تبیان، دستیار زندگی

اسرار نیمه تاریک ماه

سازه‌های باستانی در سمت تاریک ماه ؛ آیا بیگانگان از رگ گردن به ما نزدیک تر بوده‌‌اند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اسرار نیمه تاریک ماه
 آیا بیگانگان در کره ماه، شهرسازی کرده بودند؟! کشف سازه های باستانی در سمت تاریک ماه موضوعی بود که در پی انتشار تصاویر رسمی، بحث‌های بسیاری را به همراه داشت.
این بار قصد داریم شما را به سفری دور و دراز از دنیایی عجیب ببریم! جایی که غم، اندوه و یا پریشانی ناشناخته است و هیچ خبری از درد، غم و اندوه نیست؛ جایی به نام سمت تاریک ماه! قسمتی از کره ماه که ما هیچ‌گاه آن را نمی‌بینیم. اما شاید در برخی موارد، این محدودیت به صلاح ما باشد؛ شاید بهتر است که از برخی چیزها اطلاع نداشته باشیم! به عنوان مثال، مردم ترجیح می‌دهند در مورد مسائلی همچون روح، اجنه و … مطالعه کمتری داشته باشند، زیرا تصور چنین چیزهایی ممکن است خواب شب را بر آنان دشوار سازد.
سمت تاریک ماه نیز یکی از مواردی است که احتمالا باید آن را در این دسته‌بندی جای داد. از آنجا که ما هیچ‌گاه قادر به دیدن سمت تاریک ماه نیستیم، همواره داستان‌های اسرارآمیزی پیرامون آن وجود داشته است. چرا ما همواره فقط می‌توانیم یک سمت ثابت از ماه را ببینیم؟ در آن سوی دیگر از ماه چه چیزی قرار دارد؟ شایعات حاکی از آن هستند که سازه های باستانی در سمت تاریک ماه ، چیزی‌ست که از دیدگان ما پنهان شده و قمر زمین یکی از پایگاه‌های بیگانگان بوده است! شایعات نمی‌توانند چیزی را اثبات کنند، اما آیا شواهدی برای رد این ادعا وجود دارد؟
یوفولوژیست‌ها می‌گویند که در نیمه تاریک ماه، سازه هایی باستانی و قدیمی وجود دارند که هیچ یک از آنان ساخته انسان نیست!
سازه های باستانی در سمت تاریک ماه متعلق به تمدن‌های بیگانه است!
گفته می‌شود که این سازه‌ها، هم‌رنگ سنگ‌های موجود بر سطح ماه هستند و همین امر سبب می‌شود که تشخیص آنان در تصاویر تهیه شد مشکل باشد. عده‌ای می‌گویند که این ساختارها، چیزی جز یک اشتباه ذهنی موسوم به پدیده پاریدولیا (Pareidolia) نیست. با این حال، نظریه‌پردازان توطئه همچنان به بحث و گمانه‌زنی در این رابطه ادامه می‌دهند.
یک منبع ناشناس مدعی شده که آژانس فضایی ناسا با بمب‌گذاری مناطق مختلف کره ماه، سعی بر آن داشته که نشانه‌های مربوط به فعالیت‌های موجودات فضایی را از بین ببرد.

