تبیان، دستیار زندگی

تقدیر بنیانگذار بنیاد اخلاص روسیه از تلویزیون ایران

محمد مصطفویچ، امام جماعت مسجد اخلاص بناینگذار این بنیاد در روسیه با اشاره به حضورش در مراسم اربعین گفت: حتما به مسلمانان روسیه این قضیه را انتقال خواهم داد که ایران، سوریه و عراق گهواره تمدن اسلامی هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
محمد مصطفویچ
پیاده روی اربعین دیگر به یک میعادگاه بزرگ جهانی تبدیل شده است. اگرچه بایکوت هماهنگ این اتفاق بزرگ توسط رسانه های غربی به شکلی کاملا هماهنگ شده ادامه دارد، اما مسافران غربی این پیاده روی از ینگه دنیا برای حضور در این پیاده روی ابراز علاقه می کنند. امسال با حمایت سازمان هنری رسانه‌ای اوج، برخی حاضران بین‌المللی و همچنین غیرمسلمان پیاده‌روی اربعین حسینی، به دعوت کمپین "حسین عشق بین‌المللی" (Hussain the International Love) به این راهپیمایی آمدند. محمد مصطفویچ از روسیه و شهر اوفا به این راهپیمایی آمده. وی امام جماعت مسجد اخلاص و بنیانگذار بنیاد اخلاص است و فعالیت های مهمی در حوزه مسلمانان روسیه صورت می دهد و فستیوال هایی را در حوزه هنرهای اسلامی برگزار می کند. 

وی درباره راهپیمایی اربعین گفت: هیچ کمپینی و هیچ تجمعی در دنیا نمی تواند به این میزان علاقمند را یک جا جمع کند. در واقع کسی نیست که بتواند این درخواست را بکند. اما امام حسین اینجا رهبری می کند. حتی مکه برای حج معمولاً بین 6 تا 10 میلیون بیشتر گنجایش ندارد و این یک حرکت واقعاً فوق العاده است برای همه دنیا مخصوصاً جهان اسلام. میگویند اینها هر کدام دلیل خاصی دارد و یک چیز عادی است که سر طناب می‌رسد به ته طناب یعنی چیزی که به هم وصل است. در قرآن هم گفته میشود در جهان با هم حرکت کنید با هم و کنار هم.

امام جماعت مسجد اخلاص در روسیه با اشاره به انعکاس پیام اربعین برای مسلمانان روسیه گفت: مسجد اخلاص تجربه کاری با خیلی از بنیاد ها و ارگان های مذهبی را دارد از جمله ایران و حالا ما آمدیم به عراق. شیعیان روسیه این پیام ها را درک می کنند. ولی چیزی که خیلی برای ما جالب است و ما همراه خود می بریم این است که انسان های متفاوت از کشورهای متفاوت هستند یعنی تعداد بسیار زیادی هستند که به اینجا آمدند.

وی در مورد سابقه پیاده روی اربعین نیز گفت: این اتفاق یک مسئله تاریخی است که در عراق اتفاق می افتد. کشورهای عراق و ایران گهواره تمدن هستند. مخصوصاً عراق که بین النهرین در آنجا قرار دارد و من حتما به مسلمانان روسیه این قضیه را تکرار خواهم کرد که ایران، سوریه و عراق گهواره تمدن اسلامی هستند و گهواره تمدن تاریخی و این چیز بسیار مهمی است. ما باید بدانیم که حال شان بسیار خوب است و آینده شان بسیار درخشان خواهد بود.

مصطفویچ هم چنین با اشاره به روحیات مردم در پیاده روی اربعین گفت: مردم اینجا خیلی زیبا هستند واقعاً از لحاظ روح و ظاهر بسیار زیبایی درون دارند و فوقالعاده اند. راحت با همه چیز برخورد می کنند و زیاد سخت نمیگیرند. وی با تشکر از کمپین بین المللی حسین عشق بین المللی گفت: ما اینجا از مراسم و برنامه هایی که برای مان چیده بودند خیلی استفاده کردیم.هم بازدید از حرم و و دیدار با علمای که اینجا از ما استقبال کردند که بدون کمک و حضور ارگان حسین اینترنشنال لاو انجام نمی شد و همه آن با تلاش این دوستان هست که این اتفاق افتاد. این ایده‌ای که ارگان حسین اینترنشنال لاو دارد واقعاً قابل تحسین است .

مصطفویچ ابراز امیدواری کرد که اتفاقات مناسبی در حوزه بین المللی برای عاشورا و تبیین مکتب امام حسین اتفاق بیفتد و افزود: ما دستانمان را بالا می‌گیریم و همراه همه مسلمانان دعا و گریه می کنیم برای امام حسین و تمام اشک های مان برای امام حسین است و تمام موهای سفیدمان برای زجری است که امام حسین و خانواده‌اش کشیدند. و امیدواریم این قضیه ما را به هم نزدیک کنند و بتوانیم راهشان را ادامه بدهیم ان‌شاءالله. ما این روزهایی که اینجا هستیم هر روز دعا می‌کنیم که وحدت بین مسلمانان هر روز محکم و محکم تر شود.

وی درباره چرایی نپرداختن رسانه های دنیا به اتفاق بزرگ اربعین گفت: این موضوع انقدر مهم است که خیلی ها از شدت نور این قضیه چشمانشان را نمی توانند باز کنند و ببینند یعنی آن چشمها که باید باز باشد و ببینند به زور بسته نگه داشته شده اند هنوز این نور خورشید به آنها نرسیده است.

مصطفویچ با تقدیر از شبکه های ایرانی درباره انعکاس پدیده پیاده روی اربعین گفت: این یک کار بسیار مثبتی است که دوستان دارند انجام می دهند که چشمان بقیه باز شود ولی هنوز نرسیده زمانیکه چشم های آنها باز شود. روح کربلا روح اربعین چیزی است که به مرور زمان به دست می‌آید یک چیزی نیست که شما بروید بازار پولش را بدهید و ان را بخرید و بگذارید در جیبتان این طول میکشد که آدم به این نقطه از درک برسد.


منبع : تسنیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.