تبیان، دستیار زندگی
ایران با عرضه عناوین مختلفی از کتاب و با در اختیار داشتن بزرگترین غرفه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، حضوری فعال در این اتفاق فرهنگی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور فعال ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو
نمایشگاه کتاب مسکو

ایران با عرضه عناوین مختلفی از کتاب و با در اختیار داشتن بزرگترین غرفه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، حضوری فعال در این اتفاق فرهنگی دارد.

ایران با عرضه عناوین مختلفی از کتاب و با در اختیار داشتن بزرگترین غرفه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، حضوری فعال در این اتفاق فرهنگی دارد. بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو با حضور ۵۵ کشور جهان همراه شماری از مؤسسات انتشاراتی و کتاب روسی و بین‌المللی فعالیت خود را آغاز کرد. در این نمایشگاه همچنین ۸۰۰ غرفه به محصولات چاپی و الکترونیکی مؤسسات و مراکز انتشاراتی داخلی و خارجی اختصاص یافته است.

مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران به نمایندگی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این نمایشگاه حضور دارد و کتابهایی را در حوزه‌های مختلف به نمایش گذاشته است. سازمان مطالعه و تدوین کتب درسی دانشگاهها، انتشارات بین‌المللی الهدی، مجمع جهانی اهل بیت (ع) و نیز رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در مجموعه‌ای به مساحت ۷۰ مترمربع محصولات و کتابهای خود را ارایه کرده‌اند.

عصر چهارشنبه ۱۱ شهریور ماه در اولین روز برپایی این نمایشگاه پنج کتاب منتشر شده از سوی رایزنی فرهنگی ایران در مسکو به زبان روسی در محل نمایشگاه رونمایی شد. این کتابها با عناوین خانواده در ایران، دفتر دوم مثنوی مولوی، فلسفه و هدف زندگی اثر مرحوم علامه محمد تقی جعفری، قرآن کتاب هدایت، گزیده فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) درباره قرآن کریم و نیز روشنگری دینی تألیف مصطفی محقق داماد پس از رونمایی در محل نمایشگاه در معرض دید قرا رگرفت.

نیکلای اوفسیانیکف رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، شرکت ایران در این نمایشگاه سالانه را قابل تحسین دانست و گفت: دو کشور علاقه‌مندند در حوزه کتاب و انتشارات همکاریهای خود را تقویت کنند. وی ادامه داد: تقویت همکاری میان ایران و روسیه در حوزه کتاب و انتشارات به دنبال حضور هیئت روسی در آخرین نمایشگاه کتاب تهران به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد دو کشور در این حوزه نیز به گسترش همکاری‌ها بپردازند. وی اظهار کرد: هیأت روسی در نمایشگاه کتاب تهران از نزدیک در جریان فعالیتهای گسترده دست‌اندرکاران بخش کتاب و انتشارات در ایران قرار گرفت و با برداشتی مثبت و استقبال فراوان از آداب و سنن نیک ایرانی و مهمان نوازی مردم این کشور به روسیه بازگشت که دستاورد خوبی برای هیأت روسی از این سفر بود.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از ۲ تا ۷ سپتامبر در فضای نمایشگاهی "و.و.تس. روسیه" در مسکو برپا شده که یکی از بزرگترین غرفه‌های آن در اختیار ایران قرار دارد.