تونل‌های زیرزمینی در ماه

اسرار نیمه تاریک ماه
گروه دیگری از یوفولوژیست‌ها معتقدند که سازه های باستانی در سمت تاریک ماه ، بیانگر فعالیت موجودات فضایی در زیر پوسته این قمر است!
چاندریان-1 (Chandrayaan-1) اولین فضاپیمای بدون سرنشین هند بود که به منظور جمع‌آوری اطلاعاتی مفید از سطح کره ماه به فضا پرتاب شد. این فضاپیما با بررسی‌‌های خود در نیمه تاریک ماه، از وجود تونل‌های زیرزمینی در زیر پوسته این قمر رونمایی کرد و همین امر، باری دیگر بحث و گمانه‌زنی‌ها پیرامون همسایه باستانی زمین را به بیشترین مقدار خود رساند.
عده‌ای بر این باورند که وجود غارها و تونل‌های عظیم زیرزمینی در کره ماه، می‌تواند بیانگر این موضوع باشد که بیگانگان به خانه ما بسیار نزدیک‌تر از آن هستند که فکرش را می‌کردیم!
اکتشاف این شبکه وسیع از تونل‌های زیرزمینی در کره ماه، به اندازه‌ای است که می‌تواند یک شهر کامل را تحت پوشش خود قرار دهد.
آژانس فضایی ناسا در مورد این تونل‌های زیرزمینی می‌گوید که احتمالا بتوان آنان را به عنوان اقامتگاه‌های انسانی در آینده سفرهای فضایی مورد استفاده قرار داد.
سطح کره ماه در دوره‌های مختلف تاریخ هدف اصابت شهاب‌سنگ‌های بسیاری قرار گرفته که نشانه آن، دهانه‌های موجود بر سطح این کره هستند. گروهی از یوفولوژیست‌ها می‌گویند که سازه‌ها و فعالیت‌های بیگانگان، در سایه این دهانه‌ها انجام می‌گیرد؛ جایی که از دیدگان ناظران زمینی پنهان است.
واقعیت این است که تا قبل از اختراع ماهواره‌ها، نیمه تاریک ماه محلی مناسب برای مخفی شدن بیگانگان بود. اما همزمان با پیشرفت تکنولوژی، آن‌ها از تکنیک‌های دیگری برای مخفی شدن از چشمان ما استفاده می‌کنند. به همین جهت، استفاده از این تونل‌ها و غارهای زیرسطحی، می‌تواند محلی مناسب برای استقرار آنان باشد.

چرا نمی‌توان سمت تاریک ماه را دید؟

اسرار نیمه تاریک ماه
هرگاه که به کره ماه نگاه می‌کنید، یک سمت ثابت از آن در برابر دیدگان شماست. علت این است که ماه در هر بار گردش به دور زمین، یک بار به دور خود می‌چرخد. در طی چند میلیون سال، نیروهای گرانشی، آهنگ گردش ماه را کاهش دادند و بشر امروزی تنها قادر است یک سمت ثابت از آن را مشاهده کند.
آن قسمت از ماه که از دیدگان ما پنهان شده، اغلب با عنوان «سمت تاریک ماه» نام‌گذاری می‌شود که این اصطلاح از لحاظ علمی کاملا غلط است؛ چرا که سمت دیگر ماه نیز درست مشابه نیمه‌ای که ما آن را می‌بینیم، از تابش نور خورشید بهره‌مند بوده و هیچ تفاوتی از این لحاظ برای آنان نمی‌توان قائل بود.
صدها سال قبل، بشر همواره به این فکر می‌کرد که سمت دیگر ماه چه شکلی است. آیا شکل و شمایل ظاهری آن، مشابه با قسمتی است که ما همواره آن را می‌بینیم؟ و یا اینکه آن سوی ماه ظاهری کاملا متفاوت را دارد؟ سرانجام در سال 1959، از سمت تاریک ماه توسط فضاپیمای لونا 3 (Luna 3) اتحاد جماهیر شوروی، پرده‌برداری شد. این فضاپیما، سفری طولانی را به آن سوی ماه در پیش گرفت و توانست با تصاویری که از این ماموریت به ثبت می‌رساند، ظاهری متفاوت از سمت دیگر کره ماه را برای ما مخابره کند.
فضاپیمای بعدی، لونا 4 (Luna 4) بود که در سال 1967 به فضا پرتاب شد و توانست تصاویری با وضوح بسیار بالاتر را از این قسمت از کره ماه به زمین ارسال کند. بعد از این ماموریت، فضانوردانی که همراه با آپولو 8 در مدار ماه گردش می‌کردند، توانستند برای اولین بار قسمت تاریک ماه را با چشمان خود مشاهده کنند.
امروزه ما تصاویر و نقشه‌های بسیاری از سمت تاریک ماه را در اختیار داریم. اما با این حال، همچنان داستان‌های اسرارآمیز بسیاری در مورد نیمه پنهان ماه وجود دارد. اغلب این موضوعات، به مسئله عدم بازگشت انسان به کره ماه مرتبط هستند. نظریه‌پردازان توطئه بر این باور هستند که بیگانگان علاقه‌ای به بودن ما در این قمر ندارند. تاکنون تصاویر بسیاری نیز منتشر شده‌اند که بحث در مورد سازه های باستانی در سمت تاریک ماه را به یک موضوع جنجالی تبدیل می‌کنند!

