تبیان، دستیار زندگی

عشقی زودهنگام در دنیای مجازی

چرا بعضی مواقع انسان از راه دورعاشق کسی میشود؟ مثلا من خودم از طریق یکی از رسانه های مجازی عاشق شدم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دنیای مجازی

مدت هاست دچار مشکلی شده ام که نمی دانم چطور آن را بر طرف کنم .چرا بعضی مواقع انسان از راه دورعاشق کسی میشود؟ مثلا من خودم از طریق یکی از رسانه های مجازی عاشق شدم با اینکه فرد مورد نظر ازمن دور است ،طوری نسبت به او احساس علاقه می کنم که نمی توانم ارتباطم را قطع کنم.دلم میخواهد او را از نزدیک ببینم . مدام با هم حرف می زنیم. هیچ کدام شرایط ازدواج نداریم و در شهرهای جداگانه زندگی می کنیم. من دانشجو هستم و هنوز سربازی نرفته ام و او هم محصل است. هر دوی ما خیلی درگیر این ارتباط هستیم و از درس های مان عقب افتادیم. مدام اضطراب دارم و دلم می خواهد با او ازدواج کنم. اما موانع زیاد است و من و او هم ناامید هستیم. دیگر از این وضعیت خسته شده ام اما نمی دانم چگونه بر درسم متمرکز شوم
 
پاسخ مشاور: هر فردی به دلیل جذابیت هایی که برای جنس مخالف خود دارد و به دلیل جذابیت هایی که جنس مخالف برای او دارد می تواند در ارتباط های  مکرر و مستمر علاقمند گردد و علاقمند بکند . علاقه و کشش که بخش زیادی از آن مربوط به غریزه  می شود با عشق و آن چیزی که در ذهن تان ساخته اید فرق دارد. هر دوی شما سن و سال کمی دارید و هنوز برای درگیر شدن به اینگونه احساسات زود است. البته درست در این سن شما در اوج هیجان هم هستید. هیجان مهار نشده ،همان طور که خودتان اشاره کردید ، از درس و برنامه های زندگی عقب تان می اندازد و آینده تان را تباه یک آشنایی اشتباه می کنید.

فضاهای مجازی که با عکس های انتخاب شده و گاهی با فتوشاپ اصلاح شده همراه است و کلمات و حرف هایی که گاهی با واقعیت افراد تفاوت زیادی دارد ، بستر خوبی برای آشنایی نیست. راحت ترین کار پیشگیری بود و اینکه شما وارد این داستان نمی شدید اما حالا باید هم بخاطر خودتان و هم بخاطر کسی که می گویید دوستش دارید ، هر چه زودتر ارتباط تان را قطع کنید.

راه حل این علاقه ایجاد شده دوری و اجتناب از ادامه ارتباط و معطوف ساختن ذهن به موضوعی دیگر و عدم مراجعه فکری به فرد مورد نظر است . در قطع رابطه باید تلاش کنید به هیچ وجه دیگر افکار خود را به فرد مورد نظر رجوع ندهید و رفتار و خاطرات خود را با او احیا نکنید . این مرورهای ذهنی برای شما صرفا فراموشی را به تعویق می اندازد .

برای اینکه به خودتان کمک کنید ، مشغله های ذهنی تان را افزایش دهید. خودتان را مشغول کنید و اصلا وارد آن شبکه ای که باهم آشنا شدید ، نشوید. تمام راه های ارتباطی را با او را ببندید. عکس و نوشته هایی که پیش شماست را از بین ببرید. علاقه به جنس مخالف اگر بی هنگام بیاید می تواند زندگی شما را نابود کند. خودتان گفتید که شرایط ازدواج را ندارید و در ضمن سن شما هم برای انتخاب همسر کم است. به این فکر کنید که حضور شما دو نفر در زندگی هم می تواند لطمه های جبران ناپذیری بزند و حتی اگر ازدواجی هم با مشکلات زیاد صورت بگیرد ، چون بر پایه ی شناخت صحیح نبوده است ، بعد از مدتی علاقه تان را تبدیل به نفرت کند.

قوی باشید ، تصمیم بگیرید و به تعهدتان نسبت به خودتان پایبند بمانید. بگذارید این روزهای بحران بگذرد.هر چند سخت است اما در آینده  وقتی هیجان تان فروکش کرد ، بخاطر قدرت امروزتان خوشحال خواهید بود.

منبع: نشریه مهر و ماه 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.