳ آبان ماه در گالری ایرانشهر واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۶۹/۱ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

منبع: هنر آنلاین