پایگاه‌های بیگانگان

اسرار نیمه تاریک ماهیوفولوژیست‌ها بر این عقیده‌اند که سمت تاریک ماه، محلی است که بیگانگان پایگاه‌های خود را در آن احداث کرده‌اند. اگر این دسته از بیگانگان، مهاجرانی از ماورای منظومه شمسی باشند، طبیعی است که برای ملاقات‌های مداوم از زمین، پایگاهی ثابت را در کره ماه ایجاد کرده باشند. برای این کار، چه جایی بهتر از سمت تاریک ماه؟ سازه های باستانی در سمت تاریک ماه چنانچه با این هدف ساخته شده باشند، احتمالا تصورات ما از بیگانگان و موقعیت آنان را به کلی تغییر خواهد داد.
برای تقویت این ادعا، یوفولوژیست‌ها اغلب از سخنان یکی از افسران سابق نیروی دریایی ایالات متحده با نام میلتون ویلیام «بیل» کوپر (Milton William Bill Cooper) نقل قول می‌کنند. او یکی از فعال‌ترین نظریه‌پردازان تاریخ آمریکا بود و همواره تاکید می‌کرد که قدرت‌های جهانی با موجودات فرازمینی در ارتباط بوده و این موضوع مهم را از جهانیان مخفی می‌کنند. او همچنین ویروس HIV را ساخته بشر می‌دانست که قرار بود همجنسگرایان، سیاهپوستان و بخش‌هایی از مردمان آمریکای لاتین را هدف قرار دهد.
در جریان یک گزارش مطبوعاتی در سال 1989، ویلیام کوپر سوگند یاد می‌کند که بیگانگان همواره در حال ملاقات از سیاره ما بوده و دولت آمریکا نیز با آنان در ارتباط است. او در این باره گفت:
پایگاه مخفی بیگانگان در کره ماه که لونا (LUNA) نام دارد، توسط فضانوردان ماموریت آپولو دیده شده و از آن فیلم‌هایی نیز وجود است. وجود یک پایگاه عظیم، استخراج محتویات ارزشمند ماه توسط ماشین‌های بسیار بزرگ و همچنین تعداد بسیاری از سفینه‌های ناشناخته از جمله مواردی هستند که در سمت تاریک ماه قرار دارند.

تصاویر رسمی ناسا

برای دیدین و دانلود ویدیو منتشر شده از تصاویر مکاه کلیک کنید.
 یوفولوژیست‌ها می‌گویند که از این موارد، تصاویر و فیلم‌های بسیاری در دسترس هستند که همگی توسط دوربین‌های ناسا به ثبت رسیده‌اند! بیگانگان، پایگاه عظیمی را در سمت تاریک ماه ایجاد کرده‌اند و شواهد موجود، تماما از منابع معتبر و رسمی منتشر شده‌اند. در سال 1994، نیروی دریایی ایالات متحده به منظور نقشه‌برداری از قمر زمین، ماهواره‌ای تحت عنوان کلمانتین (Clementine) را به فضا پرتاب کرد. این ماموریت 2 ماه به طول انجامید و تعداد 1.8 میلیون تصویر را به ثبت رساند. از میان این تعداد، تنها 170 هزار تای آن به صورت عمومی منتشر شده و باقی آن‌ها به صورت محرمانه هستند. اگر بر روی کره ماه، چیزی به جز دهانه‌های برخورد و پستی و بلندی‌های طبیعی نیست، چه چیزی را از مردم پنهان می‌کنند؟ حتی در این باره یک فایل ویدیویی نیز تهیه شده که مجموعه‌ای از تصاویر مربوط به سازه های باستانی در سمت تاریک ماه را در کنار هم قرار داده است.

