تبیان، دستیار زندگی

فیسبوک قصد دارد مایکروسافت و گوگل را از دور رقابت خارج کند

فیسبوک قصد دارد با ادغام نرم افزار Workplace خود با اپلیکیشن Quip سیلزفورس، نسخه جدیدی از شبکه‌های اجتماعی را روانه بازار کند که به مدیریت کسب و کارها می‌پردازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فیسبوک قصد دارد مایکروسافت و گوگل را از دور رقابت خارج کند
فیسبوک قصد دارد با همکاری سیلز فورس در حوزه تولید نرم‌افزار تجاری، مایکروسافت و گوگل را از دور رقابت خارج کند. شنیده‌ها حاکی از آنند که فیسبوک و سیلزفورس با هم همکاری می‌کنند تا با شرکت‌های بزرگی همچون گوگل و مایکروسافت در حوزه تولید نرم‌افزار تجاری به رقابت بپردازند.
انتظار می‌رود که توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای ابری و غول شبکه‌های اجتماعی در روز سه‌شنبه اعلام کنند که جهت افزایش بهره‌وری اپلیکیشن Salesforce Quip، قصد دارند آن را با اپلیکیشن Facebook Workplace ادغام کنند؛ حاصل این ادغام‌ نسخه‌ای از شبکه اجتماعی است که به‌طور خاص برای تجارت و کسب‌وکار طراحی خواهد شد. ظاهرا هدف از طراحی نرم‌افزار جدید، سهولت در اشتراک‌گذاری اسناد Quip در اپلیکیشن Workplace و همچنین مشاهده فهرستی از اسناد به اشتراک گذاشته شده است.
این مشارکت که برای نخستین مرتبه در ماه آوریل مشخص شد و امروز نیز در حال توسعه است، به دو شرکت فوق کمک می‌کند تا به‌خوبی با نرم‌افزارهایی همچون مایکروسافت آفیس و جی سوئیت گوگل به رقابت بپردازند.
اما این معامله می‌تواند منافع دیگری نیز داشته باشد؛ در واقع همکاری فیسبوک و سیلزفورس موجب باز شدن راه مشتریان هر یک از شرکت‌ها به دیگری می‌شود.
در حال حاضر اپلیکیشن Quip با نرم‌افزار بازاریابی و مدیریت مشتریان سیلزفورس یکپارچه‌سازی شده است. حال چنانچه اشتراک‌گذاری اسناد Quip در نرم‌افزار Workplace راحت‌تر صورت گیرد، می‌تواند عاملی بر جذب کاربران سیلزفورس به سمت سرویس فیسبوک باشد.
در همین حال، کاربران Workplace نیز به راحتی در دنیای سیلزفورس به گشت‌و‌گذار پرداخته و کارهای خود را به‌راحتی انجام می‌دهند.
این نوع از همکاری یا فروش متقابل برای آینده هر دو نرم‌افزار Quip و Workplace بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.
شرکت سیلزفورس اپلیکیشن Quip را سال پیش با قیمت ۷۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. همان زمان، برت تیلور که توسعه‌دهنده نرم‌افزار Quip بود و زمانی کارمند اصلی حوزه فن‌آوری فیسبوک محسوب می‌شد، اظهار داشت که این معامله سود کلانی از طریق فروش به شرکت‌های تجاری به ارمغان خواهد آورد.
بازار کسب و کار برای شخص یا سازمان جدیدی که هیچ حمایتی از سوی سازمان‌های مهم و بزرگی همچون سیلزفورس نمی‌شوند، می‌تواند بسیار پیچیده باشد؛ زیرا معمولا کسب و کارها تمایل بیش‌تری به شراکت با شرکای ثابت دارند. این موضوع دقیقا همان عاملی است که مایکروسافت آفیس را به محلی استاندارد برای تجارت تبدیل کرده؛ چرا که امن است و انتخابی شناخته‌شده برای خرید محسوب می‌شود.
Workplace نیز به نوبه خود بهترین است؛ تا جایی که بیش از ۳۰ هزار سازمان در آن حساب کاربری دارند و مشغول استفاده هستند. با این حال Quip و Workplace راه درازی برای رقابت و رسیدن به جایگاه‌های مایکروسافت آفیس و جی سوئیت گوگل دارند.
همکاری با سیلزفورس می‌تواند موقعیت آشنایی با شرکت‌های تجاری بسیاری را برای Workplace به همراه داشته باشد.
منبع:زومیت