تبیان، دستیار زندگی

رواق شهیدان شماره

طلبه شهید حجت‌اللّه پارسا

طلبه شهید حجت‌اللّه پارسا، به سال 1337 شمسی در شهر عالم پرور بروجرد به دنیا آمد. خانواده‌ای کشاورز و پایبند به امور دینی داشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
طلبه شهید حجت‌اللّه پارسا
طلبه شهید حجت‌اللّه پارسا، به سال 1337 شمسی در شهر عالم پرور بروجرد به دنیا آمد. خانواده‌ای کشاورز و پایبند به امور دینی داشت و حجت‌اللّه پارسا در چنین محیطی، علاوه بر این‌که شبانه، تحصیلاتش را تا سوم راهنمایی ادامه داد، روزها نیز همپای پدر در زمین کشاورزی کار و تلاش می‌کرد. وقتی دوره راهنمایی را تمام کرد، وارد حوزه علمیه بروجرد شد و به یادگیری ادبیات عرب و مقدمات معارف دینی پرداخت.
طلبه شهید حجت‌اللّه پارسا، به سال 1337 شمسی در شهر عالم پرور بروجرد به دنیا آمد.
خانواده‌ای کشاورز و پایبند به امور دینی داشت و حجت‌اللّه پارسا در چنین محیطی، علاوه بر این‌که شبانه، تحصیلاتش را تا سوم راهنمایی ادامه داد، روزها نیز همپای پدر در زمین کشاورزی کار و تلاش می‌کرد. وقتی دوره راهنمایی را تمام کرد، وارد حوزه علمیه بروجرد شد و به یادگیری ادبیات عرب و مقدمات معارف دینی پرداخت.
او پس از دو سال اقامت در آن حوزه، وارد حوزه علمیه قم شد. با ورودش به شهر قم، در متن انقلاب ایران قرار گرفت.
او در تظاهرات و پخش اعلامیه و نوارها شرکت فعالی داشت و علاوه بر فراگیری علم و معرفت، پی‌گیر امور اجتماعی بود، و این خود علامت روشن‌بینی و وسعت نظر اوست.
با آغاز جنگ تحمیلی و فرمان حضرت امام مبنی بر آموزش نظامی و بسیج مردمی، شهید پارسا نیز وظیفه شرعی و انسانی خود دانست که به فراگیری فنون رزمی مشغول شود. او پس از آموزش نظامی، در عیدقربان سال 1359 شمسی از طرف دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به همراه دیگر رزمندگان عازم جبهه شوش شد.
پس از سه ماه حضور مخلصانه در جبهه‌های جنگ، روزی تصمیم گرفت جهت رفع تشنگی رزمندگان همسنگرش به سوی رود کرخه برود و آب بیاورد؛ اما در بین راه بر اثر اصابت ترکش خمپاره، زخمی عمیق برداشت و مداوای پیکر غرق به خون او که به بیمارستان انتقال داده شد، سودی نبخشید و شربت شهادت نوشیده، جان شیرین به جان آفرین تسلیم کرد.روحش با اهل‌بیت علیهم‌السلام محشور باد
منبع: خبرگزاری افق حوزه