سفر ذهنی به کره ماه

ابر سازه بیگانگان در مدار ستارگان دارای چه حجم و اندازه ای است؟یوفولوژیست‌ها معتقدند که یکی از مهم‌ترین شواهد مربوط به وجود سازه های باستانی در سمت تاریک ماه ، تجربه‌ای تحت عنوان سفر ذهنی و یا تجربه سایکیک است. اینگو سوان (Ingo Swann) به عنوان یکی از افراد باتجربه و شناخته شده در این زمینه، نقش به سزایی را در چنین ماموریت‌هایی ایفا کرد.
با توجه به موفقیت‌های بسیار شگفت‌انگیزی که داشته، گفته می‌شود که او یکی از بهترین بینندگان از راه دور بوده است. برای مثال، در سال 1973، سوان با بهره‌گیری از مهارت‌های ذهنی خود، از وجود حلقه در مدار سیاره مشتری خبر داد. این در حالی بود که وجود و یا عدم وجود حلقه‌ای از اجرام آسمانی در اطراف سیاره مشتری، تا سال 1979 بر دانشمندان ناشناخته بود و از این واقعیت مهم، سرانجام توسط فضاپیمای وویجر 1 (Voyager 1) پرده‌برداری شد.
سوان چندین مرتبه با استفاده از یک فرد دیگر، مشاهدات خود را به صورت از راه دور برای ایالات متحده عملی می‌ساخت که از جمله آنان می‌توان به برنامه‌های جاسوسی اشاره کرد.
سوان همراه با فرد دیگری، یک سفر ذهنی به کره ماه را تجربه کردند که در طی آن، امکان مشاهده نواحی مختلف این کره برای او میسر می‌شد. در این تجربه، 10 مختصات جغرافیایی مختلف از کره ماه مورد بررسی قرار گرفت که در این میان، قسمت‌هایی از سمت تاریک ماه نیز شامل آنان بود.
سوان با چشمان ذهنی خود، بخش‌های مختلفی از ماه را به صورت از راه دور مشاهده کرد و سرآخر تصمیم گرفت منطقه‌ای دور دست از چشم انسان را نیز واکاوی کند. منطقه‌ای که همواره از دیدگان بشر پنهان است!
پس از آنکه ارتباط ذهنی سوان برقرار شد، او نشانه‌هایی از یک فعالیت عجیب و غریب در سطح ماه را دید. گویی که ردپای حمل و نقل‌های غول‌آسا در این کره ناشناخته را مشاهده کرده باشد! او بعد از اندکی مشاهده راه دور، متوجه شد که فعالیت‌هایی فرازمینی در قمر زمین در حال اجرا هستند. او در این باره می‌گفت که در اعماق یک دهانه، هاله‌ای سبک رنگ دیده می‌شود که نور آن از سمت برج‌های بسیار بلند تابیده می‌شود. در ادامه سوان از وجود یک شخص یا یک چیز عجیب در ماه سخن گفت که ساخت پایگاه های باستانی در سطح ماه را در برنامه‌های خود دارد. به گفته وی، بیگانگانی که در ماه حضور دارند، علاقه چندانی به مکالمه با ما زمینی‌ها از خود نشان نمی‌دهند. از این جهت، تنها راه اطلاع از برنامه‌های آنان استفاده از فعالیت جاسوسی از طریق سفر ذهنی به کره ماه است. سازه های باستانی در سمت تاریک ماه موضوعی بود که ذهن سوان و سایر سران ایالات متحده را با خود مشغول کرد.

بازگشت به ماه

ابر سازه بیگانگان در مدار ستارگان دارای چه حجم و اندازه ای است؟مانند تعداد دیگری از نظریه‌های توطئه، موضوع سازه های باستانی در سمت تاریک ماه هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و به طور قطع بر یقین نمی‌توان آنان را رد و یا تایید کرد. تنها راهکار موجود برای پرده‌برداری از واقعیت، بازگشت دوباره انسان به ماه است.
ظاهرا هم ناسا سعی دارد چنین برنامه‌ای را عملی ساخته و مجددا انسان را به سمت همسایه زمین ببرد. در واقع، این بار قرار است که 4 فضانورد از آژانس فضایی ناسا، ماموریت جدیدی را به نیمه تاریک ماه اجرا کنند! ماموریتی که قادر باشد به سوالات بسیاری پاسخ دهد. چه چیزی در نیمه تاریک ماه، در انتظار فضانوردان است؟ آیا این مسئله یک بار برای همیشه تمامی شایعات و گمانه‌زنی‌های موجود را حل و فصل می‌کند؟
منبع:گجت‌نیوز